Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

 

 

DIN TID KOMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

Efter ha lyssnat på låten typ 4 gånger nu så måste jag faktiskt säga att jag är grymt besviken, tycker verkligen den suger. :|

Även om texten säkert växer lite på mig, så känns någonting grymt off. Hade velat ha hans röst 1-2 snäpp högre och sen hade dom kunnat gjort om själva musiken.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Jag tyckte att det någonstans, i någon liten avlägsen del av internet borde uppmärksammas att det just idag på dagen är tio år sedan en av Sveriges finaste låtar påstås ha skrivits.

"Det är den 19:e oktober 2006, och snön faller längre uppåt landet..."

Jag vet inte vad som är sant eller viktigt, men det kommer över mig ibland. :ermm: 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Så vad hände egentligen med Arcade Fire? Får precis samma känsla som med det förra albumet den här gången, det vill säga gillar titelspåret på nya albumet, men allt annat jag hört därifrån (kanske med undantag av låten Electric Blue) lämnar mig helt oberörd. Inte ens Pitchfork hoppade på hypemaskinen den här gången. Men det gäller att vara nöjd med det lilla, en bra låt är bättre än ingen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...