Jump to content

Problemet som inte kan lösas!


Pain To ThE MaX
 Share

Recommended Posts

Asså jag blir FULLSTÄNDIGT galen på GTA3. Det hackar som om jag kör det på en 90mhz:are som inte har ett grafikkort. Jag har en 1200mhz med 512 mb RAM och en GeForce 2. Jag har laddat ner 3d analyze, high fps och chefzz ljud dll update beta v.2 och det hackar endå! OBS, kör på 640*480 med typ 5 streck på drawing disstance, ingen trails, med frame limmiter och frame sync och subtitles men ingen widescreen!!!!!

(asså det hackar inte lite utan hela tiden!)

SNÄLLA HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP MIG! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag blir FULLSTÄNDIGT galen på GTA3. Det hackar som om jag kör det på en 90mhz:are som inte har ett grafikkort. Jag har en 1200mhz med 512 mb RAM och en GeForce 2. Jag har laddat ner 3d analyze, high fps och chefzz ljud dll update beta v.2 och det hackar endå! OBS, kör på 640*480 med typ 5 streck på drawing disstance, ingen trails, med frame limmiter och frame sync och subtitles men ingen widescreen!!!!!

(asså det hackar inte lite utan hela tiden!)

SNÄLLA HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP MIG! :wacko:

Har du XP??? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3D analyze verkar fungera för de flesta (iaf för dom som kör WinXP), se till att du har "Force SW TnL" ikryssat.

Se till att du har stängt ner så många program och processer (CTRL+ALT+DEL) som möjligt, speciellt anti-virus program.

Om du har patchat upp GTA3 till v.1.1 kan du även lägga över filerna från AUDIO mappen på CD:n till GTA3\AUDIO mappen på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten, när du kör "chefzz ljud dll update beta v.2" så tror jag du måste välja "Mile Fast 2D.." under Options, Audio.

För en del andra har det hjälp att defragmentera hårddisken. Allt är så konstigt när det gäller hackandet i GTA3.

Första gången jag installerade GTA3 så hackade det, då fixade jag det med cheffs patch och 3d analyzer fungerade inte.

Jag moddade GTA3 lite för mycket och var tvungen att göra en ominstallering och då gjorde cheffs patch helt plötsligt ingen nytta längre. Desperat så testade jag 3d analyzer igen och då fungerade det. :wacko:

Under hela tiden har jag haft exakt samma system, konstigt :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jooo...jag testade miles fast 2d och testade lite inställningar i display options. jag la frame limmiter och sync på off och det funkar lite bättre nu.

Men det hackar ändå ibland. Jag har alltid trott att om jag skulle ha ett jätte dåligt grafikkort på 16 mb så skulle grafiken i spelet bli MYCKET suddigare och sämre än normalt. Kan man inte på nått sätt "sänka" grafiken och på så sätt göra så att spelet funkar bättre?

Tack för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jooo...jag testade miles fast 2d och testade lite inställningar i display options. jag la frame limmiter och sync på off och det funkar lite bättre nu.

Men det hackar ändå ibland. Jag har alltid trott att om jag skulle ha ett jätte dåligt grafikkort på 16 mb så skulle grafiken i spelet bli MYCKET suddigare och sämre än normalt. Kan man inte på nått sätt "sänka" grafiken och på så sätt göra så att spelet funkar bättre?

Tack för all hjälp.

Det går inte sänka det mer än du har gjort!!! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...