Jump to content

Fotografier


Foo
 Share

Recommended Posts

Snygga bilder Axel! Gillade speciellt den första :) Det var dock någonting med den som gjorde att den kändes lite för ljus. Testat att ändra nivåerna en liiiiten gnutta? Skulle nog se nice ut!

Tog den här igår:

Du har rätt, hela bilden är liite för överexponerad i de ljusaste partierna, vilket tyvärr syns. Kul att du gillade den :)

Underbar bild! Var är den tagen?

Tack! Tagen i Söderbärke i Dalarna :). Men sjyssta vintersolnedgångsbilder vid en sjö kan man ta var som helst, egentligen.

Kanske skulle må bra av att beskäras lite, men jag tyckte den var skönt luftig på ett sätt.

Coolt att du har hittat en nisch med flygplansbilder! Inte för att du inte fotar annat, det såg jag ju på bloggen, men... du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta copyright-texterna, orkar inte plocka bort dem. :P

ante_lotr_126250155_1197371_0.jpg

assassins-creed_126250102_1197371_1.jpg

Edit: Axel: Jo, det är mycket trevligt att hittat sitt "egna" att fota! Flygplan har alltid varit ett intresse, så att gå över till flygplansfotografering var ett ganska naturligt steg.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite besviken över att du inte har använt mitt protip. :(

Vad har jag missat nu? :(

Edit: Oh, gick tillbaka lite i tråden; ska tänka på det nästa gång!

I övrigt, du som är rätt haj på fotoredigering: Något du känner kan förbättras?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har jag missat nu? :(

Edit: Oh, gick tillbaka lite i tråden; ska tänka på det nästa gång!

I övrigt, du som är rätt haj på fotoredigering: Något du känner kan förbättras?

Den första bilden tyckte jag var väldigt snygg.

På bild nummer två kunde ni ha plockat bort mer av bottendelen av honom för att få det mer att se ut som att han står "inuti" de blå flammorna. Gör det liksom mer som att han gradvis träder fram, nerifrån och upp, istället för nu som det ser ut som att ni har suddat lite på varje kant (botten, armbågar, huvud) av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första bilden tyckte jag var väldigt snygg.

På bild nummer två kunde ni ha plockat bort mer av bottendelen av honom för att få det mer att se ut som att han står "inuti" de blå flammorna. Gör det liksom mer som att han gradvis träder fram, nerifrån och upp, istället för nu som det ser ut som att ni har suddat lite på varje kant (botten, armbågar, huvud) av honom.

Ah, det har du helt klart rätt i! Det stämmer att vi bara suddat lite på kanterna, det var sent och vi hade suttit ett bra tag med båda bilderna så vi orkade helt enkelt inte tänka något längre än så. :P

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sen så tog jag även ett lite mer detaljerat foto på månen, bara för att jag vill testa. Såg lite smålustigt ut när jag drog upp fill light till 100%.

Citerar mig själv här, men har ett annat foto på samma fenomen. Ser frääääänt ut. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...