Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Detta är ingen samlingstråd utan diskussion om tvserier i allmänhet.

Vilka serier har du sett? Är serier bättre än film? Vilka serier bör man se, vilka bör man undvika? Diskutera på.

Själv har jag frågan; Vilken serie ska jag se nu?

Har mycket fritid som arbetslös och har därmed geekat en del serier på senaste tiden, och vill ha en ny att plöja igenom, ge förslag!

Ser/har sett dessa:

House MD

Prison Break

Lost

Heroes

Entourage

Kyle XY

Day Break

Weeds

The Office (eng)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett:

Weeds (allt)

Entourage (allt)

Rome (säson 1)

Scubs (säsong 1 och 2)

Prison Break (allt)

Twin Peaks (säsong 1 och nästan hela 2:an, men har inte kommit till upplösningen än, länge sen jag kollade)

Edit:

Band Of Brothers (allt)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tittar inte så mycket på TV-serier, och det jag kollar på är japanskt.

Gokusen - Säsong 1, snart 2.

Wonderful life - Håller jag på med.

GTO Live Action - Klar.

At Home Dad - 9 episoder.

Sedan har jag endast Family Guy och American Dad på datorn, men ska ta mig tid att titta på Heroes och så är jag på en ivrig jakt efter Queer As Folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns bara två serier jag följer, Monk på Canal+ och Miami Vice på TV4 Guld, trots att jag har sätt Miami Vice om och om igen alltför ofta så gör det ingenting att titta på det lite då och då nu också.

Sedan finns dom här vanliga som Lost, Prison Break, O.C och såna som man tittar på när man har tid. Men KalleR tycks inte ha sätt Invasion så jag tipsar om det, trots att det inte visas längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett/följer:

Lost (alla säsonger)

24 (alla säsonger utom 3:e)

Heroes (1:a och enda säsongen)

Scrubs (alla säsonger)

Simpsons (kanske inte allt, men det mesta)

Family Guy (säsong 3 och 4)

Hjälp! (1:a och enda säsongen)

NileCity 105,6 (de 6 avsnitt som finns)

Fawlty Towers [Pang i Bygget] (har då sett hela DVD-boxen, vet inte om det finns mer...)

Seinfeld (ingen ordning, men många avsnitt har det blivit)

ER [Cityakuten] (ingen ordning, men många avsnitt har man slötittat på genom åren)

Jackass, Wildboyz och Viva la' Bam (slötittat på MTV)

House MD (På 4:an då och då, kanske fixar alla säsonger och ser mer organiserat).

Ska se:

Kyle XY. Första säsongen är klar, andra har just börjat.. tar mig fan aldrig tid. :mellow: Någon som kan lämna ett utlåtande?

Prison Break. Har fan inte blivit att se. :rolleyes: Får fixa snarligen.

Miami Vice. Har sett några avsnitt, ska absolut fixa alla säsonger.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTApimpfoolife: Invasion verkar helt klart sevärd. Tack för tipset!

Dude: Är Weeds bra?

KvaddadPadda: Kyle XY är inget mästerverk, men helt klart sevärd/intressant. Har hört på ryktesvägar att massa coola scener plockats bort för att anpassa serien efter kanalen den visas på (ABC Family). Synd i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte varit så duktig med detta att se på en massa tv-serier, men några har jag iaf sett under åren. Här är de jag kommer ihåg...

- Miami Vice

- 24

- CSI Miami

- Ørnen Dansk polisserie. Såg första 14 delarna i fjol på våren och fortsätter att se de tio återstående i höst. Rekommenderas!

- Rederiet (:mellow:) Har nog inte sett alla 318 avsnitt (20 säsonger) när de sändes första gången 1992-2002, men en stor del dock. Nu när det har gått i repris 2005 och 2006 så har jag faktiskt lyckats se alla. Och fortsätter nog att se resten när repriseringen fortsätter nån gång.

Edit: Lade till CSI Miami...

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följer 24, Lost, Prison Break, Amazing Race, Heroes, Naruto och Bleach. Fast 24 kommer jag nog inte fortsätta kolla på när det börjar igen, senaste säsongen var alltför seg. Funderar på att börja kolla på något nytt, vet bara inte vad, har ofta jävligt tråkigt nu när de flesta serierna har paus.

