Jump to content

Forza Motorsport


Nobody
 Share

Recommended Posts

Tjoho! Har alla GTA´s som släppts både på PC och PS2, tycker alla är grymt roliga men ingen kan nog neka till att SA är de roligaste... Men jag är en bilfantast och tycker om att styla/trimma/köra bilar... Har läst recensioner på Forza Motorsport och det verkar vara det bästa bilspelet genom tiderna om man läser vad dom skriver och vad speltokiga tycker... Men nu till frågan finns Forza Motorsport till PS2? Har bara hittat till X-box och PC :'(

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl inte till PC? Bara Xbox... Vad jag vet iaf? Hoppas jag inte missat detta spel till PC då!

Spelet är ju ruskigt bra, men de känns lite väl klistrigt med fästet och Nürburgring är väldigt dåligt gjord. Sen är det ju inte lika stort med så många bilar som i GT4! Men lätt det bästa bilspelet till Xbox :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte om Forza, spelar hellre GT4, vibrationerna ifrån xbox dosan låter som dos ljud och knappar känns väldigt obehagliga iof är det väl för att jag är van vid ps2 dosan, sen så när bilarna krockar händer ju nästan ingenting(ska inte skryta över att GT är bättre då den verkligen inte händer någonting) men när de väl har lagt på den funktionen så kan dem väl ha gjort den lite bättre. Sen så är valet utav den bilen man ska köra med är drygare i Forza men annars har ju Forza en hel del andra häftiga saker som mer kontroll över bilen och att man inte ska gasa för mycket ut ur kurvorna osv

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet när nästa Gran Turismo kommer? Och jag undrar om det ganska nya spelet GT Legends är ett Gran Turismo spel?

Det nästa gt't kommer till PS3 och kommer heta Vision GT som är mest en uppgradering utav GT 4 med totalt 20 racing bilar totalt på racing banorna istället för 6 och 6 st på "rally" banorna isället för 2, exakt datum vet jag inte däremot :huh:

*GT Vision --> Vision GT*

Redigerad av Peskele
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet när nästa Gran Turismo kommer? Och jag undrar om det ganska nya spelet GT Legends är ett Gran Turismo spel?

Det är ett spel där du kör med äldre bilar och rejsar med dom. T.ex. en gammal Mustang...(Har för mig att jag sett den på bilder iaf.) Men du ser ju på deras sida vad det är för sorts bilar iaf :huh: Ska vara riktigt kul, själv har man inga pengar att lägga på spel så de sket sig...

Deras sida

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojsan... Tackar för alla svar (även dom som inte handlade om Forza)... Kul att höra vad folk tycker om bilspelen som finns ute på marknaden nu, Forza har jag sett till PC så det finns till datorn men har inte hittat det på PS2 vilket jag tycker är synd, men det blir väl till och köpa X-box också finns en hel del bra spel till X-box också har jag upptäckt... Men jag tycker inte om spel om Halo, HL tycker bättre om bilspel ^_^

Vilket/Vilka bilspel rekommenderar ni mig att köpa till PS2...?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett spel där du kör med äldre bilar och rejsar med dom. T.ex. en gammal Mustang...(Har för mig att jag sett den på bilder iaf.) Men du ser ju på deras sida vad det är för sorts bilar iaf ^_^ Ska vara riktigt kul, själv har man inga pengar att lägga på spel så de sket sig...

Deras sida

Yes.. jag köpte det tiiiiidigt imorse :P kul som fan.. Dra med en trimmad Mini Cooper :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara flika in med att jag tycker Forza Motorsport slår GT4 med hästlängder, speciellt med Live. Sedan jag köpte Live-kit för ca 1 månad sen har jag suttit och nött med svenskar och norrmän. Är med i en klan på zatzy.com där vi brukar racea varje dag. Vi har skapat vårt eget STCC-reglemente och STCC-racen är hur tajta som helst, speciellt då det är fullt startfält och då norrmännen är med. Askul!

Sålde förresten ett par STCC-bilar och en Carrera Cup-bil till en engelsman igår över Live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...