Jump to content

Lajnux

Medlem
  • Inlägg

    7 156
  • Blev medlem

  • Dagar i topplistan

    61

Lajnux prisades 18 juni 2020

Lajnux hade flest gillade inlägg!

Om Lajnux

  • Födelsedag 1990-09-04

Kontaktinformation

  • Skype
    20:-

Profilinformation

  • Kön
    Man

Profilbesökare

34 191 profilvisningar

Lajnux's Achievements

Galet korrupt, men gullig ändå!

Galet korrupt, men gullig ändå! (10/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • Feedback ninja Rare
  • Väldigt populär Rare

Recent Badges

1,3k

Anseendepoäng

  1. Lajnux

    Musiktips

    Den är fan så go, alltså. -------------------------------------------- Watch_Dogs 2 såg inte allt för lovande ut men låten ifrån trailern var go'.
  2. Inte helt omöjligt att "Shit Lajjan Says" återkommer efter släppet. Ser riktigt snuskigt, skitigt och kul ut. Spana in gameplay from E3, jag är för lat för att länka.
  3. Utvecklare som står under Ubisoft har nu för tiden sorgligt nog väldigt lite att säga till om. Sure, de pitchar sin idé men den är ofta långt ifrån hur slutprodukten ser ut. Ni som gillar Reddit kan gräva runt lite och se om ni hittar tråden (?) från en f.d utvecklare till Watch_Dogs och läsa om misären. Fy fa-an för Ubisoft säger jag bara. Mark, spana gärna in gameplay-videon till Wildlands som släpptes nyss under E3. Mina förhoppningar för spelet är tyvärr redan i botten efter den videon. Opolerade texturer, lustiga animationer, billig bandesign och dylikt för mig att återigen bli oerhört skeptisk inför ännu ett Ubisoft-lir. "Meh, spelet är ju under utveckling!" tänker förmodligen många, och ja, visst är det så men jag känner någonstans att jag har blivit bränd så jäkla många gånger att jag numera känner hur kräkreflexen hoppar igång och det brukar tyda på att spelet i fråga kommer skita sig. Däremot så tyckte jag faktiskt att första videon vi fick se från spelet såg rätt så lovande ut.
  4. Lyssnar på Hiphopper med Thomas Rusiak och flinar.

  5. Njae, tror väl egentligen att det mesta beror på att det har dragit ut så jäkligt med tiden och det har egentligen inte tillförts någon massiv information sen vi såg spelet första gången.
  6. Har följt spelet sen jag såg det första gången efter E3 men de senaste månaderna har jag inget sug överhuvudtaget när det kommer till The Division. I skrivande stund vet jag inte ens om jag kommer köpa spelet.
  7. Finns bara en sak som får mig att vilja ta mig till Stockholm överhuvudtaget och det är Djurgården hockey. Allt annat är skit.
  8. Haha, jag kollade några sidor bak i spel-forumet och hittade ingenting. Hade dock kunnat använt mig av sökfunktionen om jag inte hade varit så lat! Svårt att säga. Eftersom det (nästan) bara är multiplayer så blir det så klart inte lika mycket förberedelser som i de tidiga R6-spelen men varje MP-rond börjar med att anfallarna använder radiostyrda små robotar för att försöka hitta gisslan/bomberna under tiden som försvararna försöker barrikadera sig kring objektivet inför anfallet. Utöver MP-läget (som ligger i fokus) så finns det även "Situations" och "Terrorist Hunt". Situations är väl vad man kan säga är spelets SP-läge/tutorial. Det är helt enkelt tio (eller elva) kartor där du som ensam operatör ska klara av vissa mål och du spelar emot AI-styrda terrorister. Både rätt så kort och grumligt spelläge som troligtvis finns där för att man ska bli lite mer bekväm med spelet i sig. Terrorist Hunt däremot är ett spelläge där du antingen själv eller med fyra medspelare spelar emot AI:n på slumpvalda kartor med slumpvalda mål. MP-delen är helt klart den delen jag har spenderat mest tid i än så länge och det är även det spelläge jag tycker är roligast. Hamnar man i ett någorlunda vettigt lag där folk använder in-game push-to-talk kan man styra ihop en del taktiker och även samarbeta för att t.ex ta sig in i ett rum från två olika håll samtidigt för att överraska försvararna. Spelet i sig är väl inte gigantiskt men det är ingenting jag förväntade mig heller. Banorna är relativt små men komplexa, vilket jag tycker passar utmärkt i R6. Det är de 20 olika operatörerna som gör spelet unikt, imo. Efter varje match tjänar man ihop "renown" som kan användas antingen till att låsa upp operatörer eller modifiera deras vapen med diverse sikten etc. Mitt största orosmoln efter betan var att matchmakingen ibland kunde krångla om någon fick d/c eller lämnade innan matchen började. Däremot känns det som att dem antingen har fixat problemet till launch eller så har jag helt enkelt inte stött på det.
  9. Ja, absolut! Har spelat åtminstone sex timmar sen igår och tycker att spelet är riktigt underhållande. Matcherna kan utspelas på så många olika sätt eftersom det finns 20 olika karaktärer att välja mellan och alla 20 klasserna är unika. Är helt säker på att spelet skulle vara ännu roligare om man lirade med ett gäng och pratade med varandra via mikrofon för att verkligen kunna samarbeta så smidigt som möjligt.
  10. Köpte nyckeln från CJS-keys. Nickar Lajnux på uplay (ja, det är via uplay )
  11. Tjingis! R6:Siege har nu släppts och jag jagar terrorister för fulla muggar (köpte spelet för ynka 274kr)! Får sjuka flashbacks till när vi på Gtasajten lirade Swat 4 tillsammans för en herrans massa år sedan. Tänker inte gå in allt för mycket i hur spelet fungerar eftersom informationen är lättillgänglig men jag tycker verkligen om det än så länge. Spelet släpptes igår men jag lirade drygt en vecka under betan så jag har väl drygt 20 timmar under bältet. Letar man efter ett gigantiskt spel med troll och drakar eller CoD är inte R6:Siege något för dig. Spelet är extremt intensivt när det väl börjar smälla men samtidigt så ligger fokuset på lagspel istället för den enskilda individen. Är det någon annan som lirar detta fantastiska spel? Slänger in en trailer också så ni förhoppningsvis blir lite "pumped".
×
×
  • Create New...