Jump to content

Härliga minnen


emo
 Share

Recommended Posts

aah .. har härliga minnen från gta2 då jag o min kompis alltid brukade springa till ett speciellt ställe med flamethrowe och få kill-frenzy eller vad det nu heter !! :D sen FRAGGA FRAGGA !!!

beteve: kommer ihåg när jag köpte GTA1 på typ en finlandsfärga för 99:- :wacko:

satt resten av resan inlåst på min hytt och beundrade fodralet -_-

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
herregud, man blir ju knappast polisanmäld för att man spelar ett spel som har en "åldersgräns" på 18 år.. Om det vore så.. Då borde halva Sveriges befolkning sitta bakom lås och bom..

aja.. "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter" :D

Och den andra halvan skulle också sitta i fängelse för att ha laddat ner musik på Limewire eller DC++. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var yngre så brukade alltid jag spela gta1 hos min polare! Tyckte det var världens bästa,genomtänkta och det mest genialska spel genom tiderna! B)

Fuskade alltid till mig ("Suckmyrocket") alla vapen :P :"> Det var gamla goda tider det! :P Älskade att åka till militär basen i "Vice city" och mucka med militär-kåren! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
Ett härligt minne var när man köpte gta1..Så tyckte man att det hade den bästa grafiken och så mycke frihet...Jämför GTA1 med SA B)

Hmm, GTA låg ju knappast särskilt långt framme grafikmässigt ens när det kom... Hade andra kvaliteter dock. :)

Minnen? Tja...

När jag var ungefär hälften så gammal som idag och läste i Super Play (kan det varit reportaget från E3 -96?) att det skulle komma... Tilldrog sig visst intresse från min sida redan då...

När man då fick en demo på CD:n som följde med den saligen insomnade datatidningen Tekno, och spelade det dagarna i ända utan att fatta vad det gick ut på... ;) (Har alltid hoppat över spelens bakgrundshistorier för att fightas på en gång)

Sen skaffade man det, dock till PS1, men sak samma, spelade det dagarna i ända och drömde om GTA London.

Lessnade sedan lite på både spel och GTA, men 2002 kring jul återupptäckte jag det, och framför allt möjligheterna att MODDA, tillverkade diverse farkoster som LM 218, Valmet 840.1, Volvo Amazon och Saab V4. De flesta med mindre lyckat resultat. Men jag hade kul... Höll på till hösten -03 då jag lessnade.

Har knappt spelat TV/dataspel efter det, men nu har jag upptäckt Vice City och blivit beroende, så då är det ju dags att ta fram veteranen igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

GTA 1 kommer jag ihåg för det var de första GTA som jag spelade men dock inte så mycket för jag tyckte inte om det så mycket, men sen när en polare fick GTA 2 var jag hos han nästan varje dag och nötade på med honom nästan hela tiden. :)

Det var det enda vi gjorde när vi var hos honom och det var ju så roligt när vi kunde fuska till oss alla banorna och vapnen och få fram 6 snutar och försöka åka ifrån fast det nästan var omöjligt :lol:

Sen flyttade jag och efter en viss tid kom GTA 3 ut och jag var så förväntningsfull o jag ville så gärna spela det och trodde att det skulle vara samma syn (alltså uppifrån ner) men först blev jag besviken när jag körde det hos polaren, tyckte inte alls det var coolt men senare började man gilla det mer och mer och jag var tvungen att köpa det själv men det var trots allt GTA 2 man fastnade för :lol:

Blev så sugen på att köra det igen för runt två veckor sen trots att jag kört alla GTA utom Vice City Stories(som jag ska försöka köpa snart) så jag laddade ner det och börja lira och vilka härliga minnen som kom tillbaks, glömmer ALDRIG gta 2 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns när jag var hemma hos en kompis en gång. Jag gick väl i 2:an tror jag, ungefär. Han hade i alla fall massa brända playstation-spel som vi spelade, men sen så startade han GTA 2 (ej bränt) och GUUU' va kul det va. Sen ungefär 2-3 år senare fick jag 3:an och Vice city. 3:an har jag bara kört några gånger. Jag ska nog spela#:an lite nu

=)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Laddade ner GTA 1 på Rockstar sida igår men förstår hur man sparar spelet. När jag har gjort några telefon uppdrag så går det inte att spara? ;) Hur tusan ska man då komma till andra staden.

Hela grejen är att du inte KAN spara i GTA1. Det går först i GTA2, och då till en kostnad av 50 000 spänn per sparning. Du får helt enkelt skrapa ihop en miljon till första banan, två till andra osv tills du får en röd pil som leder till banans slut. Det kan vara ordentligt segt med sex miljoner till sista banan i ett svep! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela grejen är att du inte KAN spara i GTA1. Det går först i GTA2, och då till en kostnad av 50 000 spänn per sparning. Du får helt enkelt skrapa ihop en miljon till första banan, två till andra osv tills du får en röd pil som leder till banans slut. Det kan vara ordentligt segt med sex miljoner till sista banan i ett svep! :blink:

Okej, tackar. Var länge sen jag körde GTA1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...