Jump to content

Ändra VC


Robby
 Share

Recommended Posts

Jag skulle vilja ändra en jävla massa. Men mest av allt:

I GTA 3 så hadde man koll på tex "the streets gangs" ... I den medföljande boken fanns lite info om

dom etc. Även på kartan som medföljde då kunde man se var dom fanns, var borgmästaren bodde.

Och annat som gör en stad intressant.

I Vice City finns inget sånt. Det känns som en platt stad utan några direkta invånare. Vice City känns

otroligt tom. Kännslan saknas tyvärr ...

Staden är inte uppbyggd på ett korekt sätt. Slumen ligger granne med "Downtown" där alla stora byggnader och där pengarna finns, uppenbart. Hur troligt är det egentligen? Slumen brukar ju ligga långt

bort från dom fina områderna i en stad. Och den brukar inte häller ligga i samband med en flygplats.

Stadsplaneringen är alltså under all kritik!!!

Sen har ju vissa saker som vi mer eller mindre blev lovade, har försvunnit.

Jag hörde rykten om vattenskotrar och en jävla massa annat. Men det blev vi lite blåsta på.

I princip skulle man kunna säga att VC är som GTA3, men undantaget är motorcyklarna.

Innan spelet släpptes var deras hemsida under updatering. www.kentpaul.com blev det ingen mer

uppdatering av efter releasen. Den känns bara halvfärdig.

Visst, VC är ett grymt kul spel. Men jag tror jag har haft mer nöje av GTA3. Om man gämför.

Grafiken är snygg och antalet vapen är väldigt trevligt.

Men till nästa spel vill jag se nutid, kanske i en stad liknande Los Angeles. Där vi har slumen som ett mörkt

ställe med tydliga gäng som dominerar gatorna. Sen har vi vanliga områden, flygplats bla bla bla ...

Sen har vi ett område likt Beverly Hills där alla fina hus finns. Där dom stora mafiabossarna håller till. Liknande området på sista kartan i GTA3 ... fast större och mer välgjort. Musiken ska vara ny musik som

vi lyssnar på idag. Jag kan lova att Eminem gärna skulle göra musik då han sagt att han älskar spelet.

Förmodligen gillar han att knäppa snutar =) ...

Staden ska kännas lika eller gärna mer levande än GTA3 ... Broar, hus, gator, gäng, politiker m.m ska ha

ett namn och en historia. Det gör det roligare att utforska om man vet historien ...

Tilläggas måste att jag trots allt gillar VC. Jag spelar det ganska ofta.

Men man skulle kunna få ut så otroligt mycket mer med lite planering och en känsla för sitt arbete.

Rockstar borde skämmas lite =)

//LuNk4n

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta klaga grabbar, det finns inte den tekniken ännu, får vänta 1 eller 2 år för att kunna göra alla dom där sakerna.

sen får ni inte glömma att det är ett spel med handling. Och inte eran fantasi värld.

Man kan ju inte be ett NHL spel lägga in pistoler på spelarna bara för att man vill det. finns ju ett själ till att rock* har begränsat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja ändra en jävla massa. Men mest av allt:

I GTA 3 så hadde man koll på tex "the streets gangs" ... I den medföljande boken fanns lite info om

dom etc. Även på kartan som medföljde då kunde man se var dom fanns, var borgmästaren bodde.

Och annat som gör en stad intressant.

I Vice City finns inget sånt. Det känns som en platt stad utan några direkta invånare. Vice City känns

otroligt tom. Kännslan saknas tyvärr ...

Staden är inte uppbyggd på ett korekt sätt. Slumen ligger granne med "Downtown" där alla stora byggnader och där pengarna finns, uppenbart. Hur troligt är det egentligen? Slumen brukar ju ligga långt

bort från dom fina områderna i en stad. Och den brukar inte häller ligga i samband med en flygplats.

Stadsplaneringen är alltså under all kritik!!!

