Jump to content

Konsert- upplevelser


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag var på Phil H. Anselmo & The Illegals för över en månad sedan i Stockholm. Bland det bästa jag faktiskt varit på må jag säga. Kändes jobbigt att tvätta händerna efter att jag klämt på hans "UNSCARRED"-tatuering på hans välrakade mjuka mage. De lirade utöver sina egna låtar självklart några av Pantera, Superjoint Ritual och lite andra skojigheter som uppskattades rejält!

Förmodligen den mest intima spelning jag upplevt någonsin. Fantastiskt fränt. Wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Bokade nyss biljetter till Architects nu på torsdag. Spontant, blir nog skoj!

Om du inte sett dem tidigare så kan jag försäkra dig om att det blir skoj! Ska med 80% säkerhet se dem i Göteborg på fredag. Hoppas bara att några polare ska komma hit och hänga på. I så fall blir det femte gången jag ser dem /fanboy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur var det? smile_1181703_0.gif Bokade min biljett tillslut. Taggar som fan nu!

Architects var grymma live! These colours don't run och Gravedigger var high lightsen för mig :D

Eftersom jag är relativt ny till deras musik så var man mest killen som stod still och lyssna på musiken. Länge sen jag hittade nytt inom den här genren, har mest bara lyssnat på annat på senare tid. Men det har börjat komma tillbaka! :)

I sommar får vi se om det blir mer spelningar, Offspring blir det iaf på grönan. Sen vill jag hemskt gärna se Parkway drive på Bråvalla. Ett av mina favoritband!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Gick på Bob Hund i lördags, det var skitbra! :)

Låtlista:

Hollywood nästa
Tinnitus i hjärtat
Hörlurar
Blommor på brinnande fartyg
Hjärtskärande rätt
Nu är det väl revolution på gång?
Harduingetmankandansatill?
Den lilla planeten
Tralala lilla molntuss
RockaBilligt
--
Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem, men det gör jag; tror jag

Måste säga att jag fick ganska bra låtar, men ändå inte på topp. Jag har lyssnat på dem från och till sedan 1996 och en del låtar ville man ju verkligen höra medan man inte kände till andra över huvud taget. Jag hade kul precis hela tiden men hade de bytt typ Den lilla planeten mot Helgen v.48 och bytt Hjärtskärande rätt mot Istället för musik; Förvirring hade det blivit en fartigare konsert eftersom dessa nummer kändes som rejäla temposänkare.

Jag älskar studioversionen av Det skulle vara lätt--- och jag har sett vilket ös det är på andra konserter, men just här fick det mig att undra om den verkligen är så bra slutnummer. Kändes lite lång och det händer ärligt talat inte så mycket i den. Svårt att välja mellan två favoriter som slutnummer men Festen är över hade varit riktigt härlig att få höra. Nåväl, jag fick ju Blommor så jag borde vara nöjd :)

Hade bra platser hela tiden, frontstage vänster så jag såg bra utan att behöva hävda min plats som så ofta händer på konsert. Efteråt hälsade jag på keyboardisten lite kort och tackade för en bra konsert. Trodde att alla hade stuckit men råkade nästan gå in i basisten, så vi stod och pratade i en och en halv minut om olika elbasar och sådär. Han var riktigt trevlig :) Efter att ha tackat jättemycket för en bra setlist och konsert sa jag också att Festen är över hade varit kul att få höra. "Ja, det är mycket man vill!" svarade han och jag kände mig plötsligt väldigt oförskämd. Jag svarade att jag fick en väldig massa andra låtar jag var glad att få höra och bytte kvickt samtalsämne. Avslutade lite kvickt och gick vidare. Gjorde annat ett tag och gick sen ut ur lokalen. Nedför backen vid lastbryggan såg jag sen gitarristen och jag funderade på om jag skulle besvära mig/honom/dem, men "yolo" tänkte jag och gick ner. Hade inget särskilt att säga utan ville bara ta i hand och tacka. Trodde han var fri från obligationer just då eftersom han varken pratade med någon, gick någonstans, bar någonting eller nåt annat, han bara stod där. Sträckte ut en hand två meter innan jag kom fram och upptäckte att han både stod och rökte och slog just ett nummer i telefonen för att ringa, så jag dök upp precis mellan två bloss och en kopplingston. Kände mig ännu mer förlägen och i vägen efter den lilla mini-incidenten med basisten så jag skämdes lite när kardan slog i hans :> Gick därifrån och tänkte inte mer på det förrän nästa dag :D

Bra kväll! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick på Bob Hund i lördags, det var skitbra! :)

Bra kväll! :)

Ahh Bob Hund, jag överdriver inte om jag säger att jag sett dom 30+ gånger genom åren, kan vara Sveriges bästa liveband, såg dom på Popaganda för ett par veckor sen, den kvalificerade tyvärr inte på topp 10 listan, kändes rätt trött faktiskt.

Var på Allah-Las på Debaser, så underbar musik, det skriker Los Angeles ala 60-tal om det, perfekt att stå och digga till.

Går mot en bra konserthöst, med bla Eagles of Detah Metal, Beach House, The Wombats, Jamie XX, Albert Hammond Jr, Father John Misty, The Vaccins och sen i Februari Tame Impala

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 10 months later...
20 timmar sedan, Flaskan skrev:

Bear's Den på Pustervik den 19:e Oktober! Ska möjligtvis gå med en polare, ska du med @Weener? ;)


Bear´s Den på Södra Teatern i Stockholm i våras var fan bland det bättre jag sett i konsertväg. Intimt, oerhört vackert och pampigt! Du BÖR gå dit om du har möjlighet, alla andra också! Gillar man akustiska låtar med stämsång mixat med 80-tals elektronisk rock bör man se dom!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
2016-09-27 at 19:09, Weener skrev:


Bear´s Den på Södra Teatern i Stockholm i våras var fan bland det bättre jag sett i konsertväg. Intimt, oerhört vackert och pampigt! Du BÖR gå dit om du har möjlighet, alla andra också! Gillar man akustiska låtar med stämsång mixat med 80-tals elektronisk rock bör man se dom!

 

Biljetterna bokade! Kompis #1 föll bort men hittade en annan polare som var sugen så på onsdag ska vi dricka öl och lyssna på banjo & skägg-musik!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2016-09-27 at 19:09, Weener skrev:


Bear´s Den på Södra Teatern i Stockholm i våras var fan bland det bättre jag sett i konsertväg. Intimt, oerhört vackert och pampigt! Du BÖR gå dit om du har möjlighet, alla andra också! Gillar man akustiska låtar med stämsång mixat med 80-tals elektronisk rock bör man se dom!

 

Fyfan i helvetes jävlar vad bra dem var! Stod längst fram inne på Pustervik och det var helt sjukt. I slutet gick dem ut och körde 'Gabriel' i mitten av publiken också sen gick dem upp på scen och körde några låtar till. En utav dem bästa upplevelserna i mitt liv, otroligt jävla bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...