Jump to content

Dags att starta upp hemsidan?


Jazz
 Share

Recommended Posts

Vi är ju ett gäng hängivna forumiter som hänger här och chillar runt... vad sägs som om ett nytt försök att återuppliva sidan? Varför inte? Hultan?

Hultan försökte för ca 1 (noll koll på tiden) år sedan att hitta villiga att driva en blogglikande sak men tillräckligt intresse fanns inte. Jag tror Hultan inte vill starta upp en halvhjärtad nyhetssida som ev rinner ut i sanden. Det krävs ändå rätt mycket jobb av honom att starta upp allting och med för få nyhetsanakre (vad heter det?) blir det antingen skit eller alldeles för mycket jobb för några få personer.

Jag tror på att starta upp wikin i första hand på forumets servrar (något som också varit på tal om sedan starten av wikin) innan det blir tal om någon nyhetssida. I denna frågan kan jag inte tala för hultan och jag har ett flertal gånger försökt att pusha för att enbart starta wikin här, merän så vet jag inte.

Det var lite tråkigt att wikin dog pga att det var prat om en ev flytt hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns ju helt klart som att det här är sista chansen att få igång GTASajten. Frågan är ifall det finns tillräckligt med intresse för en svensk GTA-sida idag? Det kanske bara känns så eftersom jag själv har blivit äldre, men jag har intrycket av att folk enklare söker sig till engelska hemsidor/forum än vad de gjorde för sex-tio år sedan då alla vi reggade oss här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns ju helt klart som att det här är sista chansen att få igång GTASajten. Frågan är ifall det finns tillräckligt med intresse för en svensk GTA-sida idag? Det kanske bara känns så eftersom jag själv har blivit äldre, men jag har intrycket av att folk enklare söker sig till engelska hemsidor/forum än vad de gjorde för sex-tio år sedan då alla vi reggade oss här.

Just nu är det nog lättast att bara gå in på gtav.net för att få all information.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det borde i så fall gjorts för länge sen. Nu är det förmodligen på tok för sent.

Hultan försökte för ca 1 (noll koll på tiden) år sedan att hitta villiga att driva en blogglikande sak men tillräckligt intresse fanns inte. Jag tror Hultan inte vill starta upp en halvhjärtad nyhetssida som ev rinner ut i sanden. Det krävs ändå rätt mycket jobb av honom att starta upp allting och med för få nyhetsanakre (vad heter det?) blir det antingen skit eller alldeles för mycket jobb för några få personer.

Jag tror på att starta upp wikin i första hand på forumets servrar (något som också varit på tal om sedan starten av wikin) innan det blir tal om någon nyhetssida. I denna frågan kan jag inte tala för hultan och jag har ett flertal gånger försökt att pusha för att enbart starta wikin här, merän så vet jag inte.

Det var lite tråkigt att wikin dog pga att det var prat om en ev flytt hit.

Det känns fel att kritisera Hultan, som gjort allt detta möjligt, men ibland verkar det som att han inte haft viljan/orken/tiden att genomföra de planer som han och andra diskuterat genom åren.

Det känns ju helt klart som att det här är sista chansen att få igång GTASajten. Frågan är ifall det finns tillräckligt med intresse för en svensk GTA-sida idag? Det kanske bara känns så eftersom jag själv har blivit äldre, men jag har intrycket av att folk enklare söker sig till engelska hemsidor/forum än vad de gjorde för sex-tio år sedan då alla vi reggade oss här.

Jag undrar om det finns tillräckligt med intresse för små forum överhuvudtaget. Fram till mitten av 00-talet var ju forumen en av ganska få platser där man kunde vara interaktiv på nätet. Nu finns allt möjligt: facebook, bloggar, communities, twitter osv... OCH alla stora megaforum som tävlar om folks uppmärksamhet. Det är svårt för små forum att klara sig i konkurrensen. GTAsajten har överlevt tack vare att Hultan varit hygglig och drivit forumet på ideell grund och att vi har haft (och, till viss del, fortfarande har) ett starkt community. Men det räcker bara så långt.

