Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker nog att IX ^_^ är det bästa. Kommer så väl ihåg när jag och min kompis Mattias spelade det. Vi tyckte att det va så kul i början när Steiner flög in i tornet :blink: . Och storyn, helt underbar. Jag kan ju nästan gråta över att jag har klarat spelet och inte har någonting kvar. Jaja nu måste jag sluta annars håller jag på i oändlighet och mitt inlägg gör detta till den största topicen på hela sjaten (det skulle ju vara ganska kul, hehe) ;) !

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat igenom Final Fantasy I - X + MQ

Final Fantasy VII & VI är mina favoriter.

Sen är de andra till Snes också underbara IV, V.

Men mitt FF intresse har svalnat nu för tiden då jag

blev lite halv besviken på FFX som jag inte tycker har den riktiga FF känslan...

En sak som jag inte gillar med det är att det bara är en skiva, visserligen DVD. Men det blir inte samma känsla som: JAAAA!! jag kom till 2:a skivan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte på Final Fantasy XII. Vad sysslar Square med igentligen? Vintern 2006 i Japan... vilket betyder att vi får spelet 2007. 5 ÅR EFTER FFX. Spelet är ju redan klart. 2005 sa de för att de inte skulle konkurera med Enix spelen men det här börjar bli löjligt.

Grafiken kommer vara förlägen när spelet väl kommer ut. Next Generasion spelen kommer ha funnits ute ett år. Redan nu börjar det se mindre imponerat ut (Kommer ihåg när första trailern visades för 3 år sen).

Vad har hänt. Har de hamnat i en Duke Nukem Forever svacka och aldrig blir nöjda? Visst grafiken är inte allt i ett RPG, det vet jag och håller med om. Men Square har alltid varit först och störst grafikmässigt i konsollvärlden men nu halkar de efter. Varför?

Kommer ihåg att innan Square Enix sammanslagningen så snackade de om ett nytt FF spel varje år. Men sen sammanslagningen har alla Enix spel kommit först och Squares spel i bakgrunden. Börjar undra om den där sammanslagningen var så bra ändå.

Visst, FFXII kommer vara ett fantastiskt spel men tyvärr verkar det bara bli på story-nivå.

Vem kommer minnas Playstation 2 spelens utseende år 2007 när nästa generation tagit över våra liv? Folk kommer gemföra med de nya spel som finns då. Verkar som att Square har hamnat bakom med sin spelserie för första gången sen de skapade den. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig spelat ett Final Fantasy och vet därför inte vad dessa går ut på, någon som vill förklara lite kort?

Alla final fantasy-spel har sina egna karaktärer och storys. Det som alla har gemensamt är att de är rpg:s.

EDIT: Det fanns en ganska bra förklaring på susning.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...