Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Apropå Kent så läste jag att dom har lagt till ett par datum på sin turne.

28 Juni, Stockholm, Zinkensdamms IP

12 Juli, Eskilstuna, Strömsholmen

25 Juli, Göteborg, Slottsskogsvallen

Ser man på, roligt att dom valde Eskilstuna istället för Malmö. Roligt med en annan spelning på ett större ställe än sporthallen också :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, har just kommit hem från Kent-konserten i självaste Eskilstuna. Finns inga andra ord än "wow".

Jag mötte upp med andra vid 16.45 och vi var på plats utanför sporthallen vid 16.50. Det betydde att vi först var tvungna att vänta 1 h 10 min till insläpp och ytterligare 2h till start. Inte så väldigt mycket, men benen var helt slut vid 7-tiden så man knappt orkade stå upp. Men klockan slog 8 och Familjen kom in med ett par låtar som var sisådär. Som belöning att vi hade stått och väntat så länge så stog vi faktiskt näst längst fram och bara det var en underbar känsla.

Efter dom(Familjen) spelat klart så mister jublet inga gränser, man hör inte sig själv i stort sett. Och så drar allt igång. Allt var så himla sjukt bra. Ljussättningen, ljudet, musiken och kent var förvånansvärt bra live. Hela hallen gungade vid Revolt III och Musik Non-Stop, två sjukt bra låtar. Alla låtar som framfördes kändes äckligt bra och man njöt verkligen. Varje gång han nämde Eskilstuna så brast publiken ut i jubel. Well, efter dom spelat en snabb version av dom andra så går dom av scen och är borta i runt 4-5 minuter och vissa tror ärligt att det är slut(inklusive jag), men när man minst anar det så dyker dom upp igen. Berlin, 747 spelas och så är det dags för le grand finale. Mannen i den vita hatten börjar spelas och vilket jubel, underbart. Och när han just tagit sista tonen i vi ska alla en gång dö så börjar han om sista versen och när han kommer till vi ska alla en gång dö så börjar konfettin spruta och alla skriker som bara den och han tar ännu en gång vi ska alla en gång dö som avslutning och jaa, fy fan vad vackert det var. Kommer ta lång tid att smälta. Det var rent ut sagt älskvärt. Lite bilder från lokaltidningen får man väl slänga in också. Min personliga favorit allra först :whistling:

Måste tillägga hur svettig jag är, hemskt. Har aldrig och då menar jag aldrig i mitt liv varit så svettig, det rinner från håret och pannan och armhålorna är som stinkbomber. Nu har det dock lagt sig, men under konserten var det sjukt. Samma sak för flera av dom som var med mig.

post-9879-1204237219_thumb.jpg

post-9879-1204237226_thumb.jpg

post-9879-1204237252_thumb.jpg

post-9879-1204237291_thumb.jpg

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Smashing Pumpkins igår, jobbade över och fick stressa till hovet och missade öppningen (som ändå var en ny låt så...).

Men dom körde på sen, i nästan två timmar, rätt så mycket från den senaste plattan men även rätt så mycket från tidigare alster.

Bland annat pianointrot till Mellon Collie And The Infinite Sadness sen gick dom över på Tonight, Tonight, Thrity-Three, Disarm

Kvällens bästa låtar var Bullet With Butterfly Wings och den akustiska versionen av 1979.

Jag saknade dock Cherub Rock, Rocket, Geek U.S.A., Tear och Zero, hur fan kunde dom skippa Zero? dom sålde till och med tröjor som det stog Zero på, det är liksom en av deras största låtar....är riktigt besviken på det, den låten LIVE är nästan det värt entrepengen.

Sen kunde dom hoppat covermedlyt dom spelade och kanske tre av deras 17851 solon kändes det som, fast solot i extranumret var bra, när Billy stog vid publiken..

Annars var det en riktigt bra spelning och hoppas att dom kommer tillbaks snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I går ondag, Stereophonics på Berns, det skulle börjat 22:00 men dom drog igång typ 22:30, men det var värt väntan, riktigt bra var det, dom hade en bra blandning med låtar från alla plattorna, inte så mycket från den senaste dock.

