Jump to content

Bra program för...


kalle.b
 Share

Recommended Posts

Några som vet nått BRA program som man kan göra hårddisken snabbare nästan varenda gång jag ska spela ex. battlefield så så hackar den sig totalt jag måste dra ut sladden då. :'(

Jag e säker på att det inte e nått virus jag virussöker datorn varje vecka plus att jag har ett virusprogram för 500kr och en brandvägg för 100kr

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag köpte min dator för sammamlagt 15 tusen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några som vet nått BRA program som man kan göra hårddisken snabbare nästan varenda gång jag ska spela ex. battlefield så så hackar den sig totalt jag måste dra ut sladden då. :'(

Jag e säker på att det inte e nått virus jag virussöker datorn varje vecka plus att jag har ett virusprogram för 500kr och en brandvägg för 100kr

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag köpte min dator för sammamlagt 15 tusen. :)

Haha, priserna på produkterna spelar ingen större roll.. Det är kvalitén som spelar roll.

Kolla upp ditt RAM minne, du bör ha minst 256 (rek. 512mb) för att spela bf1942 och bf:v laggar oavsett om du har massvis med ram.

Har du tipptopp ram kan du alltid testa uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. -_-

*edit*

Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig.

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. -_-

*edit*

Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig.

Ctrl+Alt+Del är bättre, då behöver man inte flytta högerhanden lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klicka Ctrl+Shift+ ESC i Windows, om det i Taskmanagern är mer än låt oss säga 15 / 18 prylar som drivs så rekommenderar jag diskfragmenteraren eller att formatera. -_-

*edit*

Eller så klickar du på fliken "Prestanda" och tittar hur mye ditt system anstränger sig.

Skojar du eller?

Själv kör jag 38 processer, systemprocesser, windows-extenders (Dexpot, TaskSwitch, etc.), desktop-program (Samruize, Rainlendar, etc.), Apache, MySQL, Foobar, MSN Messenger, mIRC, Firefox och Antivirus.

Sammanlagt använder de för närvarande 400mb av totalt 1536mb RAM-minne. Cpu-användning ligger stadigt på runt 4%.

Alltså finns det ingen anledning till att formatera bara för att man kör ett antal processer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck samtidigt på "windowsflaggan" och pauseknappen" på tangentbordet. Gå sedan in på fliken "maskinvara", sen enhetshanteraren. Sen trycker du på plusset bredvid t ex bildskärmskort, processor, RAM osv
Det verkar konstigt nog inte funka på vår dator. :(Och jag har en hel del plats ganska mycket men jag vet inte exakt just nu.

Kolla först om det är nått skit på skivan, sen så tvättar du den, sen så provar du igen. :unsure:

Det verkar heller inte funka jag hade inte ett enda liten repa eller annat på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du eller?

Själv kör jag 38 processer, systemprocesser, windows-extenders (Dexpot, TaskSwitch, etc.), desktop-program (Samruize, Rainlendar, etc.), Apache, MySQL, Foobar, MSN Messenger, mIRC, Firefox och Antivirus.

Sammanlagt använder de för närvarande 400mb av totalt 1536mb RAM-minne. Cpu-användning ligger stadigt på runt 4%.

Alltså finns det ingen anledning till att formatera bara för att man kör ett antal processer...

Det blir större kö i minnet vilket kan bidra till minskad prestanda

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men battlfefield suxx0r!

Jag sitter på en: P4 3.2ghz, 512 RAM, ATI x800xt 256mb PCI-e, 160gb HDD. Nyformaterad och uppdaterad med dom senaste drivrutinerna till allting, ändå så laggar Battlefield :wub:

Det är knappast datorn... Visserligen är RAMet flaskhals som fan men det borde inte lagga på ett sådant system -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...