Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

I classic har du tillgång till alla block, och kan bara lägga till och ta bort block i din värld. Bygga och pixla alltså.

I Survival så börjar du med helt tomma händer, sedan skaffar du material som du kan använda till att bygga verktyg eller som recept till olika saker, det finns även djur och monster i den versionen så det gäller att se upp i mörkret. Man kan göra tusentals miljontals oändligt med saker: Fiska, ha en farm där man odlar vete, baka bröd eller tårta av veten, döda kossor för att få läder att göra armour av, mina iron för att göra bättre armour, hitta redstone som man kan göra logiska kretsar med, bygga kanoner som skjuter tnt.. Bara fantasin sätter gränserna i det här spelet, nästan.

:o

Jag kommer utan tvekan att köpa spelet någon gång!

Just nu håller jag på och bygger ett tvåvånings longhouse, komplett med bibliotek, öppen eld (well, gula blocks iaf) tv, säng osv osv! Tar även bilder av schabraket, från grunden tills dess att huset står klart. Lägger upp alla bilder när jag är färdig! Minecraft äger :D

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men hur tusan skapar man saker? Combine-ar man olika saker? Hur skapar man te x en pistol? Eller en tv?

:lol:

Ingen av sakerna finns.

Först och främst får du skaffa en workbench, slå ned några träd med handen, craft:a dessa till plankor, sedan placerar du fyra plankor (En i varje ruta) i din crafting-ruta i inventory. Då skapar du en workbench.

Sedan kan du gå vidare och göra träverktyg, gör pinnar med hjälp av några plankor (Två plankor ovanför varandra i craft-rutan) för att sedan få verktyg placerar du såhär:

Spade: Två pinnar ovanför varandra med en planka ovanför pinnarna.

Hacka: Två pinnar ovanför varandra med tre plankor bredvid varandra ovanför pinnarna.

Yxa: Två pinnar ovanpå varandra igen, en planka ovanför pinnarna, en planka till vänster om den första och en planka under den andra.

Svårförklarat, men om du kollar ExlpoSives länk så fattar du nog.

Edit: Tror inte någon skapat en fungerande dator än, däremot har jag sett processorer. Fast det är inte som du tror, processorn är minst 100 gånger större än själva gubben och består av en massa kretsar. (Red stone) som arbetar med varandra, det är alltså inte en liten processor så som vi är vana vid här i världen.

Här har du din processor:

Lite svårt att spela på den datorn som skulle bli om man lyckades färdigställa den.

Det är alltså rent tekniskt sett möjligt att faktiskt skapa en dator, men i och med att vara repeater gör att signalen fördröjs en liten stund så skulle det bli en sjukt långsam dator.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

När jag ska spela Minecraft classic multiplayer, så blir det en svart ruta. Det händer ingenting när jag trycker på den. Jag har ett account redan så jag vet inte vad jag ska göra. Ibland funkar det men det har krånglat på sista tiden. Jag har också installerat senaste versionen av Java. Tack på förhand.

Redigerad av goar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

När jag ska spela Minecraft classic multiplayer, så blir det en svart ruta. Det händer ingenting när jag trycker på den. Jag har ett account redan så jag vet inte vad jag ska göra. Ibland funkar det men det har krånglat på sista tiden. Jag har också installerat senaste versionen av Java. Tack på förhand.

Kan du spela minecraft classic singelplayer då, eller blir det lika då? Har du testat installera om Minecraft?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar Minecraft direkt ur browsern, men ibland kan det även knasa sig i singleplayer. Jag har classicversionen.

Vilken webbläsare använder du? Har du testat att använda olika? Installerat senaste java? Installerat senaste uppdatering av webbläsaren? Har du log in borde du väll kunna ladda hem spelet och spela "vanliga" minecraft?

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...