Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker om "introt" i Final Fantasy VII. Då dom i början visar ansiktet på Aeris, så när hon sedan går med sin blomkorg ut mot Midgars dystra bakgator och slum. Sedan så zoomar dom ut så att man kan se hela Midgar. Då man ser för första gången de åtta reactors och själva Shinra Company, samtidigt som rök kommer ut ifrån staden. Man inser direkt att det är någonting som är fel, någonting måste räddas. Man inser att detta spelet kommer att ge en någon extra speluplevelse.

Tillsammans med den riktigt bra storyn, den totalt underbara musiken, karaktärerna, de underbara och nostalgiska områderna, ger en spelkänsla som man sällan hittar i tv-spel. ^_^

Jag tycker att man ska spela Final Fantasy offline. Det känns fel att spela det online  :teehee:

Nä det är väl inte så farligt. Bara det är grym musik och skön stämning så blir väl ett Final Fantasy Online bra väl? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att NPC:s direkt snackar värsta 1337-språket. Dock finns det ju säkert andra online-spelare som typ säger "lol" o sånt. ^_^

Jo, men jag menade att jag tycker det är mysigt när dom andra karaktärena pratar korrekt. Alltså att dom andra spelarna förstör stämmningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryktena var sanna. Final Fantyasy XIII finns... 3 av dem. "Final Fantasy XIII, "Final Fantasy Versus XIII" och "Final Fantasy Agito XIII".

final-fantasy-xiii-20060508105012399-000_697424_0.jpg

2 till PS3 ("Final Fantasy XIII, "Final Fantasy Versus XIII") och en till mobil ("Final Fantasy Agito XIII"). De kommer ingå i en triologi som kallas "Fabula Nova Crystallis" ("The New Tale of the Crystal" på latin). Men det intresanta är att det ända som knyter spelen samman är mytologi. Varje spel kommer ha helt nya karaktärer och utspela sig i olika världar, bara samma universum. Detta tyder på att de tänker rensa Final Fantasy på all sin gammla mytologi och starta en helt ny.

Final Fantyasy XIII kommer det första heta och verkar mycket intresant. Inte bara är det otroligt snyggt utan verkar ha en mer avanserat och nytt stridssystem.

En annan intresant sak är att huvudkaraktären är en kvinna med ett gunblade (Samt 2 maskingevär). Spelet utspelar sig i en framtidsvärld blandat med fantasy (En blandning av Final fantasy VII och Final Fantasy XII verkar det som) och tjejen verkar vara en rebel. Väldigt tuff rebel.

Första spelet (Som ännu bara heter Final Fantasy XIII) kommer antagligen släppas när PS3 släpps.

De visade även en trailer på spelet och det verkar vara ett av de snyggaste spelet som någonsin har visats. (Ingame ska spelet se bättre ut än Final fantasy XIIs CGI sekvenser) Det finns ännu 2 trailers, en lång som visades på presskonferansen och en kortare E3 version. Det finns en version att ladda ner men jag vet inte vilken det är men det borde komma fler snart. Den som går att ladda ner är iallafall helt underbar.

Bilder

Trailer

Heh, det är rätt kul att efter de senaste FF spelen så ser den kvinliga huvudkaraktären här rätt manlig ut igemförelse. :teehee:

Efter att ha sett trailern så vet jag inte vad jag ska säga... jag har då aldrig sett så snygg grafik ingame förut. Jag fnittrar, hoppar och ryser. ^_^

Final Fantasy Versus XIII görs av Kingdom Hearts teamet tillsammans med de som Gjorde Final Fantasy VII: Advent Children.

final-fantasy-versus-xiii-20060508105045493-000_697424_1.jpg

Bilder

Det finns även en trailer för detta spelet men den finns inte att ladda ner ännu.

Spelet kommer att utspela sig i en modern värld och spelets tema kommer att vara "Bonding".

Spelet kommer handla om en isolerad nation som skyddas av en ung kung (Mannen på bilden) och är det sista landet att försöka skydda sig från invaderande heretics. I trailern visas hur han går ut ur sitt palats bara för att se att alla hans män är döda och hur anfallande soldater börjar skjuta mot honom men att han skyddas av en enegisköld och sedans framanar svärd för att slunga mot hans fiender.

