Jump to content

Vad tror ni nästa gta heter


momo
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 83
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror att nästa gta inte kommer heta nåt med platsen det utspelar sej på, snarare hur det utspelas, till exempel "GTA: the way down" eller GTA:the hunt

Alla tidigare gta-spel handlar om att ta sej upp i karriären som brottsling.. jag skulle tycka det var spännande att börja på toppen och i första halvan av spelet göra allt för att överleva medans man blir jagad av maffian, sen skall det finnas flera möjligheter och inte en totalt bestämd storyline.. och när man klarat sej undan och flytt landet ska man ta sej upp igen.. det vore spännande

edit: allt överstående skall väll kategoriseras med ett ord ÖNSKNING

Redigerad av mickemannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All Points Bulletin

David Jones, skaparen av Grand Theft Auto-serien, kommer med sitt nya bolag Real Time Worlds släppa ett massivt onlinespel vid namn APB (All Points Bulletin). Handlingen kretsar kring två rivaliserande gäng i en storstad, där du väljer att tillhöra de goda eller de onda. APB beräknas vara färdigt år 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All Points Bulletin

David Jones, skaparen av Grand Theft Auto-serien, kommer med sitt nya bolag Real Time Worlds släppa ett massivt onlinespel vid namn APB (All Points Bulletin). Handlingen kretsar kring två rivaliserande gäng i en storstad, där du väljer att tillhöra de goda eller de onda. APB beräknas vara färdigt år 2007.

Det är inte GTA..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Egentligen är "GTA 3", "GTA VC" och "GTA SA" GTA 3 spel men R* hade tänkt att bara Liberty City skulle komma ut i 3D därför blev det GTA 3. Men sen så tänkte R* att det skulle passa om de tog resten av öarna i GTA 1 och gjorde 3D. Fast då kunde inte Vice City heta GTA 3 för att Liberty City hette GTA 3 och Vice city fick namnet GTA Vice City. Och att man kunde inte byta namn mitt i allt från GTA 3 till GTA Liberty City för att GTA 3 det var i affären redan och det gick inte. Därför fick GTA 3 namnet "GTA 3" och inte "GTA Liberty City".

Jag tror att de flesta visste det här redan... ;P

Svar: Jag tror att det blir GTA: London

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Grand Theft Auto 4"... hade ju rätt om San Andreas så då måste jag ju ha rätt på nästa titel... :):P

Kanske beror på att i Grand theft auto heter de 3 städerna Liberty City, Vice City och San Andreas... jag gissade också att nästa spel skulle heta det precis efter Vc hade släpts!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är "GTA 3", "GTA VC" och "GTA SA" GTA 3 spel men R* hade tänkt att bara Liberty City skulle komma ut i 3D därför blev det GTA 3. Men sen så tänkte R* att det skulle passa om de tog resten av öarna i GTA 1 och gjorde 3D. Fast då kunde inte Vice City heta GTA 3 för att Liberty City hette GTA 3 och Vice city fick namnet GTA Vice City. Och att man kunde inte byta namn mitt i allt från GTA 3 till GTA Liberty City för att GTA 3 det var i affären redan och det gick inte. Därför fick GTA 3 namnet "GTA 3" och inte "GTA Liberty City".

Jag tror att de flesta visste det här redan... ;)

Svar: Jag tror att det blir GTA: London

Fakitiskt så var det så att de ville att varje GTA med en siffra efter sig skulle vara nåt nytt och speciellt och inte bara som "En ny bana" med samma grafik men nya grejor.

De har sagt att GTA 4 ska bli något aldeles nytt och att de därför ska släppa det till nästa generations konsoll. Men samtidigt så vill de inte vänta i 5 år på att göra nästa GTA spel så de gjorde VC och SA med GTA 3 motorn.

Iallafall så är det vad de sa i intervjun när VC släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...