Jump to content

Fotografier


Foo
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Någon här som pysslar/har pysslat med IR-fotografering? Försöker sätta mig in i det, men lyckas inte direkt få några vidare bra resultat, varken med foto eller redigering. Tips?

dsc1987v_1210247_0.jpg Maj

Maj

dsc1289a_1210247_2.jpg April

dsc1309d_1210247_3.jpg April

April

Tar gärna emot artiklar givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick idén att göra en timelapse av min arbetsprocess. Dock var jag inte lika inspirerad till någon speciell fotoidé så jag tog en "klassiker" så att säga och körde. Notera att jag inte tycker bilden håller någon hög kvalité men kan vara kul att se i alla fall!

och jag vet att mina kalsonger syns.. hela.. jävla.. videon .. men hur ofta kollar man något sånt? :(

resultatet

trenter2_1211126_0.jpg

Redigerad av P-C
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick idén att göra en timelapse av min arbetsprocess. Dock var jag inte lika inspirerad till någon speciell fotoidé så jag tog en "klassiker" så att säga och körde. Notera att jag inte tycker bilden håller någon hög kvalité men kan vara kul att se i alla fall!

och jag vet att mina kalsonger syns.. hela.. jävla.. videon .. men hur ofta kollar man något sånt? :(

resultatet

http://2.bp.blogspot.com/-t8Byiq7vUDA/TeO825aduxI/AAAAAAAAADU/2CmJtei4psc/s640/trenter2.jpg

Cool bild, och riktigt nice att se hela arbetsprocessen :D

En spontan reaktion bara. Enligt mig borde kniveggen vara riktad inåt, mot personen. När den är riktad utåt sådär får jag inte känslan av att "boken" vill skada läsaren. Det blir liksom inte farligt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cool bild, och riktigt nice att se hela arbetsprocessen :D

En spontan reaktion bara. Enligt mig borde kniveggen vara riktad inåt, mot personen. När den är riktad utåt sådär får jag inte känslan av att "boken" vill skada läsaren. Det blir liksom inte farligt.

En värd poäng min herre. Självklart borde kniven vara vänd inåt men av två anledningar är den inte det 1)när jag kom på det kände jag att det var lite sent och eftersom syftet var mer videon än bilden så ville jag inte börja om från början och 2) jag tog några vända inåt men tyckte inte kniven sågs särskilt bra åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt cool effekt! Måste man ha IR-filer för att kunna fota sådana bilder? Var köpte du det i så fall?

Ett IR-filter är att rekommendera, det är vad jag kör med i vilket fall. Det går även att konvertera sin kamera för att endast skjuta IR, detta har lite större fördelar och nackdelar gentemot filtret.

Jag har köpt filter via både Tradera och Cyberphoto, men är mer nöjd med mitt köp över tradera då det var 200kr billigare (79kr) och det är exakt samma typ av filter (tillverkare, storlek, styrka, osv).

Jag skulle själv våga säga att jag börjar bli bättre på det hela.

infrared_002_by_permlid-d3hv2oa_1211321_1.jpg

Redigerad av Boomer
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...