Jump to content

Spök historier!


kariya
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ok jag är sämst på spökhistoriermen jag ska försöka med en iaf: (hehe)

För 3.000.000 år sedan fanns en liten by strax utanför Tyskland som hette

"Grillénstein". Där bodde många glada människor men hemska saker hände på natten. Bland annat blev människor mördade så att det blev stora stora blodfläckar på Fru Arnoldstéins förkläde. En dag kom en gammal gubbe i sin

Rolls Royce. Han kravlade sig ut ur bilen och sade till Fru Arnoldstéin.

- Följ med mig till Washington, annars kommer jag döda allt folk i din by!

Men Fru Arnoldstéin vägrade att följa med den väldigt gammle mannen till Washington så mannen klev in i sin bil igen och körde iväg med en märklig min.

Nästa dag så hade förstås Fru Arnoldstéins blivit ändå blodigare och ännu mer människor i den lilla byn Grillénstein hade dött.

Senare på eftermiddagen återvände den gammle gammle mannen med sin Rolce Royce denna gång sa han till Fru Arnoldstéin.

-Jag har nu utrotat halva din by. Följ med mig till Washington nu! Annars kommer jag döda alla kvarstående människor i din by!

Men Fru Arnoldstéin vägrade fortfarande så den gammle gammle mannen försvann återigen iväg från byn med sin Rolce Royce.

Nu var Fru Arnoldstéin less på allt detta dödande så hon vakade över staden den kommande natten. Nånstans vid 2 tiden på natten så hörde hon ett morrande ljud bakom henne. Hon lyste med sin ficklampa och där stod den gammle gammle gubben. Men nu hade han illröda ögon, hans mage var öppnad och det sladdrade ut tarmar och blodådror i massor. Hans armar hade blivit bauta stora muskelarmar och istället för den sjukt vita nyansen hade de blivit svarta!

Fru Arnoldstéin skrek till, den gammle monstergubben gick till anfall och slog av Fru Arnoldstéins ben med sina jättelänga klor som växte ut ur hans hand.

Hon Slungades ner mot marken och skrek och röt mot monstret. Nu växte även långa och slemmiga lakritsstänger ut från hans mun, dom slog och snärtade på Fru Arnoldstéins ansikte. Till slut reste sig Monstergubbens hand högt upp och det var det sista Fru Arnoldstéin hann uppfatta innan allt var förbi. Byn var borta, inget fanns kvar. Alla var döda, alla förutom den gammle gammle gubben med Rolce Roycen.

Fortsättning följer.

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följande berättelse är en uppföljning av "Grillenstéin" som finns att läsa lite högre upp i den här topicen

Den slutgiltiga kampen

Det var nu 73 år sedan den gammle gammle mannen med sin rolce royce förstörde byn Grillénstein och dess folk. Han satt nu hemma i sitt stora ståtliga slott som fanns i Skottland.

-Scooooooooourgg! Röt gubben och väldigt fort kom en mörk gestalt in i rummet.

Gubbens tjänare Scourg stod med ett stearinljus i det alldeles mörka rummet.

- Min tid som monster är förbi..... hitta min s...on och be honom... komma hit! sade gubben med barsk röst.

Scourg gick direkt ut i det kalla stormvädret utanför slottet.

- Jädr* gubbf*n som ska bo på ett sån't här jäv*a ställe! muttrade Scourg.

Inom några sekunder så brakade till från huset. Scourg vände sig och kollade,

huset, stranden, allt var borta. Han kollade sakt framåt igen. Nu var skogen och stigen också borta. Dimman tätnade och morrande och rytande ljud hördes från alla håll. Scourg började springa framåt mot ingenting då han plötsligt slungades mot marken av smärta.

Morgonen där på satt gubben framför en brasa och värmde sig eftersom alla element i huset hade gått sönder då elnäten hade blåst ner av stormen under natten. Gubben satt och muttrade länge, länge och undrade var Scourg hade tagit vägen. Han reste sig ifrån brasan och gick mot ytterdörren.