Enda "lösningarna" är väl att någon driftig startar en ny sida eller ett nytt forum (som inte måste handla om GTA) och att sajtarna flyttar dit ELLER att Hultan skänker GTAsajten till Kebab.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan med störst erfarenhet av alla här säga att en nyhetssida bara är att glömma bort. Det är meningslöst att driva en svensk GTA-nyhetssida, speciellt just nu.

Det finns så mycket andra sajter som presenterar nyheter snabbare och på alla sätt och vis bättre än en svensk nyhetssida skulle göra. Inför IV fanns det massvis med intressanta artiklar och skvaller, medan det inför V inte hänt något alls. På ett och trekvarts år har vi fått fyra (eller sex) trailers och kanske två exklusiva artiklar, och det är knappt två månader kvar till spelsläppet. Att ens driva en sida inför den tiden är meningslöst, även om all kod fanns färdigskriven för att en hemsida bara skulle skickas upp.

Vad gäller faktarutor i form av bil-listor och gängbeskrivningar är det också absolut meningslöst. Jag har tagit bortåt 250 screenshots på bilar till Stories-spelen och det enda det gav var sidutfyllnad. Ingen söker sådan information, och om de vill ha det är en bildgoogling mycket snabbare.

Därmed inte sagt att all den info som redan finns printad eller skriven ska kastas bort. Om någon hemsida kommer upp med god kodning är det ganska lätt att ta tillvara på gammal info, så att det inte behöver läggas upp på nytt för femte gången.

Nej, ska det vara någon aktivitet så gäller det att integrera wikin REJÄLT med forumet, så att nyckelord som Tommy eller Vercetti skrivna i fritext ger en wikilänk till den artikeln. Samtidigt kan detta vara en ganska jobbig feature. Kanske en sidsökning som ger länkar längst upp: "Wiki-sökord som passar in på denna forumtråd: Tommy Vercetti, Vice City och Keep Your Friends Close". Något sådant kanske.

--

Sen, det kanske mest aktuella:

GTA Online är en feature vi just nu inte vet något om alls. Om denna del av GTA V är så stor och populär som jag hoppas att den blir, kan en eventuell hemsida bli en fantastiskt bra portal för klanmatcher, rollspel, lekar, spontana quickgames, listor över vilka som är online just nu, vem som innehar rekordet för street race, pengar på "kontot", vem som äger flest fordon, vem som designat den snyggaste bilen, et cetera. Helt enkelt: DET MÅSTE FINNAS EN ANLEDNING ATT GÅ IN PÅ HEMSIDAN. Ingen bryr sig om att vi har 200 artiklar om GTA IIIs karaktärer eller om vapentyper i Chinatown Wars. Det mest användbara skulle vara någon form av 100%-checklist, och till och med där finns det hundratals guider ute på nätet som vida skulle överträffa våra försök.

Jag är ledsen, men trots att en hemsida vore fantastiskt trevligt att ha så finns i allmänhet inget nyhetsintresse ens från läsarna, och skribenterna skulle behöva jobba arslet av sig för att få något av kvalitet. Jag gjorde det för "G-nytt" och det var rätt bortkastat trots god aktivitet. Men, släng gärna upp en hemsida och fyll det med tidigare skriven info. Nyheter kan gärna länkas till, med så låg ansträngning som möjligt. Förhoppningsvis kan GTA Online ge oss en god anledning att starta upp en portal.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag visste inte ens om att vi hade en wiki.

Exakt! Jag vet att den finns men jag hittar just nu ingen tråd om det och för att hitta adressen till den var jag tvungen att googla.

Vad som behövs är en naturlig koppling mellan forum, wiki och helst någon form av huvudsida. Jag skulle gärna se att en sida startas upp där adressen /forum inte kommer leda till vårt IPB-forum förrän man kryssat i det i sina personliga inställningar. Icke-GTA-människor som är forumiter här sedan länge har inget intresse av GTA alls och slipper gärna detta. Andra, som åtminstone köper spelet, skadas nog inte av att trycka ett enda klick för att komma vidare.

