Jump to content

Gta San Andreas På Nyheterna


eliizar
 Share

Recommended Posts

Här i helgen så såg jag ett inslag på nyheterna som handlade om att det slarvas i butikerna om vem man ska sälja spelet till "18 gräns".

De berättar om spelet och sägar att det är ett att världens våldsammaste spel eftersom att man ska misshandla och våldta för att få poäng, sen får man se några klipp ifrån spelet då någon kör omkring och kör på en ped och fortsätter åka.

Hur fan kan man göra ett sådant inslag? du kan förfan klara hela spelet utan att knapp döda en enda ped! och om du gör det så är det ju helt upp till dig och hur illa sinnad du är :P

Är det inte värre att kolla på våldsamma filmer som visas nästan varje dag? i filmer så är det ju riktiga människor som är med och blir utsatta för våld och detta kan vemsom helst se om man sätter på tvn efter klockan 21:00 vilken jävla dag som helst.

Kan de inte ängna sin tid att stoppa sånna filmer istället för att klaga på ett tvspel som inte alls går ut på att "vålta" och "misshandla" för att få poäng?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Om ni ska klaga på ngn så klaga på Reportern! Klaga inte SVT, dem sänder bara reportaget, dem gjorde inte den.

2. Spelet är våldsamt, och jag tror inte att man kan säga ordet kn*lla på TV, utan dem sa Våldta istället, vilket jag tycker var dumt, för att folk kan missförstå. Med poäng så menar dem säkert liv, eller att man klarar längre på uppdrag.

3. Våld i film är inte samma sak som våld i spel. Våld i spel orsakar man själv, medans våld i film har en berättlse, en mening. Man kan ju döda i GTA vanliga människor utan ngn som helst anledning.

Men det som reportagen gör fel är att spelet är REKOMENDERAD från 18, dvs man ska hellst vara 18 år, men inget måste. Filmer som är rekomderad från 15 som går på TV betyder inte att man måste vara 15. Det finns ingen lag som säger att man måste vara 18 för att köpa spel som är rekomderade från 18.

Redigerad av Macop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

håller helt med potato dude tror inte man använder ordet knulla utan man användr ordet sammlag istället men de gjorde de inte, därför lär de mena våldta och inget annat och som jag sa, man kan köra hel spelet utan att döda en enda ped, du kan hålla dig till HANDLINGEN som finns i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...