Han öppnade sakta dörren och gick ut i den friska luften.

-Scourg, Scourg, Scourg... du har svikit mig. sade Gubben tyst för sig själv och

gick sakta ut mot skogen för att leta efter sin son själv.

Han kom igenom skogen utan problem och var väldigt kvick i benen för att vara så gammal som han nu var, 6'874 vintrar för att vara exakt.

Han rörde sig snabbt och smidigt upp mot den närmaste byn, "Helfingberg".

Inne i byn var det ett väldigt liv och alla byns innvånare verkade vara ute på gatorna och handla. Den gammle gammle gubben gick kvickt förbi alla människor och in i en gränd för att få en stund för sig själv. Han var tvungen att söka igenom alla husen för att hitta sin son. Han hade aldrig fått veta vilket sonen bodde i.

Det var faktiskt en dörr till en lägenhet alldeles bredvid honom så han testade den.

När han gick in i huset snavade han över någon sorts låda. I lägenheten var det alldeles mörkt så gubben tände en lampa. Och såg bestämt att det var en låda han snavat över. Han öppnade lådan sakta men säkert.

Där i låg massa kött bitar alla i olika storlekar. Gubben tänkte att det säkert bara var nån sorts kokött som familjen i lägenheten skulle ha till mat eller nåt men han var ändå nyfiken på EXAKT vilket djur det var så han höjde handen och slog den snabbt och hårt mot det mörka mörka golvet. Kött bitarna för upp i luften och landade på golvet... Därefter bildade de sakta sakta en bild av vad det var för nåt familjen eller den som bodde i huset hade slaktat. Bilden tog kvickt form av en människo mage och ben, därefter armar. Gubben blev orolig, vad var det för ett hus som han klivit in i? Vem bodde där? Till hans stora förvåning bildade köttbitarna även ett huvud.

- Scourg!!! röt farbrorn tyst och han rent av kände hur han ilsknade till...

Tyvärr blev det inte heller så mycket mystik här heller och jag måste göra en till fortsättning följer... det blir så långt hehehe så, tja hehe. Det kommer snart mer. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh...

Denna läste jag i nån bok nån gång...

Bonden Jens hade varit ute i byn hela dagen, och nu skulle han en lång väg hem. Efter en lång stund stötte han på en man mitt ute på vägen. Mannen hade långt skägg och arga ögon.

- Hej! sa mannen. Skulle man kunna få lift?

- Visst, ja Jens. Vart ska herrn?

- Till Hagelund. Jag ska hjälpa en sjuk man.

- Bra, det är samma väg som jag ska.

När de hade nått Hagelund gav mannen Jens tio silvermynt och tackade för sig.

Nästa morgon gick Jens ut till sin vän Benny. Benny berättade att en man hade hängt sig i Hagelund. Jens stormade in i sovrummet och såg silvermynten. De hade förvandlats till tio små kalvskitar. :angry:

Mannen i natten var alltså djävulen. Den som dog var mannen han skulle hjälpa.

SLUT! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna historie är en uppfölning av Den slutgiltiga kampen och

Grillénstein. För er som inte läst de två ovan nämnda rekommenderar jag att ni gör det. De går att hitta lite längre upp i den här topicen.

Den slutgiltiga kampen del 2

Gubbens mage blev större och större och hans naglar växte ut till grova långa klor. Till sist sprack magen och han skinn bytte färg till svart. Han röt av islak och sprang ut på gatorna. Allt folk i den lilla byn tittade förvånat på gubben medans andra sprang för sina liv. Gubbmonstret rusade fram mot marknade där minst en fjärdedel av byns befolkning stod chockade. Han slog ner sina grova händer i huvudet på en gammal tant som direkt damp i marken. Gubben vände sig och höjde handen därefter flög några människor upp i luften och med ett högt ljud så spräckdes de i småbitar. Nu grävde gubbmonstret en stor grop i marken med sina långa lakritsstänger. Lakritsstängerna var väldigt snabba med sitt och hade snart gjort en grop som var nästan en halv meter djup. Gubbmonstret slet av en bit av en lakritsstängen och la den i gropen, se'n skottade han över jord och nästan direkt reste sig en stor bred lakritsstäng med små röda ögon ur marken.