Att direkt komma till sidan och sedan till forumet gör att sajten automatiskt integreras och lockar nya personer till forumet. Själv visste jag inte ens om att det fanns ett forum förrän jag såg någon ruta med "senaste trådar:", någon gång våren 2004.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att göra en skräddarsydd sida likt det vi har haft innan är för omständigt. Det tar mängder av dagar att koda ihop och kräver grafik design som kan leva upp till dagens standard.

Och likt Henrik skriver så tror jag att det finns väldigt lite intresse av en faktasida om GTA-serien. Möjligtvis att en fusksida skulle dra lite trafik, fusksidor har alltid varit populära av någon anledning :)

Jag tror mest på nyheter. Men då gäller det att sikta in sig på minst en nyhet per dag, gärna två. Helger inkluderat.

gtav.net i all ära, men det går att hitta nyheter som inte finns där. Det finns även en hel del intressant information och modinfo att hämta upp från diverse forum.

Sen har vi hela den svenska aspekten.

Svensk försäljning, debatt, toplistor, info om priser, förhandsbokningar, bilder från releasedagsevent och köande är av intresse och saker som absolut inte går att hitta på de amerikanska sidorna. Utöver detta går det att dra igång intressanta diskussioner, undersökningar och online event, allt för att hålla glöden uppe. Varför inte samla ihop till spelkvällar? En nostalgisk GTA2-kväll eller lite MTA:SA? GTAsajtens virtuella server är extremt skalbar och kan med några klick förvandlas till en monsterspelserver med 16 processorkärnor och 128 GB RAM.

Sen så finns ju även möjligheten att använda gtasajtens medlemsregister om det behövs en boost. Ett mail till över 10000 medlemmar skulle garanterat dra åt sig några ögon, även om man inte ska överdriva effekten av ett sådant mail.

Problemet är snarare att hitta personer som kan och vill hålla glöden uppe, under en längre tid. Besökarna kommer inte automatiskt, man måste förtjäna dom.

Några möjligheter till ersättning finns inte heller. Det ända jag kan erbjuda är intäkter från reklam-banners på nyhetsartiklar man själv skrivit. Skulle vi få 5000-6000 unika besökare per dag som under sajtens glansdagar skulle man dock kunna tjäna sig en hacka ;)

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att göra en skräddarsydd sida likt det vi har haft innan är för omständigt. Det tar mängder av dagar att koda ihop och kräver grafik design som kan leva upp till dagens standard.

Och likt Henrik skriver så tror jag att det finns väldigt lite intresse av en faktasida om GTA-serien. Möjligtvis att en fusksida skulle dra lite trafik, fusksidor har alltid varit populära av någon anledning :)

Jag tror mest på nyheter. Men då gäller det att sikta in sig på minst en nyhet per dag, gärna två. Helger inkluderat.

gtav.net i all ära, men det går att hitta nyheter som inte finns där. Det finns även en hel del intressant information och modinfo att hämta upp från diverse forum.

Sen har vi hela den svenska aspekten.

Svensk försäljning, debatt, toplistor, info om priser, förhandsbokningar, bilder från releasedagsevent och köande är av intresse och saker som absolut inte går att hitta på de amerikanska sidorna. Utöver detta går det att dra igång intressanta diskussioner, undersökningar och online event, allt för att hålla glöden uppe. Varför inte samla ihop till spelkvällar? En nostalgisk GTA2-kväll eller lite MTA:SA? GTAsajtens virtuella server är extremt skalbar och kan med några klick förvandlas till en monsterspelserver med 16 processorkärnor och 128 GB RAM.

Sen så finns ju även möjligheten att använda gtasajtens medlemsregister om det behövs en boost. Ett mail till över 10000 medlemmar skulle garanterat dra åt sig några ögon, även om man inte ska överdriva effekten av ett sådant mail.

Problemet är snarare att hitta personer som kan och vill hålla glöden uppe, under en längre tid. Besökarna kommer inte automatiskt, man måste förtjäna dom.

