Jump to content

LOST


Elander
 Share

Recommended Posts

Bra smak? Buffy? Angel? Inte så jättebra enligt mig... Det går väl att kolla på...

Vad är det för fel på Buffy? En av de bästa serierna som gjorts, satt klistrad vid TV'n under de sista tre säsongerna. Missade de tidigare... bleh. :angry:

Dessutom är det en smaksak, så det går inte att ha rätt eller fel. Jag gillar de serierna, låt mig göra det. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på Buffy? En av de bästa serierna som gjorts, satt klistrad vid TV'n under de sista tre säsongerna. Missade de tidigare... bleh. :angry:

Dessutom är det en smaksak, så det går inte att ha rätt eller fel. Jag gillar de serierna, låt mig göra det. (w00t)

Jag har inte ifrågasatt vad du tycker, jag skrev klart och tydligt "enligt mig". Sen skrev jag att det går att kolla på...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OBS KANSKE SPOLIERS I DETTA INLÄGG OBS

Det handlar om några människor på ett flygplan kraschar och det är mystiska saker på ön,vissa där är mystiska.En bra sak är att man vet inte vad som ska hända eller alla mystiska saker om folket.

Hmm...det är typ något sorts monster där,en olycka innan och massa massa saker som man inte vet så det är bara så bra !!! :P^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en stor idiot och känner mig dum inför allmänheten! :P

***SPOILERS SOM FAN***

***SPOILERS SOM FAN***

***SPOILERS SOM FAN***

***SPOILERS SOM FAN***

***SPOILERS SOM FAN***

OO shit!! Såg presis 2:a delen,Det är ju skit spännanade ju! En isbjörn på en tropisk ö , en sändare som har upprepar Den dödade alla,det är bara jag kvar och har gjort det i 16 år. fy f*n (w00t)(w00t)(w00t)

^_^ kan knappt bärja mig tills nästa avsnitt!

Lost vann tv-tittarnas och kritikernas hjärtan i USA

Från J.J. Abrams, skaparen av Alias och Felicity, kommer ett action-späckat äventyr som tar fram det bästa och det sämsta hos människor i en desperat situation.

48 personer överlever en svår flygkrasch på en öde ö. Men den till synes bedårande ön visar sig vara en förrädisk kuliss till det mardrömsdrama som kommer att utspela sig där. Ön ruvar på många hemligheter - något som också gäller de överlevande själva. Vänskap, kärlek, svek, konflikter, kamp för överlevnad och ond bråd död är bara några av de saker som sätter sin prägel på livet på ön.

Lost hade premiär i USA i september och har blivit en stor tittar- och kritikersuccé. Oförutsägbar, experimentell, storslagen, beroendeframkallande och gastkramande - det är återkommande omdömen när de amerikanska tv-kritikerna beskriver serien. När tidningen Variety sammanställde recensioner av nya serier från åtta stora amerikanska tidningar hyllades Lost av sju av recensenterna.

Serien har redan tilldelats pris som bästa nya serie i det sjätte Annual Family Television Awards. Lost och dess skådespelare har också nominerats till ett flertal priser i International Press Academy's Satellite Awards, till bästa dramaserie i Golden Globe-galan och pilotavsnittet har också nominerats till en Award for outstanding achievement av mycket prestigefulla Director's Guild of America.

Nästan 19 miljoner amerikaner såg premiären av Lost på ABC i slutet av september 2004. Det var den högsta tittarsiffran för en dramapremiär på kanalen sedan 1995. De följande episoderna har alla haft mycket höga tittarsiffror, och Lost är ett av de mest sedda amerikanska underhållningsprogrammen alla kategorier.

Mannen bakom Lost är J.J. Abrams, manusförfattare till Armageddon och skapare av tv-framgångar som Alias och Felicity, och dessutom regissör av kommande Mission impossible 3.

Några av recensenternas omdömen:

"Det är som Flugornas herre, Expedition: Robinson och Cast away kört i en blender, fast berikat med övernaturliga inslag från Arkiv X och gamla Twilight zone och - inte minst - pannsvetten från 24." - Jan Gradvall, Café

"Lost är dyr, snygg och välgjord och helt klart det mest nagelbitande spännande som går på tv i USA just nu." - Daniel Claesson, Göteborgs-Posten

"Här talar vi om den amerikanska manusfabriken på högvarv, människor med genuin star quality och cliffhangers i överflöd. Ka-boom! Aaarrghhh! Splash! Snyft! Den amerikanska serien Lost sparar inte på jetbränslet ..." - Dan Backman, Svenska Dagbladet

"Välkommen till Lost, en av senare års starkast beroendeframkallande tv-serier." - Daniel Åberg, TT Spektra

"Lost är en annorlunda serie, där man förvandlat Expedition: Robinson till intensivt drama. Här försvinner inte personer genom öråd och utröstning, här handlar det om brutal död." - Anders Björkman, Expressen

"Why we love it? For starters, it's not a cop/lawyer/crime-scene-investigator drama. Lost thrives because of its bold characters, braintwisting plots, and trusted pedigree." - Entertainment Weekly

källa:tv.se

Spoila inte igen är du snäll för då kommer jag hem och sätter ett nackskott. ^_^ //StellHell

post-22-1107982858_thumb.jpg

Redigerad av StellHell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm...sett tom episod 14 (15 sändes igår onsdag på amerikansk TV).

Favvokaraktärer: Locke (Avsnittet där hans "hemlighet" avslöjas är ju bara för härligt, och lite småsorgligt)

Charlie (Kanske inte så megaintressant bakgrund, men det går inte förneka att "Merry" gör en av dom mest älskvärda karaktärerna)

Kate (Ganska intressant bakgrund, bra rolltolkning)

(Kommer inte avsnitt 15 snart? Jag börjar få abstinens)

*Flyttar*

Gick det inte någon serie om det förut?

Jordens medelpunkt och allt sånt där...

Huh?

Det verkar handla om en blandning mellan nån dinosarie film å nå annat...

Hmm...jag har inte sett några dinosaurier? :P

Bra smak? Buffy? Angel? Inte så jättebra enligt mig... Det går väl att kolla på...

Vad har det med någonting att göra?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...