Lakritsstängen tog tag i en människa som försökte fly och dunkade honom i marken. Snart låg hela den lilla byn i spillror. Gubben sträkte sig efter en melon från ett stånd på marknadsplanen och sa till lakritsstängen.

- Lakritsstäng! Gör slut på allt som kommer mot byn! Jag går tillbaks till mitt slott.

Lakritsstängen drog sig ivrigt efter fler människor att krossa.

Gubben lugnade ner sig och såg mer och mer männsklig ut. Han gick kvickt upp till sitt slott och öppnade dörren. Strömmen hade kommit tillbaks så han gick och skruvade upp alla element till 30 * för att värma upp huset lite.

- Så du nöjde dig inte med min by skitgubbe? Hördes en mjuk röst bakom honom.

Han vände på sig och såg se'n en zombie aktig figur.

- Vem är du? Röt gubben till zombien och tog bakom ryggen upp en kniv som låg på ett bord.

- Jag är din undergång! röt zombien tillbaka. Du dödade mig och förstörde min by för 73 år sedan! Nu ska jag göra exakt samma sak med ditt slott och dig!

- Fru Vill-inte-följa-mig-till-Washington! Jahaa... sa gubben med en lugn röst och inom en sekund körde han in kniven blixtsnabbt i zombien.

Hon rörde inte en min, hon bara stod och hånflinade mot gubben.

Gubben högg ännu en gång mot zombien men inget hände. Zombien slog

bort gubbens hand från knivskaftet och drog sedan ut kniven ur sin kropp.

Zombien slängde kniven bakom sig och tog några steg mot gubben.

Hon knackade på golvet och höjde handen mot gubben.

Plöstligt slog händer upp ur golvet och blodiga zombies klättrade upp och gick mot gubben. Gubben röt till och tog en ny kniv från bordet och slog ner den i en zombies mage medans han sedan drog ut den fick han ett slag i bakhuvudet och svingade blixtsnabbt kniven bakåt, en zombie försökte stoppa kniven men förlorade handen. Gubben fick en grov smärta i smalbenet och föll omkull.

Nu låg en hög av blodiga och kläggiga zombies ovanpå honom. Han drog kniven genom zombies som låg alldeles predvid honom. Han förvandlades återigen till

ett monster... Hans mage svällde och armarna blev större och grovare. Stora klor växte ut ur fingrarna. Magen exploderade upp och massor av zombies flög åt sidan. Han grabbade en zombie med sina klor och slängde ner honom från ett hål där han kommit ifrån. Nu återstod bara ett tiotal zombies och deras ledare som just nu höll på att spricka av ilska. Hon rusade fram bland zombiesarna och slängde bort dem hon slog in sin hårda hand i huvudet på en zombie som direkt

grymtade till och föll ihop på golvet i en kläggighög. Hon slog gubbmonstret på halsen så han slungades ner på golvet och tappade andan.

Fortsättning Följer (Åter igen :angry: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... dags för en egen! :angry:

Vietnam...

MacHammond och hans team; Ren, Joe, Willy, Bobby och Kenny, satt tysta i djungeln och väntade på pickup...

Då plötsligt...

PIOFF!!!

Kenny's cigarr blev bortskjuten, och med den hela hans underkäke.

- VIETNAMESER!!! AAAAHHHH!!! skrek Joe och slet fram sin M4A1. Han pepprade vilt omkring sig. Kenny blödde och kved, kort sagt: Han led hemska kval under de 50 minuter striden pågick. De enda överlevande var MacHammond och Willy som sprang till helikoptern. Willy kunde se sin vän Joe bli styckad levande av Vietnameserna.

- Willy! AARGH!!! Hjälp mig, ol' buddy! AAAHHH!!! Hjälp mig! skrek han medans de våldsamt och utan nåd högg upp hans mage.

FF = Fortsättning Följer :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...