Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

HELVETE.

Jag vet inte hur mobilappen ser ut, men på tabletversionen så fungerar de nya avatarerna till vänster om mailet precis likadant som kryssrutorna.

edit: Annars ska det fungera att markera ett mail genom att hålla in. Sen kan man knappa iväg för att markera resten.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur mobilappen ser ut, men på tabletversionen så fungerar de nya avatarerna till vänster om mailet precis likadant som kryssrutorna.

Antagligen för att det är större skärm, men det är inte ett helt giltigt argument eftersom skiten ligger kvar och dessutom är ännu värre buggad om jag kör landscape-läge på min telefon.

edit: Annars ska det fungera att markera ett mail genom att hålla in. Sen kan man knappa iväg för att markera resten.

Jag upptäckte det efter en god stunds experimenterande. Det hade dock inte förvånad mig om den funktionen försvunnit helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har fått tag i en ny iPhone och har återställt den med en iCloud-backup från den femte maj, den 20 maj bytte jag e-postadress på mitt iCloud-konto och den nya telefonen har alltså den gamla iCloud-adressen inlagd och ber ständigt om dess lösenord. Vad ska jag göra? Moment 22 liksom... sjukt dumt. Jag kan ju inte byta iCloud-adress på telefonen eftersom jag inte kan logga in och jag kan ju inte logga in eftersom den adressen inte längre finns.

Jag testade att återregistrera min gamla adress men det fungerar inte. Den ber bara om lösenordet till den gamla adressen om och om igen...

Apple support kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag testar att fråga här med:

Jag har en Desire HD som är helt original, inte rootad och inga custom roms eller något i den stilen.

Idag när jag skulle starta om telefonen så hamnade jag i recovery mode, men jag får ingen respons när jag trycker på VOL UP, VOL DOWN eller lås/startknappen. Så jag kan inte göra några val i menyn, det är som om den kommit till recoveryskärmen och sedan fryst fast där.

Jag har testat några gånger att ta ut batteriet och väntat ett tag innan jag startat den igen, men jag hamnar fortfarande i recovery mode.

När jag kopplar in telefonen i datorn via USB så verkar inget speciellt hända heller. Datorn hittar en enhet men jag kan inte gå in på minneskortet och nå filerna.

Om jag väntar tills skärmen slocknar så kan jag heller inte starta skärmen genom att trycka på lås/startknappen.

Vad tusan kan ha hänt? Går det här att lösa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skiter i den här telefonen, skickar in den till mitt försäkringsbolag.

Jag tänkte kolla lite om vad jag ska köpa för ny telefon. Vill egentligen inte lägga ut så otroligt mycket pengar på en telefon. Är det värt att köpa Galaxy S2? Går den ens att få tag på i affär nu för tiden? Hur långt ska man annars gå? S3? S4? Är de nyare versionerna värda det extrapengarna de kostar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skiter i den här telefonen, skickar in den till mitt försäkringsbolag.

Jag tänkte kolla lite om vad jag ska köpa för ny telefon. Vill egentligen inte lägga ut så otroligt mycket pengar på en telefon. Är det värt att köpa Galaxy S2? Går den ens att få tag på i affär nu för tiden? Hur långt ska man annars gå? S3? S4? Är de nyare versionerna värda det extrapengarna de kostar?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1469133 There ya go :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testar att fråga här med:

Jag har en Desire HD som är helt original, inte rootad och inga custom roms eller något i den stilen.

Idag när jag skulle starta om telefonen så hamnade jag i recovery mode, men jag får ingen respons när jag trycker på VOL UP, VOL DOWN eller lås/startknappen. Så jag kan inte göra några val i menyn, det är som om den kommit till recoveryskärmen och sedan fryst fast där.

Jag har testat några gånger att ta ut batteriet och väntat ett tag innan jag startat den igen, men jag hamnar fortfarande i recovery mode.

När jag kopplar in telefonen i datorn via USB så verkar inget speciellt hända heller. Datorn hittar en enhet men jag kan inte gå in på minneskortet och nå filerna.

Om jag väntar tills skärmen slocknar så kan jag heller inte starta skärmen genom att trycka på lås/startknappen.

Vad tusan kan ha hänt? Går det här att lösa?