Några möjligheter till ersättning finns inte heller. Det ända jag kan erbjuda är intäkter från reklam-banners på nyhetsartiklar man själv skrivit. Skulle vi få 5000-6000 unika besökare per dag som under sajtens glansdagar skulle man dock kunna tjäna sig en hacka ;)

Alltid lika lugnande att se dig skriva om GTAsajten som något som inte är på väg att avvecklas! ;)

Som du säger så krävs det ju mycket nyheter. Mycket går ju att översätta eller skriva om från större gtasidors nyhetsflöde. Självklart behöver man lite eget material också, vilket givetvis är mer tidskrävande, men det kanske inte behöver vara mer än ett par artiklar i månaden?

Kan förresten lova att ingen som är hängiven nog att skriva för hemsidan vill ha något arvode, detta är ju något man gör för att säkra forumets överlevnad. (OBS: Det här tar jag tillbaka den dagen vi får 5000-6000 unika besökare per dag).

Kan man få låna lite virtuell kraft från den när man vill att banorna ska ladda snabbt i BF? :rolleyes:

Du behöver bara ladda ner lite mer RAM, det har jag ju sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att göra en skräddarsydd sida likt det vi har haft innan är för omständigt. Det tar mängder av dagar att koda ihop och kräver grafik design som kan leva upp till dagens standard.

Och likt Henrik skriver så tror jag att det finns väldigt lite intresse av en faktasida om GTA-serien. Möjligtvis att en fusksida skulle dra lite trafik, fusksidor har alltid varit populära av någon anledning :)

Jag tror mest på nyheter. Men då gäller det att sikta in sig på minst en nyhet per dag, gärna två. Helger inkluderat.

gtav.net i all ära, men det går att hitta nyheter som inte finns där. Det finns även en hel del intressant information och modinfo att hämta upp från diverse forum.

Sen har vi hela den svenska aspekten.

Svensk försäljning, debatt, toplistor, info om priser, förhandsbokningar, bilder från releasedagsevent och köande är av intresse och saker som absolut inte går att hitta på de amerikanska sidorna. Utöver detta går det att dra igång intressanta diskussioner, undersökningar och online event, allt för att hålla glöden uppe. Varför inte samla ihop till spelkvällar? En nostalgisk GTA2-kväll eller lite MTA:SA? GTAsajtens virtuella server är extremt skalbar och kan med några klick förvandlas till en monsterspelserver med 16 processorkärnor och 128 GB RAM.

Sen så finns ju även möjligheten att använda gtasajtens medlemsregister om det behövs en boost. Ett mail till över 10000 medlemmar skulle garanterat dra åt sig några ögon, även om man inte ska överdriva effekten av ett sådant mail.

Problemet är snarare att hitta personer som kan och vill hålla glöden uppe, under en längre tid. Besökarna kommer inte automatiskt, man måste förtjäna dom.

Några möjligheter till ersättning finns inte heller. Det ända jag kan erbjuda är intäkter från reklam-banners på nyhetsartiklar man själv skrivit. Skulle vi få 5000-6000 unika besökare per dag som under sajtens glansdagar skulle man dock kunna tjäna sig en hacka ;)

Sjukt mysig post! Jag tror absolut att det finns eldsjälar här som kan och vill skriva utan arvode, frågan är bara hur du ska få bollen i rullning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rekommenderar alla som har någon som helst önskan att starta upp hemsidan igen att kolla på trailern till GTA Online, som släpptes idag.

Som ni ser själva: Vill vi att GTAsajten ska vara ett riktigt spelcommunity inte bara för oss utan för hela Sveriges (och Nordens?) GTA-älskare, är detta inte bara fantastiskt roligt och önskvärt, utan rentav ett krav:

Sen, det kanske mest aktuella:

GTA Online är en feature vi just nu inte vet något om alls. Om denna del av GTA V är så stor och populär som jag hoppas att den blir, kan en eventuell hemsida bli en fantastiskt bra portal för klanmatcher, rollspel, lekar, spontana quickgames, listor över vilka som är online just nu, vem som innehar rekordet för street race, pengar på "kontot", vem som äger flest fordon, vem som designat den snyggaste bilen, et cetera.

Jag kan tänka mig vara moderator för hemsidan och dess innehåll i form av kommentarer och medlemspostade tävlingar/gettogethers, och om något särskilt sker i världen kan jag även tänka mig skriva lite nyheter (om jag råkar ha tiden för det och råkar vara först). Jag kan gladeligen vara samordnare för helgtävlingar, klanmatcher (inom sajten) freeroam-tillfällen och någon form av topplistesida, med kontinuerlig men lågintensiv manuell input.

