Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan! Halva lager 10 blev felskiftat för att jag räknade fel på ett block. Jag märkte det inte förrän jag kom till samma ställe på lager 11 och såg att ingenting passade. Nåväl, bara att backa och addera. :P

Bygger du efter någon mall eller "fribygger" du bara?

Om du använder en mall, vart kan jag hitta den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bygger du efter någon mall eller "fribygger" du bara?

Om du använder en mall, vart kan jag hitta den?

Följer en blueprint som någon har gjort, men den är inte fullständig, den är felskiftad lite här och var i svansen, och du kommer märka att det blir hål lite överallt som du får improvisera ihop för att täcka. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från Notch's blogg:

Hi! E3 is over, and were flying back to Sweden in a few hours. I have loads of information and news to share, so heres a rambling information dump:

* Minecraft fans are amazing. I spent a fair bit of time at E3 signing t-shirts and cardboard heads, trying to speak with as many fans as possible, and every single person was super friendly and nice.

* It looks like we need to change the release date for Minecraft to be able to get a good venue for MinecraftCon. 11/11/11 is fully booked. One week later, perhaps? Ill post more details as soon as weve decided and booked a venue.

* Minecraft is coming to XBox 360. It will be a new version of the game, designed specifically for console play. We havent decided on a name yet. It will feature (but not require) Kinect support, and is being released this winter. It will be a 360 exclusive title.

* Minecraft is coming to Xperia PLAY. It will be a new version of the game, designed specifically for mobile play. This version is called Minecraft - Pocket Edition. Its built as a native Android game, and will take full use of the Xperia PLAY controls. After some period of exclusivity, we will release it for all modern Android phones.

* On both these platforms, Im going to be more secretive about giving out details. This is because there are actual PR budgets on them, and I dont want to mess up any big plans.

* I will be the game designer on both new Minecraft titles, but I wont be involved in the programming as Im focused on the PC version of Minecraft.

* We are working on Minecraft Beta 1.7, which Im referring to as the adventure update. Were keeping the details secret so people can get surprises. The idea with this update is to flesh out the game a bit, making it reward exploration and combat more. Assuming we like them in play testing, pistons are coming in 1.7.

* Ive now been to the Playboy Mansion! Woo! Not related to Minecraft at all, but I just wanted to share that. :D

* Speaking of not Minecraft related, I got to see the Skyrim demo (thanks, Tim), and its freaking amazing. While the dragons in the demo were obviously scripted (he knew exactly where they would land and such), they claim theyre fully dynamic and unscripted in the full game.

* Were starting the modding support on a small scale with 1.7. Well be giving the source code out to a very VERY small group of people before the release of 1.7. Well use those experiences to work out the final details, then well get the modding api out as soon as possible after 1.7 has been released.

* Again, if you werent ware, the modding api is the entire source code for Minecraft, uncensored and unobfuscated. You need to agree to certain terms to get access, though, but anyone can apply.

Coolt med Adventure Update. Ser fram emot att få veta vad det innebär.

Redigerad av Bebben
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Uppdatering på drakbyggandet*

Här kommer en väldigt försenad uppdatering på mitt drakbyggande, jag har egentligen redan byggt klart kroppen och ska ge mig på vingarna så fort jag finjusterat kroppen på draken som har en del fel i sig. Men jag kommer bara uppdatera er med lager 7 - 10 (Missade att printa lager 8, så det lagret finns inte ensamt med) den här gången då jag bara orkat ladda upp dessa än så länge. Resterande lager kommer i en ny post, förhoppningsvis tar det inte lika lång tid innan jag får ork att göra den uppdateringen. :)

th_2011-05-29_220344.png

En närbild på svansen, lager 7. Svansen är ihålig då den agerar ingång i draken.

th_2011-05-29_220353.png

Baktassarna, lager 7.

th_2011-05-29_220419.png

En närbild på baktassen, lager 7.

th_2011-05-29_220508.pngth_2011-05-29_220543.png

Översikt på lager 7.

th_2011-05-30_165553.png

Början på magen tillkom under lager 8 och 9.

th_2011-05-30_165652.png

Höger baktass, lager 9.

th_2011-05-30_170447.png

Svansen börjar ta lite form efter lager 9, felen börjar också bli fler och fler. :P

th_2011-05-30_170503.png

Höger baktass igen, lager 9.

th_2011-05-30_170525.png

Vänster fram- och baktass, lager 9.

th_2011-05-30_170542.png

Man börjar förstå hur det hela ska komma att se ut, lager 9.

th_2011-05-30_181208.png

Lager 10, närbild på mage och höger baktass. Det som är framför tassen är någonting som jag endast kan likna vid en knäskål, ni kommer förstå i en lite senare uppdatering.

th_2011-05-30_181312.png

Vänster fram- och baktass, lager 10.

th_2011-05-30_181328.pngth_2011-05-30_181349.pngth_2011-05-30_181351.png

Svansen och en bild på taggarna, lager 10. Precis under svanstippen är ett hål där man kan knata in i svansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det här fixade jag ihop med pistons som lades till i 1.7:

EA7G3H8px_8

Snyggt, själv håller jag på och bygger ett jättestort slott där jag tänkte slänga in lite hemliga gångar som man öppnar genom att sätta ut red torches på rätt ställe. :D

Det är alltså pistons som kommer vara själva öppningsmekanismen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle bara säga att jag skaffat ännu en Minecraft server. 24 slots, hyrd utav ett företag i Stockholm.

-HELT LAGGFRI-

Så om någon är intresserad av att joina så är det bara att hojta så ger jag ut IP. :)

Den är uppe 24/7

Kan du lägga till modden jag länkade strax ovanför? (a)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...