Tjejen hade samma problem med sin Galaxy Mini förut, men det berodde på att hennes Home-knapp(som används för att boota till recovery) var trasig och alltid var nedtryckt. Jag provade att starta den och hålla inne alla andra knappar och då lyckades den boota in i Android.tongue_1181744_0.gif

Men du har inte upplevt några problem med dina knappar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

WOOOT (w00t) (w00t) (w00t)

Köpte just en smartphone! Närmare bestämt en Samsung galaxy trend för 990 kronor. Blir min första smartphone, har haft min Sony eriksson k700i i 7,5 år nu! En trogen tjänare som definitivt gjort sitt jobb som nu kommer få vila i frid i min skrivbordslåda tills jag behöver en "riktig" telefon igen som inte kan gå sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tänkte rensa min Samsung Galaxy S3 lite. Den har börjat bli lite seg p g a all skit jag matat in den under åren så jag tänkte göra någon slags formatering eller vad det kallas på smartphones. Jag har aldrig gjort det tidigare, så hur går man till väga på smidigast sätt? Tänker främst på hur jag backupar allt på luren (appar, kontakter) så att det kommer tillbaka efter formateringen. Och hur genomför man själva formateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte rensa min Samsung Galaxy S3 lite. Den har börjat bli lite seg p g a all skit jag matat in den under åren så jag tänkte göra någon slags formatering eller vad det kallas på smartphones. Jag har aldrig gjort det tidigare, så hur går man till väga på smidigast sätt? Tänker främst på hur jag backupar allt på luren (appar, kontakter) så att det kommer tillbaka efter formateringen. Och hur genomför man själva formateringen?

Funkar tyvärr inte lika smidigt som på iOS. Det finns appar som ska kunna fixa biffen, och ifall man har rootat så tror jag att det bäst ansedda är Titanium Backup. Jag testade en tidig version av appen Helium som skulle kunna funka fint även utan root men det strulade, så jag blev less och bara återställde utan backup.

Man väljer "factory reset" i inställningarna. Appar kommer återinstalleras efter att du har återställt luren, men deras sparade data kommer gå förlorade. Se till att dina kontakter är sparade på simkortet eller i dina Google-kontakter.

Ifall någon har en bra lösning på detta så skulle jag också var intresserad av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Tappade min iPhone förra veckan. Det är dags att börja leta efter någonting nytt nu, tror jag. Pallar inte med att inte se mitt batteri så länge till.

KO58jo5_1253504_0.jpg

Jag tänkte byta till Android då jag är less på iOS. Vilka är dom bästa telefonerna som finns tillgängligt just nu? Släpps det någon ny flagship-model inom en snar framtid?

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tappade min iPhone förra veckan. Det är dags att börja leta efter någonting nytt nu, tror jag. Pallar inte med att inte se mitt batteri så länge till.

Jag tänkte byta till Android då jag är less på iOS. Vilka är dom bästa telefonerna som finns tillgängligt just nu? Släpps det någon ny flagship-model inom en snar framtid?

Nexus 5 ska komma om några veckor och kommer kosta runt 4500kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tappade min iPhone förra veckan. Det är dags att börja leta efter någonting nytt nu, tror jag. Pallar inte med att inte se mitt batteri så länge till.

Jag tänkte byta till Android då jag är less på iOS. Vilka är dom bästa telefonerna som finns tillgängligt just nu? Släpps det någon ny flagship-model inom en snar framtid?

Jag köpte precis en Samsung Galaxy Note 3 och är mer än nöjd! Batteritiden är extremt bra även med en stor display. Jag har svårt att se färger ibland och därför drog jag en telefon med stor skärm och kan inte säga mer än fyfan vad skönt det är! Rekommenderar den starkt även fast den är dyr som stryk, 6000kr ligger den på.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tänkte höra med er. Fick låna min brors Galaxy S3a o har en fråga mellan den och en Xperia S. Det är så att under ett samtal på min Xperia S så kan jag inte göra ett piss så att säga kan inte gå in bland mina SMS för att skriva o skicka iväg ett sms. Om jag väljer gå in på Facebook så kan jag bara skrolla om jag skulle råka komma åt en bild på FB så är jag helt låst på den bilden kan inte välja gå bakåt för att komma tillbaka till Facebooks startsida.

