Jump to content

Vad Tycker ni ska finnas i nästa GTA?


Gta_Erra
 Share

Recommended Posts

Tycker att det skulle vara en stor grej I spelet om man dödar någon.

Skjuter du vilt på gatan tycker jag att polisen ska komma (ungefär som ambulansen) tjutande. Sen ska poliserna gå ut från bilen och titta runt om nån är skadad. Sen att folk kan ta upp en mobil och ringa polisen om det är slagsmål eller gängkrig. Fotgängarna ska även reagera annorlunda på lik som ligger på vägen.

Sen att du kan bli efterlyst, med det menar jag att om du går för nära poliser så känner dom igen dig. Åker man I fängelse får man en sparikon där. Du får sitta i cellen, gå ut på rastplatser, äta m.m. Sen kan du starta bråk där osv. Du får sitta där runt 6-7 timmar för grövsta brotten. Du ska inte tåla att bli pepprad men tusentals skott. Blir du träffad 1 gång börjar du blöda. 2-3 gånger börjar karaktären halta kraftigt. Om du dödar flera gängmedlar synligt allt för ofta kan dom komma och besöka dig..

Slagmål ska också vara mer djupa och verklighets trogna. Blir du slagen ska du få blåmärken och eventuellt blodig. Detta tar man ''bort'' genom att åka till sjukhuset och ''köpa'' mer hälsa. Sen ska det vara ragdoll fysik och skottskador.

Bilarna ska låta verkligt och ingen ska ha detsamma ljud som någon annan. Det ska även finnas flera moddeler och välja på och flera allternativ då det gäller modifering.

Du ska kunna frysa tiden och vädret genom att gå in I menyn. Du ska även kunna välja vilken tid på dygnet du vill ha I menyn. Därefter väder.

Staden skall vara mer levande. Skräp ska finnas, människor som sitter och röker på trappuppgångar utan för deras hus, fiskare som kör ut med sin båt från hamnen, människor som bär lådor från lastbilar, truckar,lastbilar,lyftkranar,arbetare m.m. jobbar. Folk som sitter och solar på dessa stora tak som finns I många storstäder I USA. Fyllon som skriker ekande I någon gränd, ledsna,galna,konstiga människor ska finnas. Det ska heller inte finnas någon laddningstid när man går in I en byggnad.

Många byggnader ska man kunna gå in I och där ska även människor vara. Du ska även kunna kryssa från stad till stad redan från början och allt ska finnas.

Du ska kunna köpa olika drycker samt ciggaretter och ciggarer.

Håller med dig att det ska hända mer runtomkring än inte bara massa hjärndöda peds som går och säger högt "I love sexy cartoons". Men man ska fortfarande tåla mer skott så det inte blir för realistiskt. Och Henkbojj jag vill inte ha sjuka saker i spelet som Crille. Ja vill ha djur(inga siofil skämt tack) typ att det står kor på ängarna och katter som går på staketen och sånt för känslans skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker att det skulle vara en stor grej I spelet om man dödar någon.

Skjuter du vilt på gatan tycker jag att polisen ska komma (ungefär som ambulansen) tjutande. Sen ska poliserna gå ut från bilen och titta runt om nån är skadad. Sen att folk kan ta upp en mobil och ringa polisen om det är slagsmål eller gängkrig. Fotgängarna ska även reagera annorlunda på lik som ligger på vägen.

Sen att du kan bli efterlyst, med det menar jag att om du går för nära poliser så känner dom igen dig. Åker man I fängelse får man en sparikon där. Du får sitta i cellen, gå ut på rastplatser, äta m.m. Sen kan du starta bråk där osv. Du får sitta där runt 6-7 timmar för grövsta brotten. Du ska inte tåla att bli pepprad men tusentals skott. Blir du träffad 1 gång börjar du blöda. 2-3 gånger börjar karaktären halta kraftigt. Om du dödar flera gängmedlar synligt allt för ofta kan dom komma och besöka dig..

Slagmål ska också vara mer djupa och verklighets trogna. Blir du slagen ska du få blåmärken och eventuellt blodig. Detta tar man ''bort'' genom att åka till sjukhuset och ''köpa'' mer hälsa. Sen ska det vara ragdoll fysik och skottskador.

Bilarna ska låta verkligt och ingen ska ha detsamma ljud som någon annan. Det ska även finnas flera moddeler och välja på och flera allternativ då det gäller modifering.

Du ska kunna frysa tiden och vädret genom att gå in I menyn. Du ska även kunna välja vilken tid på dygnet du vill ha I menyn. Därefter väder.

