Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...

Ny Final Fantasy XII huvudkaraktär har nu presenterats (7 stycken hitils):

Ramon heter han (Är det verkligen en han???):

Ramon

Ramon 2

Ramon 3

Ramon 4

Darth Va.... eh, Final Fantasy XII skurken

Grotta

My Hero!

Tuff brud i lyxförpackning

Undrar varför de tog bort Judge-skurkens Darth Vader röst som han hade i de tidiga trailerna. Den var cool.

Iallafall, hittade den här trailern. Lite gammal men jag har inte sett den innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte på Final Fantasy XII. Vad sysslar Square med igentligen? Vintern 2006 i Japan... vilket betyder att vi får spelet 2007. 5 ÅR EFTER FFX. Spelet är ju redan klart. 2005 sa de för att de inte skulle konkurera med Enix spelen men det här börjar bli löjligt.

Grafiken kommer vara förlägen när spelet väl kommer ut. Next Generasion spelen kommer ha funnits ute ett år. Redan nu börjar det se mindre imponerat ut (Kommer ihåg när första trailern visades för 3 år sen).

Vad har hänt. Har de hamnat i en Duke Nukem Forever svacka och aldrig blir nöjda? Visst grafiken är inte allt i ett RPG, det vet jag och håller med om. Men Square har alltid varit först och störst grafikmässigt i konsollvärlden men nu halkar de efter. Varför?

Kommer ihåg att innan Square Enix sammanslagningen så snackade de om ett nytt FF spel varje år. Men sen sammanslagningen har alla Enix spel kommit först och Squares spel i bakgrunden. Börjar undra om den där sammanslagningen var så bra ändå.

Visst, FFXII kommer vara ett fantastiskt spel men tyvärr verkar det bara bli på story-nivå.

Vem kommer minnas Playstation 2 spelens utseende år 2007 när nästa generation tagit över våra liv? Folk kommer gemföra med de nya spel som finns då. Verkar som att Square har hamnat bakom med sin spelserie för första gången sen de skapade den. :'(

Kan inte stämma för att det ska komma till ps2, och ps3 kommer nästa sommar!

och varför göra det till ps2 fall ps3 redan finns, så det är nog inte sann, :) så vi kan nog vara lungna.

jag har klart dom flässta FF. FF1 FF4 FF5 FF6 FF7 FF9 FF10 FF X-2

men det var a long time ago :o

men mina favvo är final fantasy tactics ;) och final fantasy 6 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Jag behöver hjälp på Final Fantasy X. Jag är i Mount Gagazet och ska möta Seymour men han är ju extremt svår! Finns det någon bra taktik för att besegra honom?

Använd Protect med Yuna då Seymour använder Cross Blades eller vad det nu heter.

Använd Protect först på Yuna, så att hon kan ressa alla om dom andra då dör.

Alla säger att Seymour bossen är skitsvår, men jag klarade honom efter fem försök. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske inte kasst men mindre bra,på dom flesta FF-sidorna :P

Ja, spelet fick orättvist dåligt betyg och en massa fans spelade bara högst 4 timmar och slutade sedan i protest. Square har aldrig fått så många hat brev som det fick då. (Inte ens med FFX-2) Värst av allt, de dissade Nobuo Uematsu's music.

Sen dess har de flesta av dem prövat spelet igen men trotts det är fortfarande en sorts tabu bland "riktiga" FF-fans att hata FFVIII.

Fast för att vara ett "riktigt" FF fan så måste man hata grafik och hylla story. Det är väldigt kompliserat och inte ens jag, som har spenderat så mycket tid på olika FF-forum, fattar det. Hur kan man kalla sig ett riktigt FF fan om man hatar de nya spelen?

Kommer också ihåg de dåliga recensionerna FFVIII fick. SuperPlay t ex sågade spelet TOTALT. Fast folk har nog inset med åren hur bra det är. (När det kom hade det bara FFVII att mäta sig med)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...