Det verkar väldigt nintresant.

Final Fantasy Agito XIII finns det ännu inget info om förutom att det utveklas till mobil (Vilket är tillräckligt för att göra mig oitreserad).

Bild

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis. :rolleyes:

Crisis Core: Final Fantasy VII

Detta är klart ett av de mest spännande spelen på PSP. Crisis Core handlar om vad som verkligen hände före Final fantasy VII genom Zack och hans liv som Soldier ända upp till konfrontationen med Sephiroth och kanske även till hans död. Alltså, alla som inte fattat: Man spelar som Zack. Det har visats en trailer men den finns inte att ladda ner än.

Bilder

Final Fantasy Crystal Chronicles Wii har nu fått ett namn: Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. Trailer

Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates heter det nya FF spelet till DS.

Sen får vi inte glömma Final Fantasy III remaken till DS vars grafik är något snyggare än Final Fantasy VII och har riktigt snygga CGI filmer. Spelet påminner väldigt mycket om en blandning av Crystal Chronicles och Final Fantasy IX.

Bilder

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII

Nya Bilder

Final Fantasy XII

Nya Bilder

Sen släpps en massa mobil-telefon Final Fantasy spel också (Alla med multiplayer). Before Crisis - Final Fantasy VII (Om händelserna som leder upp till Final fantasy VII, man spelar som the Turks), Final Fantasy Agito XIII, Final Fantasy I, Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII: Lost Episode.

Sen finns det ju Final fantasy XIII samt Final Fantasy Versus XIII (Båda spelen till PS2) men de har jag redan skrivit en hel del om längre upp.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Bump.

På Tokyo Game Show fick vi LITE mer info om Final Fanatsy XIII.

http://www.gamespot.com/ps3/rpg/finalfanta...tml?sid=6158270

En ny, lång trailer visades också. Hittar dock inte den nånstans.

Final Fantasy XII släpps snart! Den 31 Oktober för att vara exakt.

Nya bilder: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfanta...creenindex.html

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde ett FF test på OKCupied.com

Shadow

you are 47% loyal

like shadow from final fantasy 6 your good but not that good, really your on hire to the highest bidder

Sen ett på Youthink.com

Which Final Fantasy character are you like?

You're Shadow (FFVI)

You're dark...er...just like your name implies...yep.

På Quizilla (Bara Female Chars)

Edea from Final Fantasy 8

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You scored as Yuffie Kisaragi.

You Are Yuffie Kisaragi The Little Ninja

Yuffie Kisaragi

75%

Tifa Lockheart

58%

Barret Wallace

55%

Cid Highwind

53%

Cloud Strife

48%

Cait Sith

45%

Vincent Valentine

43%

Sephiroth

38%

Red XIII (Nanaki)

30%

Aerith Gainsborough

30%

Testet är på 100 frågor och finns på http://quizfarm.com/test.php?q_id=67367

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

US: October 31, 2006

Japan: March 16, 2006

Europe: February 23, 2007

Australia: Unreleased

Så står det på IGN's hemsida om FFXII's relese date. Vi ska alltid vara sist med alla spel :'( .

Men hur som helst, vad tycker ni om det nya combat systemet dom fixat? För er som inte vet så berättar dom om det i en video review på GameSpot.

Den är värd att se.

GameSpot

Själv tycker jag att det värkar väldigt najs. Grafiken som alltid, ligger på topp. Det nya combat systemet kommer ta lite tid att vänja sig med men det kommer nog att fungera.

Hoppas att spelet är lika bra som förväntat :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, det anses ju redan vara det bästa FF spelet sedan FF7. Kritiker i USA som tidigare varit kritiskt till spelet har get den top poäng. Första FF spelet som har fått full pott i Japans mest kritiska speltidning.

Jag är inte så glad vid att man bara kan spela 1 karaktär i taget men man vänjer sig nog. Storyn ska vara helt fantastisk.

Ska kolla den där videon. Annars så håller jag mig borta från ingame videos. Kollar bara trailers. :D Man vill ju inte bli spoilad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...