Sen har ju vissa saker som vi mer eller mindre blev lovade, har försvunnit.

Jag hörde rykten om vattenskotrar och en jävla massa annat. Men det blev vi lite blåsta på.

I princip skulle man kunna säga att VC är som GTA3, men undantaget är motorcyklarna.

Innan spelet släpptes var deras hemsida under updatering. www.kentpaul.com blev det ingen mer

uppdatering av efter releasen. Den känns bara halvfärdig.

Visst, VC är ett grymt kul spel. Men jag tror jag har haft mer nöje av GTA3. Om man gämför.

Grafiken är snygg och antalet vapen är väldigt trevligt.

Men till nästa spel vill jag se nutid, kanske i en stad liknande Los Angeles. Där vi har slumen som ett mörkt

ställe med tydliga gäng som dominerar gatorna. Sen har vi vanliga områden, flygplats bla bla bla ...

Sen har vi ett område likt Beverly Hills där alla fina hus finns. Där dom stora mafiabossarna håller till. Liknande området på sista kartan i GTA3 ... fast större och mer välgjort. Musiken ska vara ny musik som

vi lyssnar på idag. Jag kan lova att Eminem gärna skulle göra musik då han sagt att han älskar spelet.

Förmodligen gillar han att knäppa snutar =) ...

Staden ska kännas lika eller gärna mer levande än GTA3 ... Broar, hus, gator, gäng, politiker m.m ska ha

ett namn och en historia. Det gör det roligare att utforska om man vet historien ...

Tilläggas måste att jag trots allt gillar VC. Jag spelar det ganska ofta.

Men man skulle kunna få ut så otroligt mycket mer med lite planering och en känsla för sitt arbete.

Rockstar borde skämmas lite =)

//LuNk4n

Du kan inte säga att Rock* ska skämmas, tror inte du skulle kunna göra bättre ifrån dig.

Sen har man inte tekniken till AI. Som behövs till "Gäng" vänta på sin city. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta klaga grabbar, det finns inte den tekniken ännu, får vänta 1 eller 2 år för att kunna göra alla dom där sakerna.

sen får ni inte glömma att det är ett spel med handling. Och inte eran fantasi värld.

Man kan ju inte be ett NHL spel lägga in pistoler på spelarna bara för att man vill det. finns ju ett själ till att rock* har begränsat sig.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Du kan inte säga att Rock* ska skämmas, tror inte du skulle kunna göra bättre ifrån dig.

Sen har man inte tekniken till AI. Som behövs till "Gäng" vänta på sin city.

Haha...

Nej, du behöver verkligen inte vänta 1-2 år på att Rockstar ska kunna göra staden mer levande.

Jag skulle enkelt klara det med en fet lön som dom har och en domän att lägga upp sidan på!

Inte behöver Rockstar 1-2 år på sig att göra ett GTA3 men i updaterad version. Tekniken finns verkligen,

man undrar juh vad du över huvud taget vet om det.

-"sen får ni inte glömma att det är ett spel med handling. Och inte eran fantasi värld.

Man kan ju inte be ett NHL spel lägga in pistoler på spelarna bara för att man vill det. finns ju ett själ till att rock* har begränsat sig".

Om jag får fråga, vad fan pratar du om egentligen? Vem har yttrat sig om NHL?

-"Du kan inte säga att Rock* ska skämmas, tror inte du skulle kunna göra bättre ifrån dig".

Hmm... Nej, det skulle jag inte kunna. Men jag vet att det går att få bättre AI. Saken med Rockstar är

att dom inte har gjort en god reserch över stadsplaneringen. Och sånt behöver man knappast vara

expert för att se.

Men som jag sa. jag gillar VC och spelar det en hel del. Dock finns det så mycket mer man skulle kunna

begära. Sånt som faktiskt är möjligt även för dagens teknik Einstein ...

:angry:

Redigerad av LuNk4n
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...