Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Har jäkligt bra koll på vad som händer idagsläget med bilindustrin. Bland annat vet jag att klagomål har kommit på Volvo V50 över att det är för mycket Ford i den.

Är det inte SAAB som har en total ripoff av någon amrikansk stadsjeep? Kan vara jag som har fel men har för mig att jag sett det på något bilprogram/biltidning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte SAAB som har en total ripoff av någon amrikansk stadsjeep? Kan vara jag som har fel men har för mig att jag sett det på något bilprogram/biltidning.

Är väl SAAB 9-7 som är en subba med saab-klistermärken?

Fast sen finns ju Cadillac BLS, som är en SAAB med Cadillac-logga

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad spelar det för roll över vem som hade Turbo först i Kombi? SAAB var fortfarande först med personbilsturbon.

Så SAAB tillverkas inte i Sverige då? De kommer även göra det efter år 2010 även om du inte tror det men du är ju inte så insatt. Däremot kommer Volvo flytta modeller utomlands precis som SAAB gör.

Så bara för att man säljer lite bilar så är man ett hotat företag? Det visste inte jag. Man kan bygga 100 000 bilar om året och ändå gå med vinst. Bara man lyckas skära ner på andra kostnader.

300-400 hk går lätt att få ut ur en modern SAAB motor. Vet många som har några kusar mer än 400. Däremot är jag mer osäker på om det går med Volvos moderna motorer.

Så SAABs växellådor och motorer är dåliga? Tja det tror jag inte. De håller måttet bra också faktiskt. En modern Volvo motor är inte bättre och 9000 motorn ska tydligen vara riktigt bra.

Jag kan inte förstå att du är så intresserad av super gubbilen 240. 740 är klart den snyggaste Volvon som tillverkats och förmodligen den snyggaste som kommer finnas i framtiden också om Volvos design språk fortsätter såhär. Sedan tror jag att det är du som inte läser fakta och skriver i blindo. Har jäkligt bra koll på vad som händer idagsläget med bilindustrin. Bland annat vet jag att klagomål har kommit på Volvo V50 över att det är för mycket Ford i den.

HAHAHAHAHHAH tillåt mig att skratta ;);):P

SAAB Har haft stora problem med för långa serviceintervaller, och med igentäppta oljekanaler i motorn.

Och nej, jag är inte insatt i SAAB, och vill inte bli heller.

Och jag tror jag vet mer än dig när det kommer till kritan, hur många bilar har du ägt och skruvat i om jag får fråga?

Och vad spelar det för roll över vem som hade Turbo först i Kombi? SAAB var fortfarande först med personbilsturbon.
Och du har hört den vart ifrån? En röst i ditt huvud som säger det eller? Vill se den hemsidan/boken som säger att SAAB var först.

Och du kan inte tydligen ta att Volvo var först med Turbo i en kombi? Varför inte?

För att inte SAAB var först med det eller? Ahhh just fan, på den tiden sysslade ju SAAB med sina 99:or och skit, som bara krånglade, medans Volvo låg etta på racing, och körde kanon med sina Grupp-a bilar.

Jag kan inte förstå att du är så intresserad av super gubbilen 240

Wow, jag tar inte illa upp? Jag kan inte förstå hur nån kan säga att SAAB aldrig har haft problem med sina bilar.

Sedan tror jag att det är du som inte läser fakta och skriver i blindo. Har jäkligt bra koll på vad som händer idagsläget med bilindustrin.

Kanske du har koll på vad som händer i dagsläget, men du vet inte vad som hände under 80-90 talet medans bilarna utvecklades. alla här skriver vad som hände men du blundar ju för det, för du tror ju att du alltid har rätt?

Om du nu vet så jäkla mycket mer än mig, Vilken motor satt i 240Luxé? Varför vart folk skeptiska mot B21:an när den var på utvecklingsstadiet? Vad hette Volvos konceptbil för 200-serien? Vilken motor sitter i 240GL -87->93 och vilket insprutsystem hade dessa motorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I helgen åkte jag med en super-Audi, V6:a med turbo 330 hk, 4WD och 6-växlad låda... fan vad det gick, och tidigare ägaren hade kört över 300 med den.

Och när jag blir stor så ska jag skaffa en Nissan Skyline GT-R R34 '99 eller en '02 ;)

Är du helt säker på att det var en v6:a? Jag menar, kan man få ut 330 hästar ur en v6:a med turbo? Låter lite väl för mig iaf.

Möjligen ur en v8:a.

Sen "över 300", är inte dom flesta bilarna spärrade vid 250 strecket?. Fast klart, den kan ju vara importerad. Ja. Eller något.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja ska vi skippa diskutionen om SAAB's bilar innan -95.. nu efter 95 har dom ju vart riktigt bra..

Bara att växellådan är lite känsligare.

Varför? jag diskuterar bara bilar fram till 95. det är bara innan det byggdes intressanta bilar. idag är ju i stort sätt alla bilar lika dana, och fyllda med meningslös skit. Det är ju ingen mening att diskutera bilar där bara klistermärket skiljer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Volvo 200-serien har byggts och såldts mest av alla volvobilar. ^_^

Btw: bilarna nu förtiden innehåller samma grejer. och dom kommer säkert inte komma på nått nytt eftersom dom redan har allt i dom, ta nya BMWn t.ex väger 2ton pga allt jävla skit, fast jag skulle inte köpt en BMW även om dom var bäst i världen.

dom som är äldre än -95 har iaf utvecklats, det kan nog knappt bilarna idag

. :teehee:

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Volvo 200-serien har byggts och såldts mest av alla volvobilar. ^_^

Btw: bilarna nu förtiden innehåller samma grejer. och dom kommer säkert inte komma på nått nytt eftersom dom redan har allt i dom, ta nya BMWn t.ex väger 2ton pga allt jävla skit, fast jag skulle inte köpt en BMW även om dom var bäst i världen.

dom som är äldre än -95  har iaf utvecklats, det kan nog knappt bilarna idag

. :teehee:

Emm... bilar utveklas mer nu än nånsin. både vad det gäller säkerhet, alternativa drivmedel, mm. mm... ingenting kommer nånsin sluta utvecklas. du är ganska fel ute

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...