Grymt bra versioner av Maybe Tomorrow, Devil och Dakota och Superman.

Bra ljud för att vara Berns också, som sagt bra konsert och trevliga snubbar, dom kom ner och drack öl i baren efter och snackade med "fansen" posade på ett kort med sångaren också.

Idag Torsdag, Mando Diao på Cirkus, första gången jag såg Mando sen typ 1999-2000, skulle bli skoj och se om dom utvecklats något, men det var i stort sett samma band då som nu, dom kör på sin grej och ger inte så mycket mer utöver det, skumma mellansnack ibland och viss kaxighet, det är ett bra liveband, ingen tvekan om det och jag kommer säkert kolla på dom igen i sommar, men annars så tycker jag det är rätt så slätstruket i längden.

Men överlag var det bra, dom lirade igenom God Knows, Long Before Rock`N Roll och även som gamla dängorna som fick mig att gilla Mando när dom kom, bla Sheepdog och Mr. Moon.

Bra drag på publiken, och jag tror dom filmade spelningen till en dvd, var en massa kameror på läktaren, i publiken och på scen.

Dom kunde ju valt bättre förband kanske, Adam Tensta hörde jag någon låt på, men gick till baren istället, sen hade dom även Those Dancing Days som förband, hade inte hört dom tidigare och visste inte vad det var för något, och på scen kliver 5 brudar som inte ens såg att gå ut högstadiet och drar igång värsta skitmusiken.....nepppppp baren igen....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I går ondag, Stereophonics på Berns, det skulle börjat 22:00 men dom drog igång typ 22:30, men det var värt väntan, riktigt bra var det, dom hade en bra blandning med låtar från alla plattorna, inte så mycket från den senaste dock.

Grymt bra versioner av Maybe Tomorrow, Devil och Dakota och Superman.

Bra ljud för att vara Berns också, som sagt bra konsert och trevliga snubbar, dom kom ner och drack öl i baren efter och snackade med "fansen" posade på ett kort med sångaren också.

Idag Torsdag, Mando Diao på Cirkus, första gången jag såg Mando sen typ 1999-2000, skulle bli skoj och se om dom utvecklats något, men det var i stort sett samma band då som nu, dom kör på sin grej och ger inte så mycket mer utöver det, skumma mellansnack ibland och viss kaxighet, det är ett bra liveband, ingen tvekan om det och jag kommer säkert kolla på dom igen i sommar, men annars så tycker jag det är rätt så slätstruket i längden.

Men överlag var det bra, dom lirade igenom God Knows, Long Before Rock`N Roll och även som gamla dängorna som fick mig att gilla Mando när dom kom, bla Sheepdog och Mr. Moon.

Bra drag på publiken, och jag tror dom filmade spelningen till en dvd, var en massa kameror på läktaren, i publiken och på scen.

Dom kunde ju valt bättre förband kanske, Adam Tensta hörde jag någon låt på, men gick till baren istället, sen hade dom även Those Dancing Days som förband, hade inte hört dom tidigare och visste inte vad det var för något, och på scen kliver 5 brudar som inte ens såg att gå ut högstadiet och drar igång värsta skitmusiken.....nepppppp baren igen....

Those Dancing Days är ju sköna liveicon7_986256_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I går ondag, Stereophonics på Berns, det skulle börjat 22:00 men dom drog igång typ 22:30, men det var värt väntan, riktigt bra var det, dom hade en bra blandning med låtar från alla plattorna, inte så mycket från den senaste dock.

Grymt bra versioner av Maybe Tomorrow, Devil och Dakota och Superman.

Bra ljud för att vara Berns också, som sagt bra konsert och trevliga snubbar, dom kom ner och drack öl i baren efter och snackade med "fansen" posade på ett kort med sångaren också.

Hade varit där om det inte var för att det var 20-års åldersgräns :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag har varit på Vega i Köpenhamn och sett Kate Nash och Mystery Jets. Det var helt sjukt jäkla underbart.

