Jump to content

Fyverkerier och smällare!


Sir.Per
 Share

Recommended Posts

Egentligen när det är nyår och man köper fyverkerier så står det tex.

"Kostar nu endast 99 kr (ordinarie pris 139 kr) "

Då måste man fråga sig hur dom då har tänkt sig. Eftersom ordinare pris var 139 kr borde man kunna köpa fyverkerierna året om! För man kan ju inte mena ordinariepris från förra nyår, då de säkert har skrivit samma sak att priset är sänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen när det är nyår och man köper fyverkerier så står det tex.

"Kostar nu endast 99 kr (ordinarie pris 139 kr) "

Då måste man fråga sig hur dom då har tänkt sig. Eftersom ordinare pris var 139 kr borde man kunna köpa fyverkerierna året om! För man kan ju inte mena ordinariepris från förra nyår, då de säkert har skrivit samma sak att priset är sänkt.

Man säljer året om men det är bara på högtider man får smälla. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte låta som en moraltant nu men jag ser faktiskt ingen mening med att smällare ska vara tillåtna. Fyrverkerier är kul att se på men smällare gör ingen nytta alls förutom att de bidrar till nerskräpningen. Om man tycker att det är så roligt att höra när det smäller kan man väl köpa en knallpulver-pistol och gå runt och skjuta med den? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte låta som en moraltant nu men jag ser faktiskt ingen mening med att smällare ska vara tillåtna. Fyrverkerier är kul att se på men smällare gör ingen nytta alls förutom att de bidrar till nerskräpningen. Om man tycker att det är så roligt att höra när det smäller kan man väl köpa en knallpulver-pistol och gå runt och skjuta med den? :lol:

Haha, det ligger något i det du säger. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte låta som en moraltant nu men jag ser faktiskt ingen mening med att smällare ska vara tillåtna. Fyrverkerier är kul att se på men smällare gör ingen nytta alls förutom att de bidrar till nerskräpningen. Om man tycker att det är så roligt att höra när det smäller kan man väl köpa en knallpulver-pistol och gå runt och skjuta med den? :wub:

Människan är destruktiv, man spränger sönder saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte låta som en moraltant nu men jag ser faktiskt ingen mening med att smällare ska vara tillåtna. Fyrverkerier är kul att se på men smällare gör ingen nytta alls förutom att de bidrar till nerskräpningen. Om man tycker att det är så roligt att höra när det smäller kan man väl köpa en knallpulver-pistol och gå runt och skjuta med den? :D

Håller med till 25%.

Det är ju kul att smälla, men kanske inte samma helatiden.

Själv tycker jag det är roligare med lite mer speciella smällare.

Typ sånna som flyger och liknande. :wub:

Fast det är rätt kul att sätta ihop massa smällare och se vad som händer. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man säljer året om men det är bara på högtider man får smälla. :rolleyes:

Nej, tex Coop Forum säljer inte fyverkerier året om. Säg att jag vill köpa fyverkerier nu men vill använda dom till nyår. Då kan dom inte skriva ordinarie pris var bla bla bla då man inte kan köpa dom året om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill köpa hederliga smällare, jävla skitlag som förbjuder dom.

Min kusin beställde från nåt italiens sida nån gång men det var en jäkla massa frakt.

W0rd!

De är ju långt ifrån lika farliga som tårtor och sånt. Jag har hundra stycken safariskott kvar sen många år tillbaks :o

Det packetet ska jag spara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tex Coop Forum säljer inte fyverkerier året om. Säg att jag vill köpa fyverkerier nu men vill använda dom till nyår. Då kan dom inte skriva ordinarie pris var bla bla bla då man inte kan köpa dom året om.

Men, tex Coop Forum har ju inte ett eget märke, utan säljer, tex SVEA som vid nyår har ett sänkt pris :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...