Jump to content

GTA San Andreas FAQ


Jocken
 Share

Recommended Posts

Eftersom det under den senaste tiden dykt upp trådar om samma ämne så kommer nu en FAQ. Denna ska omfatta dom mest omtalade frågorna.

------------------------------

-----------------------

Hur startar jag inbrottstjuvuppdragen?

Du måste ha klarat uppdraget "Home Invasion" av Ryder för att starta uppdragen. Hitta en Blackville (svart skåpbil). För att enkelt göra detta: Vid ditt sparställe på Orange Groove Street, gå ut. Ta första vänster, nästa höger, nästa vänster och titta på vänster sida för att hitta en.

Mellan 20.00 och 06.00 kan du göra uppdragen. Tryck R3 för att börja!

Hitta ett lämpligt hus. Gå in i det. Det finns en nedräknare som visar dig hur lång tid det är kvar tills solen går upp. Du måste hinna råna och lämna tillbaka sakerna innan tiden går ut.

Du får 20$ per varje sak du tar. Du får även bonusar då och då.

Hur låser jag upp resten av ön?

Gör alla uppdrag helt enkelt. Du kan simma och flyga till alla öarna, men, du kommer få sällskap. Polisen kommer jaga dig tills du dör helt enkelt.

Hur öppnar jag ______affären?

Genom att göra uppdrag. Affärerna kommer introducerar för dig under spelets gång.

Hur ökar jag ______ statsen?

För...

...Respekt: Döda poliser, spraya 'tags', klä dig i gängets färger.

...Sex attraktion: Träna, klä dig i fina kläder, ha mycket pengar, kör fina bilar.

...Styrka: Gå till gym och träna, cykla, spring ofta.

...Uthållighet: Spring ofta, träna, cykla, det vill säga detsamma som 'Styrka'

Hur ser jag mina stats?

Tryck L1 när du spelar.

Hur byter jag radiostation?

När du är i en bil, tryck antingen uppåtpil eller nedåtpil.

Hur klättrar jag över små staket/stängsel/murar?

Ställ dig nära muren/staketet/stängslet och titta mot det. Tryck på Fyrkant. Är det ett högt staket/mur/stängsel så håll in Fyrkant.

Kan jag köra tågen?

Ja, det kan du göra. Åk till en tågstation och vänta tills ett tåg kommer. Gå fram till loket och tryck på Trekant för att köra det själv. För att åka med tåget lagligt ställer du dig bara vid en vagn och trycker på Trekant.

Accelerera genom att trycka på X och bromsa med Fyrkant. Notera att det tar tid att både accelerera och bromsa. För hög fart i kurvor och växlar kan resultera i att tåget skenar och hoppar av rälsen.

Du kan göra tåguppdrag med valfritt tåg. Detta går ut på att du ska komma till nästa station för att lämna lasten så fort som möjligt. När du kört 2 varv runt hela kartan så har du klarat tåguppdragen. Förutom att det är ett steg närmare 100% så får du 50000$!

Finns det något stridsflygplan?

Ja, det finns. När du kommer till San Fierro, leta reda på hangarfartyget och kolla om det står något ovanpå det.

När kommer jag till flygskolan?

Du måste komma till Las Venturas först. Väl där kommer du göra uppdrag som i sin tur leder till att du får flygplatsen och kan göra skolan.

Hur rekryterar jag gängmedlemmar?

Gå fram till en OGF medlem, sikta på honom (R1) och tryck uppåtpil. Så här många gängmedlemmar kan du ha:

1 medlem- 1% respekt eller bättre

2 medlem - 5% respekt eller bättre

3 medlem - 10% respekt eller bättre

...och i samma mönster fortsätter det upp till 8 medlemmar och 80% respekt.

Hur tar jag över områden?

Denna funktion introducerar för dig under uppdraget 'Doberman' av Sweet.

Finns det några ovanliga nya fordon?

En städbil finns att köra, såväl som en helikopter som kan transportera bilar med hjälp av en magnet (!).

Kan man gräva hål med spadar?

Nej, och åter nej.

Kan man köra spårvagnarna själv?

Nej, dom går inte att åka med överhuvudtaget.

Hur fungerar helikopter-kameravinkeln. Följer den efter bilen hela tiden eller byter den plats som cinematic-vinkeln?

Du kan byta mellan samma kameravinklar som när du kör bil, dvs kan du välja att kameran ska följa helikoptern bakifrån hela tiden och även cinematic-vinkeln.

Fråga dina frågor här i tråden så fyller jag på FAQ'en vartefter.

Redigerad av Jocken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 258
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En städbil finns att köra, såväl som en helikopter som kan transportera bilar med hjälp av en magnet (!).

jag gjorde uppdraget up, up and away och landade magnethellikoptern på flygplatsen men när uppdraget var slut (mission passed) så finns inte magneten kvar på hellikoptern. jag åkte tillbaka där man tog hellikoptern men det finns ingen magnet på den hellikoptern heller ;) var hittar man magnethellikoptern??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...