Medlemmar skulle på hemsidan kunna visa upp sina lyor, bilar, coola screenshots, karaktärer och spektakulära spelresultat. Och med möjligheten att skapa egna banor/rutter/tävlingar, så tänk bara själva: "VickeX skapade ett evenemang: VickeX och Vaxxors maratonrunda: Mount Chiliad runt. Speltyp: Race. Fordon: Cykel och beachbuggy. Tid: Lördag kl 20:00."

Jag ser stora communitymöjligheter här.

Att outsourca detta till R* Social Club (där ingen kommer vara aktiv) är inte något bra sätt att upprätthålla intresset, trots att R* SC är till för just sådana saker.

Jag kan däremot ingenting om kodning och jag kan absolut inte ta på mig att vara nyhetsjagare. Ledsen Hultan, men att få två nyheter om dagen är absolut omöjligt, helt klart. Inför GTA IV var det en nyhetsstorm utan dess like, men en om dagen gick inte att få ihop ens då. En i veckan under V-tiden ska däremot inte vara så svårt.

--

TL;DR: Vi vill ha en hemsida. Vi BEHÖVER, en hemsida. En så här stor smörgåsbordsmöjlighet att få ett levande community kommer med största sannolikhet inte igen inom de närmaste fem åren, och vem vet var Sajten är om vi inte får GTA-kopplingen tillbaka? Vi kan säkert integrera GTAsajten.com med Rockstar Social Club, PSNetwork och XBLive för att få realtidsdata och en kvalitetsstämpel som officiell svensk fansite för GTA V.

Tack för ordet! :)

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att se så låg aktivitet här. GTA V släpps om mindre än en månad, men till det borde forumet räcka till som det är. 1 oktober däremot, då öppnas portarna för GTA Online och till detta behövs mer än några forumtrådar.

...om vi nu har några ambitioner, vill säga.

En sammanfattning för den oinsatte:

Spoiler
GTA Online är ett MMO-Action-RPG som till en början naturligtvis kommer utspela sig i GTA V:s Los Santos med omnejd. Fastän de inget sagt om varken next-gen eller PC så måste det komma till bägge så småningom, eftersom GTAO är ett projekt som kommer pågå i åratal med expansioner i både geografi och spellägen. Det är alltså att jämföra med t.ex. World of Warcraft, där expansioner i detta fall gott och väl kan innebära både remakes av gamla GTA-städer och helt nya kartor. Även GTA 6 kommer alltså ha GTAO-koppling - det här är (och kommer utvecklas till) mycket mer än "GTA 5 Multiplayer mode".

Strax efter release kommer man få börja skapa egna uppdrag. Till en början är det enklare grejer som deathmatch och rally av olika slag, men vartefter kommer vi få möjlighet att göra ganska komplexa uppdrag med många kriterier och egna idéer för bankstötar, polisjakter, inbrott osv.

Detta öppnar upp för många communitymöjligheter, förutom tidigare nämnda grejer om screenshots, listor och matcher. Jag kan tänka mig någon form av löpande recensionsspalt varje vecka av senaste tidens hemmasnickrade banor som blivit internationellt populära, eftersom sånt publiceras på Rockstar Social Club. Requests till redaktionen, kanske?

Dessutom kan vi själva starta tävlingar där vi inte bara ska klå varandras tider/poäng (i turneringar, gärna), utan också göra egna banor och uppdrag, vilket senare spelas på bestämda spelkvällar. Efter att alla matcher är gjorda, kan vi ha en omröstning om vems skapelser som var roligast. Nån gång i framtiden kanske vi GTA-spelare kan kollaborera ihop en hel storyline på bortåt 20 uppdrag, vem vet?

--

Andra spelsajter och GTA-communities kommer göra grej av det här. Varför gör inte vi det? Om en månad och nån vecka är GTA-världens potentiellt största händelse sedan GTA III här. Under tiden sitter vi och säger att forumet är dött, att vi inte får nya medlemmar och att "en hemsida vore ju bra" :ermm:

Utan att ha frågat någon av dem föreslår jag VickeX, VaXXoR, Jazz och Merkky som redaktion.

