Jump to content

Bensinbomben i GTA


Arvid
 Share

Recommended Posts

Jag hittade en textrad för en bensinbomb i English.fxt(filen där alla meddelanden och övrig text som förekommer i spelet finns), jag tror att de tänkte ta med bensinbomben från början men sen när det inte blev av glömde de radera textraden ur English.fxt.

Det som står mellan [ och ] är beteckningarna för de olika vapnen i spelet, det som står efter är den text som kommer fram på skärmen när man tar vapnet.

[pistol]Pistol

[machine-gun]Machine Gun

[rocket]Rocket Launcher

[flame]Flamethrower

[petrol]Petrol Bomb

Bland namnen på bilarna finns det också några textrader som inte används:

[car10]Breakdown Truck

[car12]Tram

[car36]APC

bil nr 12 är en spårvagn som skulle varit med i San Andreas, den finns däremot bland bil-texturerna och jag har faktiskt provkört den genom att modda lite i Mission.ini så att spårvagnen kom fram som en parkerad bil. Det skulle även vara möjligt att byta ut tåget i Liberty City eller Vice City mot denna spårvagn genom att ändra lite bland texturerna. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Här är en bild på bensinbomben som är hämtad från GTA-texturerna, lägg även märke till det roterande frågetecknet som inte heller finns nånstans i GTA. :angry:

Det röda frågetecknet finns i GTA1! Man kan modda fram den med Junction 25. Så lätt är det. :P Bensinbomben har jag sett förut, bilden som du visade, men aldrig fattat riktigt var det kan vara. :wub:

Det är tur vi har dig Arvid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det röda frågetecknet finns i GTA1! Man kan modda fram den med Junction 25. Så lätt är det. :P Bensinbomben har jag sett förut, bilden som du visade, men aldrig fattat riktigt var det kan vara. :wub:

Det är tur vi har dig Arvid!

Jag menade att frågetecknet inte finns i original GTA1, det är klart man kan modda så att det kommer fram på banan men jag tror inte att frågetecknet stödjer nån funktion, jag ska testa att sätta ut frågetecknet på en bana och se vad som händer om jag tar det. ^_^

Edit: När jag placerade ut frågetecknet med Junction 25 2.0 gick det inte att ta frågetecknet. Från början skulle nog frågetecknet ha använts som info-powerup.

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade att frågetecknet inte finns i original GTA1, det är klart man kan modda så att det kommer fram på banan men jag tror inte att frågetecknet stödjer nån funktion, jag ska testa att sätta ut frågetecknet på en bana och se vad som händer om jag tar det. B)

Edit: När jag placerade ut frågetecknet med Junction 25 2.0 gick det inte att ta frågetecknet. Från början skulle nog frågetecknet ha använts som info-powerup.

De gick inte å ta för mig heller. Ingenting gick å t för mig. Lådorna gick t,ex. inte sönder... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...
Här är en bild på bensinbomben som är hämtad från GTA-texturerna, lägg även märke till det roterande frågetecknet som inte heller finns nånstans i GTA. ;)

Soma nån sa att det kanske skulle vara dom riktiga info saker na som e med som blåa utrops tecken på första banan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...