Jump to content

Spotify på gästkonto?


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

!Hola!

Jag försöker skapa ett gästkonto på Windows 8.1. Att skapa kontot är en baggis, men att få det att kunna använda Spotify är desto svårare. Allt jag vill är att kunna erbjuda min dator på fest för att använda Spotify och Firefox för mina gäster, utan att de kollar runt på mina egna filer och mappar eller personligt webbläsarinnehåll.

Firefox har inga begränsningar och det var bara att lägga till en genväg på skrivbordet eller startmenyn. Spotify verkar vara mycket svårare och trots att jag fipplat runt i olika administratörsmenyer kan jag inte få mitt gästkonto att varken öppna eller ens hitta mapp eller exefil för Spotify.

Hur får jag mitt gästkonto att upptäcka Spotify, helt enkelt? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, det funkade. Skumt att man ska behöva tanka ett program två gånger bara för att det är olika användare. Trodde att det gick att hantera smartare än så :wacko:

Det är så att man ska kunna installera utan administratörsrättigheter tror jag. Tacksamt i stora kontorslandskap där varje dator är hårt nedlåst vad gäller installation av program. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...