Och just det, snart kommer vi vilja ha ett underforum i V för GTAO också, men behovet dröjer en stund.

Allt det här låter otroligt bra, jag kan definitivt tänka mig att hjälpa till med allt som jag kan hjälpa med.

Tackar! Hoppas fler har lite visioner och ambitioner. Sålänge vi har en hemsida fyller innehållet "sig självt" av villiga forumiter. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att se så låg aktivitet här. GTA V släpps om mindre än en månad, men till det borde forumet räcka till som det är. 1 oktober däremot, då öppnas portarna för GTA Online och till detta behövs mer än några forumtrådar.

...om vi nu har några ambitioner, vill säga.

En sammanfattning för den oinsatte:

Spoiler
GTA Online är ett MMO-Action-RPG som till en början naturligtvis kommer utspela sig i GTA V:s Los Santos med omnejd. Fastän de inget sagt om varken next-gen eller PC så måste det komma till bägge så småningom, eftersom GTAO är ett projekt som kommer pågå i åratal med expansioner i både geografi och spellägen. Det är alltså att jämföra med t.ex. World of Warcraft, där expansioner i detta fall gott och väl kan innebära både remakes av gamla GTA-städer och helt nya kartor. Även GTA 6 kommer alltså ha GTAO-koppling - det här är (och kommer utvecklas till) mycket mer än "GTA 5 Multiplayer mode".

Strax efter release kommer man få börja skapa egna uppdrag. Till en början är det enklare grejer som deathmatch och rally av olika slag, men vartefter kommer vi få möjlighet att göra ganska komplexa uppdrag med många kriterier och egna idéer för bankstötar, polisjakter, inbrott osv.

Detta öppnar upp för många communitymöjligheter, förutom tidigare nämnda grejer om screenshots, listor och matcher. Jag kan tänka mig någon form av löpande recensionsspalt varje vecka av senaste tidens hemmasnickrade banor som blivit internationellt populära, eftersom sånt publiceras på Rockstar Social Club. Requests till redaktionen, kanske?

Dessutom kan vi själva starta tävlingar där vi inte bara ska klå varandras tider/poäng (i turneringar, gärna), utan också göra egna banor och uppdrag, vilket senare spelas på bestämda spelkvällar. Efter att alla matcher är gjorda, kan vi ha en omröstning om vems skapelser som var roligast. Nån gång i framtiden kanske vi GTA-spelare kan kollaborera ihop en hel storyline på bortåt 20 uppdrag, vem vet?

--

Andra spelsajter och GTA-communities kommer göra grej av det här. Varför gör inte vi det? Om en månad och nån vecka är GTA-världens potentiellt största händelse sedan GTA III här. Under tiden sitter vi och säger att forumet är dött, att vi inte får nya medlemmar och att "en hemsida vore ju bra" :ermm:

Utan att ha frågat någon av dem föreslår jag VickeX, VaXXoR, Jazz och Merkky som redaktion.

Och just det, snart kommer vi vilja ha ett underforum i V för GTAO också, men behovet dröjer en stund.

Tackar! Hoppas fler har lite visioner och ambitioner. Sålänge vi har en hemsida fyller innehållet "sig självt" av villiga forumiter. :)

Ska allt detta ske genom forumtrådar eller liknande? Att koda ihop ett system som är kompatibelt med rockstar är kanske inte helt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska allt detta ske genom forumtrådar eller liknande? Att koda ihop ett system som är kompatibelt med rockstar är kanske inte helt lätt.

Att skriva ihop en eventuell story kan göras via forumtrådar ja, men det ligger nog långt in i framtiden. Evenemang hade jag däremot tänkt skulle kunna sköta sig självt genom kommentarsfält på hemsidan.

Kopplingar till RSC är nog inte det lättaste, nej, men jag har för mig att man kan skapa en gamertag som en vanlig bildfil. Det skulle ju vara en bit på vägen, sen kan man länka till RSC om det finns något särskilt där som inte kan avhandlas på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...