Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

Mitt skin har försvunnit. :(

Vet inte om det beror på någon av de senaste uppdateringarna, eller om det har hänt när jag har fipplat med texturer. Men i och med att man laddade upp skinet på minecrafts hemsida så borde det bero på någon av uppdateringarna.

Vet inte om jag har kvar Sonic, så får nog leta efter en ny. :/

Yay! Jag lyckades på något sätt få fram mitt skin på hemsidan, så jag sparade den och laddade upp den igen. Sonic är tillbaka!

Skinnen kan försvinna bara sådär ibland.

Känd bug som tyvärr inte lösts än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jga har en grotta nära mitt slott som jag trott att jag undersökt utförligt. Det hade jag inte. :P Jag hittade en ny tunnel som ledde mig till nya tunnlar o.s.v. Jag hittade 32 diamanter tack vare det. :D

satan!

Var själv i en grotta i typ 4 jävla timmer igår, efter att den bara blivit större och större gav jag upp. Kammade hem 200 järn, 200-300 kol innan jag slutade hämta dom eftersom det tar så lång tid. Ca 10 diamant då denna grotta var ganska högt uppe och slutligen ca 40 guld.

Kuk-20-sekundersregeln..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pengarna! :o

Fyfan vad avundsjuk jag är. Varför kom inte jag på Minecraft? sad_1182040_0.gif

Jag tycker även det är lite konstigt att han slänger undan pengarna och inte tittar åt deras håll. Jag hade investerat järnet med så mycket pengar. Om det nu dragit in 200 miljoner kan han väl ändå lägga några miljoner på att utveckla något ballt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man kollar HÄR så kan man se att 10558(ändras så klart hela tiden) har köpt spelet under de senaste 24 timmarna.

Och spelet kostar väl 145kr nu har jag för mig, så det blir 1.530.910 kronor. Sen så tar ju Paypal och skatter en del av kakan, men det blir ändå en hel del pengar. ^_^

Spelet kostar ca 130 kronor, blir en 1 370 000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vad avundsjuk jag är. Varför kom inte jag på Minecraft? sad_1182040_0.gif

Jag tycker även det är lite konstigt att han slänger undan pengarna och inte tittar åt deras håll. Jag hade investerat järnet med så mycket pengar. Om det nu dragit in 200 miljoner kan han väl ändå lägga några miljoner på att utveckla något ballt.

Låt honom. :D Han har byggt upp något enormt helt själv och väljer att ta ut en normal lön och slipper liksom oroa sig för pengarna. Skulle nog göra samma sak om jag var i hans skor.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, yes, "Minecraft."

It still baffles me how people can enjoy this absolute tripe. I consider myself a lenient kind of gamer, and I did buy the Minecraft beta to see what all the fuss was about, and it was bewildering. There was no introduction, no objective, no direction, no kind of imperitave to do anything of any kind, just a vast, bleak world and myself, an ugly, blocky human being. This is one of the best games of last year?

I gave it every chance I could, I consulted others to see what I was missing. Apparantely I was expected to "make my own fun," and my own creativity was supposed to drive the "experience." And this is a *game*? Isn't that like saying a black canvas with some available paints is a work of art? Pathetic.

Needless to say, something was not right. No normal person would develop or even concieve of a game as heartless as this. So I did a little digging around and what did I find? Minecraft is developed by a man who goes by the alias "Notch," a.k.a Markus Persson, a SWEDISH game designer.

Yes, you heard correctly.

In case the average Kotakuite is unaware, I will remind you all that Sweden is one of the MOST athiest nations ON EARTH. According to recent studies, belief in God is around 23%! Less than a QUARTER of swedes believe in the almighty! Suddenly it all clicked in to place. Of course, who else would create a game in which there was NO greater meaning or purpose but one who actively disbelieved in a higher purpose! Minecraft is the very essence of the atheist world-view, we are born, bewildered and directionless into a world with no goals or purposes except to shelter ourselves from predators, since as we know, the only thing the atheist believes is "Survival of the Fittest." I can't wait for the full versions release, I'm sure it will come with a free copy of "Origin of Species" and "The God Delusion!" I am deeply ashamed of my fellow Americans for buying in to this godless piece of non-art, and also in you, Kotaku, for failing to provide coverage on its true nature.

- Kotaku

Lol'd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja påstå att han med rätt stor säkerhet är ett troll, baserat på tidigare kommentarer.

Lite relaterat till det, har någon testat FortressCraft som artikeln handlar om? Jag måste erkänna att jag föredrar grafiken i det, även om vattnet ser lite skumt ut. Lite tråkigt också med ett så uppenbart "klonnamn" och jag vet inte hur ambitiöst det känns egentligen. Annars hade det varit roligt om det dök upp fler ordentliga, bra spel baserade på samma koncept, tycker jag personligen.

Jag såg en commentary av M1nurthreat om FortressCraft och min åsikt, efter vad jag såg, är att spelet än så länge verkar vara skitkasst.

Avgör själva:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbigt om alla stats börjar från 0 när man spelet ett bra tag redan.

Om det är någon av utvecklarna som testar på filmen så kanske denne skapade en ny värld för att testa? Men om det är så att man börjar från 0 så är det väl förståeligt kanske.. Många har ju trots allt spelat väldigt länge (jag själv sedan ~Oktober/November), det blir rätt mycket saker.Men hade i alla fall hade det varit nice om man inte började från 0.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är någon av utvecklarna som testar på filmen så kanske denne skapade en ny värld för att testa? Men om det är så att man börjar från 0 så är det väl förståeligt kanske.. Många har ju trots allt spelat väldigt länge (jag själv sedan ~Oktober/November), det blir rätt mycket saker.Men hade i alla fall hade det varit nice om man inte började från 0.

Är ju ännu "beta" så arg kan man ju inte bli! Är nog desvärre omöjligt att inte börja på noll, det lär ju inte vara implenterat sedan starten direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...