Jump to content

World of Warcraft


lulle
 Share

Recommended Posts

Är det ett vanligt problem att svårighetsgraden automatiskt sätts till normal när man kliver in i vissa Cataclysm-raids? Blir så less för jag glömmer fan alltid bort att ändra till HC när jag väl kommer in och ska försöka fixa mounts. Gäller i alla fall Firelands, The Ruby Sanctum och Blackwing Descent.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Nostalrius åkte ner idag pga att Blizzard är fittor. Bra gjort att ta ner en icke-vinstdrivande server som var driven av en passionerad Vanilla-community.

Mer info går att läsa på Nostalrius hemsida där det även finns ett öppet brev till Blizzard.

https://en.nostalrius.org/

Hade länge planer på att börja lira Nostalrius men gjorde aldrig detta då jag inte vågade spendera tid på något som kunde ryka när som. 
Förjävla trist vilket fall  :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där ser man.

Tekniskt sett så har ju Blizzard all rätt att stänga ner privatservrar, med tanke på att de inte är lagliga. Och en privatserver med nästan en miljon spelare kommer utan tvekan hamna på deras radar, särskilt när flertalet streamernissar omnämner servern i sina videor. Så det är föga förvånande. Däremot tycker jag att det är tråkigt för de som drev servern och för spelarna.

Man kan väl hoppas att Blizzard får upp ögonen och inser att det finns en stor efterfrågan för Vanilla-servrar, och att de drar igång en officiell sådan efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

9723.jpg



Känns som att jag inte varit taggad inför en expansion så som jag är taggad inför Legion sedan WotLK. Ser fram emot det oerhört mycket, faktiskt. Som en löjligt casual spelare gillar jag extremt mycket att WoW-teamet börjat ta efter D3-teamet när det gäller end-game questing och liknande, med ett system liknande Diablos Bounty-quests som uppdateras med nya objectives varje dag (så vitt jag förstått det). Och även artifact-systemet verkar schysst. Och Class Halls som kommer ge lite class-specifika quests.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pristine-servrar är ju inte alls vad folk vill ha.

Att återuppleva gamla Azeroth, de gamla questen, de gamla raiderna, det gamla talent-systemet var ju hela grejen med Legacy-server-idén. Inte att levla genom samma post-Cataclysm-värld vi levlar våra alts genom nu, fast i långsammare takt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 1 month later...
2016-09-11 at 00:29, Siana skrev:

Inte spelat på 6 år. Testade Legion. Nu är jag totalt fast igen.

Fan vad sweet! Gamla GTAsajten-minnen!

Spelar du Priest som back in the days? Tanken var att jag skulle maina Shadow Priest i Legion, men kom fram till att de inte kommer vara så bra i Mythic+ som kommer nästa vecka. Garanterat en av topp-DPS i raids, men fan man vill ju glänsa lite i Mythic+ också.

Levlade upp min Mage istället. Lär förhoppningsvis glänsa både i Mythic+ och raids.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vabbat/vart sjuka hela familjen hela veckan. Hade så förbannat tråkigt en dag när barnen sov på eftermiddagen så satt och kollade på lite Lore-videos och blev så förbannat sugen.

WoD var så jävla sugigt så slutade för drygt ett år sen och intalade mig att aldrig börja igen, men det vet man ju aldrig funkar. Jag är inte intresserad av raiding eller gear egentligen, men vill alltid köra klart alla zoner så man får mätta sitt lore-hjärta. 

Kör en Surv Hunter, ångrar mig tror jag.. Gillar egentligen inte melee, men har alltid kört surv så orkade inte byta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Mark skrev:

Fan vad sweet! Gamla GTAsajten-minnen!

Spelar du Priest som back in the days? Tanken var att jag skulle maina Shadow Priest i Legion, men kom fram till att de inte kommer vara så bra i Mythic+ som kommer nästa vecka. Garanterat en av topp-DPS i raids, men fan man vill ju glänsa lite i Mythic+ också.

Levlade upp min Mage istället. Lär förhoppningsvis glänsa både i Mythic+ och raids.

Japp, alltid Shadow Priest! :D

Det har varit rätt kämpigt i dungeons kan man väl säga. Under en period i Mythics var jag rätt bra men nu när folk har bättre gear presterar jag komiskt nog sämre eftersom mobs dör snabbare. Förhoppningsvis lever de lite längre så jag kan prestera ändå i Mythic+. Men visst, jag har sneglat lite åt att byta klass men jag håller mig nog till min Priest. Dessutom tänkte jag raida så där blir det nog inga problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
21 timmar sedan, Siana skrev:

Plockade Ursoc i Mythic ikväll, så nu är vi 3/7 mythic! :) Hur går det för er, raidar ni också?

Yes! Vi är ett gäng irl-polare som raidar tillsammans, väldigt casual, ligger på 3/7 HC. Ursoc åker förhoppningsvis ner på söndag, vi testade han igår men hade inte riktigt DPSen än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...