Jump to content

ÅLDER


Speeder
 Share

Recommended Posts

snälla, detta med åldergräns är bra. Dock bör man sänka 18 till 15/16.

Minns ni ungarna som hade sätt på Power Rangers? Dom gick ut och misshandlade en flicka för att dom tyckte det var coolt. Det händer en jädra massa grejjor, små barn är lättpåverkade och inspireras väldigt lätt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Speeder:

Nej, majoriteten misshandlar såklart ingen. Men det finns ett fåtal av den typen jag beskrev. Och för varje person dom misshandlar/dödar (som i fallet jag tog upp) så går en persons liv miste. Så åldergräns är nödvänligt.

Och du, jag tycker den som langade ut spelet till dig bör tänka om. Speciellt om det var någon av dina föräldrar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alla GTA men jag tänker om då och då

på vad som verkligen kan hända

Du borde kanske spara spelen tills du blir större?! För det kan ju knappast vara bra för dig att spela de spelen. Och förresten tror jag inte du riktigt kan tänka dig hur hemsk verkligheten är eftersom den inte hör till din vardag. Det är svårt att föreställa sig....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13-14 är också för lite. Det finns en massa jäkla streetwannabes som tycker dom är coola etc.. När dom spelar alltså. Vissa personer leker för mycket, spelar dom där gängen som finns i gta och någon dag så händer det, dom misshandlar någon cuban eller dylikt. Okej, jag kanske överdriver. Men ni förstår väll vad jag menar. Vid 15 år så händer det något för dom flesta, man blir lite mer mogen... antaligen därför det finns bio med 7 års gräns, 11 års gräns, 15 års gräns och 18 års gräns. Det är dom här balkarna som jag tycker man bör lyssna till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...