Vi kom dit runt 20.45 och Mystery Jets skulle gå på vid 21 så jag hann precis ta en öl, bli illamående och springa till toalettern och dricka massa vatten. Vi hamnade nästan exakt längst fram, stod liksom i andra "raden" av folk. Mystery Jets entre var grym och även om jag kanske inte är ett jättestort fan av deras musik såhär hemma så var spelningen helbra, ett jäkla röj och deras bassist hade lånat en klänning av Kate Nash. ;)

Ja. Och så Kate. Helt sjukt underbar, hon måste vara världens sötaste och bästa kvinna. Hade jag fått gifta mig med vilken tjej som helst i hela världen skulle det vara hon, jag tar tillbaka varenda inlägg jag nånsin postat där jag hävdat någonting annat än hur vacker hon är. I princip alla låtar var rejält annorlunda live, mycket bättre live, och det var ett himla röj. Vi stod inte still en sekund. Dock var stora delar av resten av publiken rätt tråkig, vilket var det stora minuset med konserten, i dansväg då.

När hon spelade Birds var det allsång så man rös längs hela ryggen och jag började gråta också, vilket tyvärr finns på film. Och man kunde liksom inte slita ögonen ifrån henne, och jag har inga starka minnesbilder från konserten utan allt är ett enda långt stort underbart glädjeminne.

Kate Nash var så genuint äkta, tacksam för varenda applåd och prov på uppskattning hon fick från publiken och kom ibland av sig. Hon bad om ursäkt för att hon mumlade vid mellansnacken och verkade nästan skämmas när hon tog några klunkar öl framför oss.

En av de avslutande låtarna var "You Don't Have to Suck Dick to Succeed", som inte är med på någon skiva, och som jag inte hört, som typ var punk (!) Betydligt tyngre än resten av hennes låtar, och hon rodnade nästan när hon berättade låtnamnet och dess uppkomst.

Efter konserten stannade vi kvar ett tag bara för att se hela Mystery Jets hänga nere på bottenvåningen vid tröjförsäljingen och garderoben. Vi stod och snackade med hela bandet i en tjugo minuter, fick autografer och teckningar av dem. De var också sugna på att dra ut och festa och frågade om vi visste något ställe. Och det gjorde vi självklart inte, helt oerfarna av Köpenhamn, och de nappade inte på att hänga med till vår sovsal på ett hotell och ha fest där. Fatta att vi missade den chansen. :lol::(Men ändå:

Att åka på den här konserten var bland de bästa besluten jag någonsin taget, det var det bästa jag någonsin sett (även om konkurrensen inte precis är bländande) och kombinerat med allt annat vårt gäng på 5 hittade på i Köpenhamn de här två dagarna är det bland de bästa helgerna någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi stod inte still en sekund. Dock var stora delar av resten av publiken rätt tråkig, vilket var det stora minuset med konserten, i dansväg då.

[youtube-old]-RMtUSqkDHw[/youtube-old]

Förstår vad du menar (Kolla när publiken lyses upp), erkänn att de är du som slänger runt med ena armen i skyn där framme? Det ser ut som du :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom hem precis från Debaser, jag är lite salongs, kollade på Kate Nash.

Stundtals ett jävla sömnpiller, stundtals lysande, publikfrieri på högsta nivå, åhhhhh vad hon älskade Stockholm och Sverige och vi skulle få se henne senare i sommar osv osv....

Började bra med Pumpkin Soup, men så fort hon drog på sig den akustiska gitarren så vart det segt, men överlag var det bra. Snygg är hon också. Full var hon också, blyg, söt, flummig, gullig, men fortfarande igen WOOOOOW konsert.

Förbandet sög hårt och dom bjöd hon upp på scenen för ett par låtar, sen bjöd hon på ett par låtar som hon inte spelat på hela turnen men bjöd Sthlms publiken på, mest covers.

Som sagt, överlag var det bra men ingen topp 10 konsert, men 200:- var det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...