Edit: Glömde nämna att jag även har sett i stort sett alla avsnitt av Alias, som nu har lagts ner, jävligt bra serie hursomhelst.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KvaddadPadda: Kyle XY är inget mästerverk, men helt klart sevärd/intressant. Har hört på ryktesvägar att massa coola scener plockats bort för att anpassa serien efter kanalen den visas på (ABC Family). Synd i så fall.

Det lät ju lite trist. Ska dock ge den ett försök, massor av människor säger att den är väldigt bra.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kom på att jag har sett My Name Is Earl också. Inte så många avsnitt, men nog många för att säga att det är tråkigt.

Band of Brothers missade jag helt. Har lust att skaffa plåtboxen med alla avsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Serier som jag följer

24 - Säsong 1 - 6. Ni kan nog storyn. Jack Bauer räddar USA/Världen nästan helt ensam. <> Betyg hittills 4/5

Prison Break - Säsong 1-2. <> Betyg hittills 4/5

South Park - Tecknad komedi. Har sett alldeles för mycket Simpsons och har börjat se detta som har så mycket bättre humor än Simpsons, dock inte bättre. <> Betyg hittills 4/5

C.S.I Miami - Fortfarande väldigt bra och en av mina favoriter, då den slår ut både vanliga C.S.I och C.S.I New York <> Betyg hittills 5/5

Serier som jag följt

The Simpsons - Klassiker. Vet ej hur många säsonger jag sett, men riktigt många avsnitt. <> Betyg 5/5

Medicinmannen - Mikael Persbrandt har huvudrollen som en högt placerad chef (?). Spänning har den gott om, däremot är serien inte så bra. <> Betyg 3/5

Pacific Blue - Cykelpoliser på USA:s västkust. Säger nog det mesta. Sista avsnittet sändes 1999. <> Betyg 3/5

Lost - Säsong 2. Tröttnade, då dom aldrig kom från ön och alla bara dog. <> Betyg 2/5

Jackass/Viva La Bam - Människor som gör sig illa för pengar och underhållning. Bättre blir det inte <> Betyg 5/5

Mythbusters - Vet ej om dom håller på längre, men många avsnitt har jag sett. <> Betyg 4/5

Vita Lögner - Följde den när jag var liten, riktigt liten. Förstog nog inte mycket och jag kommer knappt ihåg vad den handlade om, men jag gillade det <> Betyg ?/?

Band Of Brothers - Oerhört bra serie, skildrar 2:a världskriget på bästa möjliga sätt. <> Betyg 5/5

The O.C. - Favoritserien som dessvärre slutade 22 Februari detta år. Tonårsdrama på hög nivå och säsong 1 är oemotståndlig. Sett alla avsnitt minst 3 gånger. <> Betyg 5/5

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jackass/Viva La Bam - Människor som gör sig illa för pengar och underhållning. Bättre blir det inte <> Betyg 5/5

Måste bara tillägga Dirty Sanchez och Wildboyz.

Simpsons, Family Guy, South Park och Scrubs är de serier jag brukar följa.

Har följt 24, säsong 1-4?, men har inte sett på det sen mina föräldrar sepererades. Tråkigt att kolla på det utan farsan :mellow:

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett/ser:

Scrubs. (Alla säsonger, väntar på sjunde just nu.)

The Simpsons. (Har alla, men har inte sett alla avsnitt än. Blir till att göra det någon regnig dag.)

Family Guy. (Sett de flesta.)

Jackass.

Viva La Bam.

Wildboys.

Dirty Sanchez.

Brainiac.

Mythbusters.

Joey.

Ser något avsnitt av Vänner ibland.

Funderar på att se:

Prison Break.

Lost.

Vänner, hela serien alltså.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes: Källa?

"Next On: Attention Sacred Heart patients. We have a bed opening for you on July 5th when Scrubs returns for the summer."

NBC

Season 7: 2007-2008

Scrubs will return for a seventh, and final, season on September 27, 2007 as part of NBC's Fall Schedule. Like Season 6, it will be broadcast on Thursdays with My Name Is Earl, The Office and 30 Rock, although it will be in the 9.30pm slot. Season 7 is also confirmed to have a reduced order of 18 episodes.

Wikipedia är dock inte en speciellt säker källa. Och nu ser jag ju på NBC's sida det du skrev... skumt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...