Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte tipsa om Loretnz ifrån Lorentz & Sakarais som har släppt sitt soloalbum nu i veckan. Jag hittade albumet imorse på Spotify & jag har lyssnat på albumet 24/7 ifrån när jag hittade det, fyfan vad bra det är & vad duktig han är.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har jag tipsat om den här tidigare? Det här är världens bästa (reggae)live-framträdande. Till att börja med så är Vampire med Tribal Seeds en jävla bra låt. Sedan kommer deras bassist och rivar av en sjukt härlig vers på spanska, efter det kommer deras (dåvarande) nya bandmedlem in och kör en kort bit för att sedan avsluta med en vacker bit på sin melodica. Avslutningsvis kommer Eric Rachmany från Rebelution och Kyle Mcdonald från Slightly Stoopid in och öser på med sina respektiva verser. Erics är sjukt härlig att tralla med i, och Kyle har energi från utom denna värld han river verkligen ned totalt, helt och hållet, allting och alla andra stora ord man kan tänka på! Det är så sjukt ösigt att man inte kan låta bli att att bli astaggad!

Kyles vers är helt klart den bästa versen jag någonsin hört på Tribal Seeds liveversion av Vampire, och de brukar ofta bjuda in andra artister att riva ned en egen vers till den låten, så det säger en hel del!

LYSSNA!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Soundtracket till Guardians of The Galaxy är ju helt suveränt.

Första låten som spelades i filmen. Minns att denna lirades på radio när jag var liten, men hade nog inte hört den på 15 år.

Någon gjorde en spelningslista på Spotify som jag dunkar dygnet runt nu. Vet inte ifall det är alla låtar! Edit: Det är nog så att upphovsmannen fick bag och lade till låtar i liknande stil. Tror inte att någon låt efter "Ain't no mountain high enough" är med i filmen.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag upptäckte Disasterpeace för ett tag sedan. Snubben skapar riktigt bra chiptune och har bland annat gjort soundtracket till spelet Fez. Jag har inte hunnit sätta mig in i hans musik allt för djupt ännu men känner ändå att jag måste tipsa om den.

Här är låten Four från plattan Level.

(Det funkade uppenbarligen dåligt med taggar på iPad...)

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I vanliga fall brukar Idol-deltagarna, inklusive finalisten, inte vara annat än glorifierade kareokesångare... men när det gäller Matilda Gratte har musik-Sverige tabbat sig rejält. Hur kan den här supertalangen inte stå på jazzscener runt om i Sverige eller världen för den delen?

http://www.tv4play.se/program/idol?video_id=2969282

Det ska tilläggas att jag fick riktigt BRUTAL bag när jag hörde detta. Hennes egna låt John Deere är också sjukt bra.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det har kan vara den låten jag lyssnat mest på i år. Ibland önskar jag att den släpptes några månader senare så jag kunde utse den till årets bästa.

(Australiensisk electropop enligt Wikipedia. Vet dock inte riktigt om jag skulle definiera det så)

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Här är tolv väldigt bra låtar. Första är extra bra, lyssna åtminstone på den. yes_1046272_0.gif

Deep Sea Diver - Always Waiting

Jamie T - Don't You Find

Sakarias - Atlanten

Korallreven - Spirit Away

Joey Badass - Christ Conscious

Julian Casablancas & The Voidz - Human Sadness

Västerbron - Ännu en dag förgäves

Rainmode - 7D

Haim & Asap Ferg - My Song 5

Ariel Pink - Put Your Number In My Phone

Banks - Beggin For Thread

Atmosphere - Camera Thief

http://open.spotify....UAcdD8xgqoqrwOZ

Sen tänker jag på att Kiedis måste älska Les Big Byrd. Kan det stämma?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen tänker jag på att Kiedis måste älska Les Big Byrd. Kan det stämma?

Jodå, dom är bra, mycket av det Jocke Åhlund tar i blir ofta bra. Vi borde prata men det är för sent och Back to Bagarmossen är två grymt bra låtar.

Det som snurrar mest hos mig just nu är följande.

Death From Above 1979 nya platta är fruktansvärt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och åkte buss förra helgen till Linköping och tittade igenom Spotify då och då halkade jag in på "New Releases". Hittade Tove Styrke och jag kom ihåg att jag brukade lyssna på henne väldigt mycket när hennes debutalbum kom och jag älskade det verkligen, det va verkligen svinbra! Men iaf, så jag började lyssna på hennes senaste singel "Borderline" och vad kan jag säga - jag älskar den, den är verkligen suuuper bra tycker jag. Lite Reagge blandat med dubstep är det ungefär. Tycer verkligen ni borde lyssna på den och jag antar att det kommer bli en hit (Den spelas redan på P3 - härde det den här helgen .. haha) och förhoppningsvis älskar ni den lika mycket som jag!

Verkar tyvärr vara problem med forumet, att jag inte kan direktlänka spotify .. tyvärr. (Använder firefox) men lägger en länk så här länge;

Det har kan vara den låten jag lyssnat mest på i år. Ibland önskar jag att den släpptes några månader senare så jag kunde utse den till årets bästa.

(Australiensisk electropop enligt Wikipedia. Vet dock inte riktigt om jag skulle definiera det så)

Riktigt bra tycker jag, väldigt mysig musik som passar perfekt till hösten tycker jag, gick rätt in på min lista! :D

Här är tolv väldigt bra låtar. Första är extra bra, lyssna åtminstone på den. yes_1046272_0.gif

Deep Sea Diver - Always Waiting

Jamie T - Don't You Find

Sakarias - Atlanten

Korallreven - Spirit Away

Joey Badass - Christ Conscious

Julian Casablancas & The Voidz - Human Sadness

Västerbron - Ännu en dag förgäves

Rainmode - 7D

Haim & Asap Ferg - My Song 5

Ariel Pink - Put Your Number In My Phone

Banks - Beggin For Thread

Atmosphere - Camera Thief

http://open.spotify....UAcdD8xgqoqrwOZ

Sen tänker jag på att Kiedis måste älska Les Big Byrd. Kan det stämma?

Har visserligen inte hört alla utav dem du länkade, men utav dem jag känner igen så verkar det vara riktigt bra.

Ska ta och lyssna igenom alla låtar helt i helgen tänkte jag, har sen tidigare hört några utav dom och dom låtarna gillar jag.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är tolv väldigt bra låtar. Första är extra bra, lyssna åtminstone på den. yes_1046272_0.gif

Haim & Asap Ferg - My Song 5

Föredrar nog originalet men jag känner bara för att nämna hur jävla bra Days Are Gone-plattan är. Den har enligt mig i stort sett inte ett enda svagt spår. Var dessutom soundtracket till en grymt rolig Österrike-resa jag och några polare gjorde i våras. Klockren platta!

Riktigt bra tycker jag, väldigt mysig musik som passar perfekt till hösten tycker jag, gick rätt in på min lista! biggrin_1182204_0.gif/>/>/>

Kul att du gillade den!

Redigerad av Adriian
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...