Jump to content

Namnen på karaktärerna


 Share

Recommended Posts

Jag satt och funderade lite på namnen på karaktärerna i SA. 50 Cent heter ju egentligen Curtis Jackson,och Carl Johnson är ju väldigt likt det,de kanske har snott det där ifrån. Tänkte på de andra karaktärena i spelet, t.ex Sean Johnson(Sweet), Melvin Harris(Big Smoke), och Lance Wilson(Ryder). Kanske är de namnen också "lånade" från någon. Någon annan hiphop artist eller liknande. Cortez har ju koll på dom där,och kanske nån annan som kommer att tänka på nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på "Madd dogg" och den riktiga artisten Snoop dogg, låter ganska likt.

Och att Carl Johnson liknar Curtis Jackson kan ha nåt att göra med att från början var det uppe om det, att han skulle anlitades för det(rösten till huvudkaraktären), men det ryktades om att han tackade nej för att andvända den till sitt eget spel. Men det var inget säkert.

Sen som okka och andra tidigare har sagt, så är Ryder lik Eazy-E. Nåt annat har jag inte tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på "Madd dogg" och den riktiga artisten Snoop dogg, låter ganska likt.

Och att Carl Johnson liknar Curtis Jackson kan ha nåt att göra med att från början var det uppe om det, att han skulle anlitades för det(rösten till huvudkaraktären), men det ryktades om att han tackade nej för att andvända den till sitt eget spel. Men det var inget säkert.

Sen som okka och andra tidigare har sagt, så är Ryder lik Eazy-E. Nåt annat har jag inte tänkt på.

Madd dogg är ruskigt lik ice cube..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och funderade lite på namnen på karaktärerna i SA. 50 Cent heter ju egentligen Curtis Jackson,och Carl Johnson är ju väldigt likt det,de kanske har snott det där ifrån.

I början vill de att 50 cent skulle ha cj's röst, men han tacka nej

there you have it ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...