Jump to content

Antipiratbyrån spanar.


notorius
 Share

Recommended Posts

Idag så gick det ett reportage på TV4 om nedladdnig där de sa att APB håller på att spana på flera stora fildelningsnätverk.

Även ägaren av Jens Of Sweden kom med ett litet inslag.

Vad tycker ni om detta?

Själv tycker jag att det är totalt meningslöst att lägga ut tid och pengar på sånt här istället för att lägga mer resurser på att fånga pedofiler och mördare.

Detta meddelandet fick jag när jag satt på msn ikväll:

"Använd inte DC++ eller Bittorrent, APB scannar datorer över hela Halland....3 st har redan blivit TAGNA i Varberg.

Stäng ner alla Uploads/Downloads. Titta på TV4 nyheterna kl. 22.00...Sprid vidare till alla som är inne på msn"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade detta på ett forum:

TV4 Nyheterna hade ett inslag om piratkopiering idag. Framgick bland annat att Datainspektionen mottagit 4000 anmälningar mot APB. Jens of Sweden snackade om att själva den digitala tekniken och handeln på nätet vad gäller musik och film är hotad och att IP nummer har en koppling till individen.

Mr. Pontén snackade skit som vanligt också om att de polisanmält personer osv. Och att de ska fortsätta med det med mera. Samt dementerade anmälningarna mot dem.

Dock inslaget frmatonades som att det nu är Krig mellan APB och Piraterna, samt att det riktas skarp kritik mot APB.

Se inslaget vid nästa sändning, hoppas något spelar in det och delar ut en divx av det också.

...och detta på tv4.se

Lista: Här finns nätpiraterna

Antal polisanmälningar om brott mot upphovsrättslagen gjorda av Svenska Antipiratbyrån.

1 januari 2004 till idag.

Blekinge län 1

Dalarna 3

Gotland 0

Gävleborgs län 2

Halland 0

Jämtlands län 0

Jönköpings län 2

Kalmar län 2

Kronobergs län 4

Norrbotten 7

Skåne 5

Stockholms län 70

Södermanlands län 1

Uppsala län 4

Värmland 3

Västerbotten 4

Västernorrland 2

Västmanland 8

Västra Götaland 13

Örebro län 1

Östergötlands län 4

Summa: 136 st

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datumet kommer säkert att skjutas upp.

Det skulle egentilgen varit olaglit fr.o.m den 1 jan 2005 men det blev det inte så det skulle inte förvåna mig om de skulle skjutas upp till nästa år  :)

1:a Januari 2004 t.o.m.

Edit: t.o.m. kan missupfattas i det här fallet...

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har hört har APB själva lagt upp en film på The piratebay för att se vem som tankat och sen "ta" dom. Fatar dom inte att dom sj'lv 'r olagliga då? eller dom står äver lagen ? Och sen jävlar dom scannar inte min data !

Nej eftersom dem förmodligen har tillstånd från upphovsrättsinnehavaren bryter dem inte mot lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag så gick det ett reportage på TV4 om nedladdnig där de sa att APB håller på att spana på flera stora fildelningsnätverk.

Även ägaren av Jens Of Sweden kom med ett litet inslag.

Vad tycker ni om detta?

Själv tycker jag att det är totalt meningslöst att lägga ut tid och pengar på sånt här istället för att lägga mer resurser på att fånga pedofiler och mördare.

Detta meddelandet fick jag när jag satt på msn ikväll:

"Använd inte DC++ eller Bittorrent, APB scannar datorer över hela Halland....3 st har redan blivit TAGNA i Varberg.

Stäng ner alla Uploads/Downloads. Titta på TV4 nyheterna kl. 22.00...Sprid vidare till alla som är inne på msn"

Aaa och hur ofta får man inte ett sånt där töntigt kedjebrev på msn då? -_-

Dom förlorar inget på om jag laddar ner, för det jag laddar ner, skulle jag aldrig köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men är det olagligt att tanka musik/filmer eller att dela ut musik/filmer?

om man inte kan tanka musik blir de ju något jobbigt om man har en mp3 spelare.

Just nu är det väll olagligt med att dela ut, men dom funderar ju på att skriva en annan lag som gör att det blir olagligt att ladda ner. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...