Jump to content

Minecraft


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 812
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 weeks later...

Har kört Minecraft hela helgen nästan. Har äntligen avslutat min sjukt långa järnväg som tar kanske 3-5 min att åka med boosters, har skaffat en record så att jag äntligen har användning för min jukebox (låten "cat" är skön!) och har byggt ut mitt område med odling av vete och kaktus osv. Har byggt allt på ett sjukt nice ställe med massor av höga berg, sjöar och häftiga grottor. Det finns till och med lava på marknivå lite här och där. Lägger nog upp lite screenshots imorn kanske. Minecraft är awesome! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen kan jag spela Minecraft! Förstår vad folk snackar om nu! Enormt beroendeframkallande! Spenderade ca 2 hrs till att bygga ett fint litet hus med braskamin och hemlig flykttunnel! Och då är jag ändå inte reggad och kan spara.

Vad är det för skillnader mellan classic och den man köper? Mer blocks givetvis, men vad annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen kan jag spela Minecraft! Förstår vad folk snackar om nu! Enormt beroendeframkallande! Spenderade ca 2 hrs till att bygga ett fint litet hus med braskamin och hemlig flykttunnel! Och då är jag ändå inte reggad och kan spara.

Vad är det för skillnader mellan classic och den man köper? Mer blocks givetvis, men vad annars?

Survival! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen kan jag spela Minecraft! Förstår vad folk snackar om nu! Enormt beroendeframkallande! Spenderade ca 2 hrs till att bygga ett fint litet hus med braskamin och hemlig flykttunnel! Och då är jag ändå inte reggad och kan spara.

Vad är det för skillnader mellan classic och den man köper? Mer blocks givetvis, men vad annars?

I classic har du tillgång till alla block, och kan bara lägga till och ta bort block i din värld. Bygga och pixla alltså.

I Survival så börjar du med helt tomma händer, sedan skaffar du material som du kan använda till att bygga verktyg eller som recept till olika saker, det finns även djur och monster i den versionen så det gäller att se upp i mörkret. Man kan göra tusentals miljontals oändligt med saker: Fiska, ha en farm där man odlar vete, baka bröd eller tårta av veten, döda kossor för att få läder att göra armour av, mina iron för att göra bättre armour, hitta redstone som man kan göra logiska kretsar med, bygga kanoner som skjuter tnt.. Bara fantasin sätter gränserna i det här spelet, nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...