Staden skall vara mer levande. Skräp ska finnas, människor som sitter och röker på trappuppgångar utan för deras hus, fiskare som kör ut med sin båt från hamnen, människor som bär lådor från lastbilar, truckar,lastbilar,lyftkranar,arbetare m.m. jobbar. Folk som sitter och solar på dessa stora tak som finns I många storstäder I USA. Fyllon som skriker ekande I någon gränd, ledsna,galna,konstiga människor ska finnas. Det ska heller inte finnas någon laddningstid när man går in I en byggnad.

Många byggnader ska man kunna gå in I och där ska även människor vara. Du ska även kunna kryssa från stad till stad redan från början och allt ska finnas.

Du ska kunna köpa olika drycker samt ciggaretter och ciggarer.

Wörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min checklista av saker jag kommer på nu.

-Bilarna ska inte börja brinna och sen sprängas när de hamnar på taket.

-Man ska kunna bli skjuten i bilen.

-Bättre skador på bilarna, realtidsskador.

-Djur.

-Mycket större spelyta.

-Snyggare grafik.

-Många mysterium och dolda, läskiga saker.

-Taket på bilarna ska skadas när man välter.

Editerar in det om jag kommer på nåt mer bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ha skrivit i denna eller liknande tråd förut men pillar in vad jag tycker nu:

- Man ska inte få poliser efter sig om man blir påkörd av de.

- Man ska kunna åka med t ex taxi och buss.

- Det ska finnas barn/ungdomar och djur för en värklighetstrogen miljö.

- Polisen ska inte tillåta att man bränner förbi i 180 när det är rött ljus. Då ska det vara som i Mafia att man kan stanna direkt och få böter alternativt rymma eller bli stannad och få fängelse för att man försökt fly.

- Tanka bilarna.

- Köra buss och få betalt *kollar på VC*

osv....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller också med men vissa saker gillar jag inte. Som det att efter 2-3 skott halta. Känns lite som The Getaway som suger

The Getaway är I allafall verkligt. Man tål inte flera skott I sig I det och man tål inte att köra 150 rakt in I en vägg utan att ta skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, om han då inte hunnit dött innan man hinner ställa sig mot en vägg.

Eller så här...NU HAR JAG ÄNTLIGEN DÖDAT DIG RALF!...Ånej han han fram till väggen... :P ÅTERUPPLIVA FOLK MED MAGISKA VÄGGEN! BESTÄLL HÄR EXLUSIVT PÅ TV-SHOP. RINGER DU INOM 0.7 SEK FÅR DU ÄVEN EN MAGIC BULLET PÅ KÖPET SOM KAN...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så här...NU HAR JAG ÄNTLIGEN DÖDAT DIG RALF!...Ånej han han fram till väggen...  :P  ÅTERUPPLIVA FOLK MED MAGISKA VÄGGEN! BESTÄLL HÄR EXLUSIVT PÅ TV-SHOP. RINGER DU INOM 0.7 SEK FÅR DU ÄVEN EN MAGIC BULLET PÅ KÖPET SOM KAN...

Har man hunnit dött går det självklart inte att ställa sig mot en vägg och börja samla hälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska kunna köpa bilar och låsa dom så att ingen snor dom, så att man kan parkera dom.

Låsa bilar ska gå att få upp, antigen genom att slå upp eller liknande.

Man ska kunna sälja och ta olika droger och kunna dricka alkohol samt röka tobak.

Man ska kunna uppgradera bilar med tex skydd, bättre motorer osv.

Om man kör förbi en polisbil i 300 km/h så ska den följa efter.

Man ska kunna gå in i alla byggnader.

Råna affärer, banker osv.

Råna personer utan att behöva döda dom.

Bilarna ska förstöras som i verkligheten, om man tex krockar i 300 km/h så ska man dö och bilen ska förstöras som i verkligheten.

Allt så kunna på sönder om man kör in i det, affärer, hus osv.

Man ska kunna ta buss, tåg, tunnelbana.

Man ska skadas av kulor som i verkligheten, tex om man träffas i benet ska man halta och förlora blod, och om man träffas i huvet ska man dö osv. Samma på motståndarna.

Fler flygplan, bilar, båtar osv.

Möjlighet att ha "i fordon" kamera dvs att man ser ratten.

Man ska kunna ragga på tjejer.

kan inte komma på något mer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt...Typ AJ fan 27 kulor i benet...åh en vägg...ahh nu är ja frisk och kry.

Man ställer sig annars där för att vila, det är själva meningen med att man ska kunna luta sig mot en vägg. Sen funkar det endast tre gånger i ett uppdrag. Och jag tycker det är verkligare att ställa sig mot en vägg och få tillbaka liv än att plocka upp ett jävla hjärta som finns där mitt på vägen. Eller käka tillbaka till fullt liv med lite hamburgare, allright!

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...