Enda som funkar är att trycka på "hem" knappen så det jag menar nu är att jag kan knappt gö ett piss med mobilen under ett samtal men när jag avslutar det så är jag inte "låst" så att säga. S3an kunde jag göra allt med under ett samtal skicka sms kolla nätet på mobilen kolla swedbanks mobil app kunde kolla busstider. Med Xperian är jag tvungen avsluta samtalet för att kolla buss tiderna eller göra det innan ett samtal om jag ska träffa en.

Kollat bland inställningar på Xperian kan inte hitta nåt under samtalsinställningar eller nåt överhuvudtaget. Har även googlat men finner inga svar får bara upp massa saker om Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte höra med er. Fick låna min brors Galaxy S3a o har en fråga mellan den och en Xperia S. Det är så att under ett samtal på min Xperia S så kan jag inte göra ett piss så att säga kan inte gå in bland mina SMS för att skriva o skicka iväg ett sms. Om jag väljer gå in på Facebook så kan jag bara skrolla om jag skulle råka komma åt en bild på FB så är jag helt låst på den bilden kan inte välja gå bakåt för att komma tillbaka till Facebooks startsida.

Enda som funkar är att trycka på "hem" knappen så det jag menar nu är att jag kan knappt gö ett piss med mobilen under ett samtal men när jag avslutar det så är jag inte "låst" så att säga. S3an kunde jag göra allt med under ett samtal skicka sms kolla nätet på mobilen kolla swedbanks mobil app kunde kolla busstider. Med Xperian är jag tvungen avsluta samtalet för att kolla buss tiderna eller göra det innan ett samtal om jag ska träffa en.

Kollat bland inställningar på Xperian kan inte hitta nåt under samtalsinställningar eller nåt överhuvudtaget. Har även googlat men finner inga svar får bara upp massa saker om Iphone.

Då är det upp till dig själv, I guess. Hur ofta känner du att du behöver kunna göra flera saker samtidigt? Är det flera gånger per dag så väljer du alternativet där du kan göra det. :)

---------

Är sjukt sugen på att köpa en Xperia Z1 efter att ha känt och klämt på en polares exemplar. Min S3'a har fått sig några smällar för mycket, så den lider dels av yttre skador men har även börjat bete sig lite lustigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bytte min Iphone 4s till en 5s, 4s kunde inte ringa upp folk och tappade täckningen hela tiden, sen började den bete sig lite mysko, kunde tex inte installera iOS 7 på den, så förlängde och bytte upp mig, fick också en billigare månadskostnad.

Jag är nöjd, snabbare processor, bättre kamera, fast dom kunde ju designat iOS 7 snyggare, känns "plastigt" här och där, a la Android.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Hej, jag har en HTC Sensation som nu har börjat sega ner sig så fruktansvärt.

Tar fruktansvärt lång tid att få upp tangentbordet i sms, och ibland så reagerar den inte alls när jag trycker på en knapp utan den hänger upp sig i typ 1-2 sekunder för att sen spamma ut meningen jag skrivit.

Nån som har en aning om hur man kan åtgärda detta?

Då jag är en poorfag så har jag tyvärr inte råd med en ny mobil i dagsläget :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat tröttna på min batteritid nu och det är cirka en månad kvar tills jag kan byta lur på abonnemanget! (Har en S2a)

Ska man vänta på nästa veva mobiler som sägs komma i mars/april? Kanske vore något att knipa en S5a! Eller testa något större som redan finns tex en Note3?

Som sagt en månad kvar men har svårt att bestämma mig om jag ska vänta eller byta i januari.

Cheers!

Überedit:

Bleve en Note3! Sjukt vad skön mobil det är om man kan tänka sig ha en stor jäkel.

Sen med alla rabatter och extraskit som säljs så är det inte så jäkla dyrt!

två månader gratis abonnemang. (500~kr)

två månader gratis telefonavbetalning. (400~kr)

Ingen startavgift. (250~kr)

Rabattavdrag på telefonen. (1350~kr)

samsung galaxy gear på köpet, såld på blocket snabbt som attan. (1200~kr)

2500kr rabatt + 1200kr för Smartklockan är inte så illa ändå.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...