Jump to content
Jacker

Konsert- upplevelser

865 inlägg i denna tråd

Bara för att bumpa:

Hur många här var på Kent när de körde sin slutrunda? Jag var på näst sista konserten och jag är väl visserligen inget Kent-fan efter Vapen & Ammunition, men det var det överjävligt långsammaste jag nånsin varit på. Det dröjde 80 minuter innan de körde något över 100 BPM, och några hits blev det inte utan det var kanske Dom Andra och ett par till som nånsin gått på radio. Resten var segdragna historier och jag kände att jag gick därifrån skinnflådd på sexhundra spänn plus omkostnader för att se ett band man "måste ha sett". En riktig skitgrej att bocka av sin bucketlist, mer eller mindre. Man skulle väl ha gått för tio år sen, antar jag.

Vad tyckte ni andra?

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Har aldrig lyssnat på Kent överhuvudtaget och inga utav mina polare gör det heller, vi kanske är för små? 🤔

--

Denna videon min polare filmade  när vi var på Bear's Den i oktober är så jävla bäst! Unplugged sen dubbel-banjo på det? Jävligt bra asså, sjukt nice att stå längst fram.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Bara för att bumpa:

Hur många här var på Kent när de körde sin slutrunda? Jag var på näst sista konserten och jag är väl visserligen inget Kent-fan efter Vapen & Ammunition, men det var det överjävligt långsammaste jag nånsin varit på. Det dröjde 80 minuter innan de körde något över 100 BPM, och några hits blev det inte utan det var kanske Dom Andra och ett par till som nånsin gått på radio. Resten var segdragna historier och jag kände att jag gick därifrån skinnflådd på sexhundra spänn plus omkostnader för att se ett band man "måste ha sett". En riktig skitgrej att bocka av sin bucketlist, mer eller mindre. Man skulle väl ha gått för tio år sen, antar jag.

Vad tyckte ni andra?

1 timme sedan, Flaskan skrev:

Har aldrig lyssnat på Kent överhuvudtaget och inga utav mina polare gör det heller, vi kanske är för små? 🤔

Jag hade aldrig egentligen lyssnat på dem heller men bestämde mig för att dra igenom hela klabbet på spotify när de annonserade ut sista turnén. Tyckte att många låtar var bra och lyssnade väldigt mycket på det sista albumet under hela sommaren. Någon vecka innan premiären här i Linköping började jag kolla upp begagnade biljetter och drog med några kompisar på den första spelningen. Tyckte det var grymt. 500 kr väl spenderade. :)

Skulle se Västerbron på The Crypt dagen efter (lördag), men kent körde ju även då så lokalen var nästan tom. Tråkigt!

--

I lördags var jag och kollade på Solen, ett utav mina favoritband för tillfället. Riktig toppenkväll.

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Jag var och kollade på Gavlyn och DJ Hoppa i lördags i Stockholm. Jag förväntar mig inte att för många av er vet vem hon är då hon inte är allt för stor utanför hennes hemland USA, men jag personligen har följt henne i ungefär 4 år och varit ett stort fan av henne sen dess. Det var en fantastisk upplevelse, de två var helt fantastiska tillsammans på scenen. Så synkroniserade och så mycket energi, det var fantastiskt.

Jag hade också turen att få umgås med dom backstage hela kvällen, både innan och efter spelningen, och det sista Gavlyn gjorde var att starta en cypher (att kalla upp alla rappare på scenen och låta alla köra lite improviserat), varpå jag blev personligen uppdragen av henne. Jag drog av en snabb vers, och att se henne stå och digga det kändes verkligen överväldigande! För er som är intresserade så ligger en video av min vers uppe på Facebook här.

Det var verkligen en fantastisk kväll från början till slut! Så otroligt ödmjuka, trevliga och generösa människor, och de bjöd som sagt på en av de bästa showerna som jag har sett. Det var riktigt fantastiskt.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in