Jump to content

Day Z - zombieöverlevnad till Arma 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Ligger illa till nu, startade spelet igår för att testa spela lite. Hade glömt helt att jag låg nära NW airfield och bestämde mig för att kolla lite medan jag var där. Hittade en M4A1 med ACOG sikte utan ammo. Just nu bär jag en AKS 47 kobra med lite ammo. Men nu till det jobbiga. Blev skjuten i brandhuset vid hangarerna och har ca 3000 blod kvar.

Ska försöka träffa på några kompisar senare som kanske kan hjälpa mig. Men det ser mörkt ut ^_^

Låg i brandhuset ett tag och väntade för att se om killen som sköt mig skulle komma upp dit, men han försvann. Tror han gav upp och trodde jag körde en ALT+F4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Oooh, en stad, här kanske det finns något intress-"

Sedan kommer det ut en zombie och jagar mig i 15 min tills jag är ute i skogen och tappat bort honom i buskarna.

"Nämen titta en ny stad, här kanske jag kan hitta någo-"

Sedan kommer det tre zombies och jagar mig i 20 minuter tills jag är någonstans i skogen igen.

Sjukt trist än så länge, men det har väl en viss inlärningskurva antar jag. Ska pröva att spela med en kompis imorgon och se om det blir roligare. Konstigt UI också.

Edit: Så när jag krälar in mot byggnaden så kvittar det att zombies inte ser mig, för spelet verkar vara programmerat till att släppa ut dem på löpande band så fort en spelare närmar sig? Seriöst? Tyckte jag var duktig och "scoutade" av området och räknade ut bästa metoden för att komma nära inpå huset. Sen spawnade fler zombies... och fler... och fler. Det är inga problem för mig att en jävla massa zombies kommer ut ur husen när jag är upptäckt, men varför skulle de börja komma ut när jag inte är upptäckt? Alla får bara helt plötsligt för sig att gå ut på promenad när jag börjar närma mig? Till slut låg jag på marken och var omringad och jag hade ingen väg att kräla, så en av dem upptäckte mig. Den enda dörren jag nådde gick tydligen inte att öppna. Det här spelet har bara bringat mig irritation än så länge. sad_1182040_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak de som gör The War Z tänker arbeta extra med, hur zombies upptäcker en, kunna smyga förbi dem, att alla zombies är lite långsammare än spelaren så man kan springa ifrån dem om det skulle krisa men samtidigt inte för långsamma osv.

Sluta jämföra en War Z med DayZ.

War Z är ett eget spel, medan DayZ är en alpha-mod i ett spel som fortfarande är beta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska det vara klart. DayZ blir ett eget fristående spel och kommer fungera liknande Minecraft med att man köper spelet billigt men får stå ut med buggar och problem medans utvecklarna uppdaterar, lägger till saker och fortsätter utveckla spelet.

Men goda nyheter för de som vill fortsätta spela moden till Arma II, de kommer också fortsätta jobba på den eftersom det finns folk som köpte spelet bara för moden.

Källa

Spelet kommer också få en egen Hemsida: dayzgame.com

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har nu förklarat att göra DayZ till standalone är ända sättet DayZ kan överleva. De har över 200000 spelare just nu och det är nästan på gränsen för hur mycket moden klarar av då den var aldrig tänkt att klara så många spelare.

När de startar standalone versionen så kommer de också exprimentera lite med moden, t ex skapa privata världar där man bara spelar med vänner. Ett intresant försök att hindra att det kommer en massa som bara vill förstöra för andra.

Om de lyckas få runt 2 miljoner spelare på standalone så tänker de försöka porta spelet till konsoll fast då en lite enklare variant som mer passar casual gamers.

Också, en ny patch släpps i dagarna som gör att det kommer finnas hundar i DayZ.

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och min bror har precis köpt ArmA 2: CO och installerat DayZ. Problemet är att vi båda fastnar på Loading-skärmen hela tiden. Min bror kom in på en server för några timmar sedan men vi har inte lyckats sedan dess. Vet någon av er "veteraner" vad felet kan vara?

Servrar med 1-2 spelare har ofta det felet.

Kommer ni till en server där ni fastnar i loading screen så är det bara hitta en ny.

US 128, 44 osv brukar vara mina favoriter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är helt enkelt som så att servrarna är rejält överbelastade och har tyvärr varit ett ganska bra tag. Att Arma 2 har skräpig nätkod gör knappast det hela bättre. T.ex, om en spelare kopplar upp sig mot en server men sedan kopplar ned sig så fortsätter ändå servern att ladda spelaren fram tills det att den ska spawna, det är först då den känner igen att spelaren är borta... Med andra ord spenderar servrarna en jävla massa kapacitet på att ladda spelare som inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lite längre intervju där de förklarar bla planer på att man ska kunna gräva grottor och gömma sig i där man kan bygga basar, inreda och bygga affärer för andra spelare som sedan motståndare kan försöka erövra. Tanken ska vara att ovanjord så ska man explorera medans under jorden så bor man och de skulle vara seperata kartor.

De diskuterar också möjligheten för spelare att skapa saker med olika matrial fast på ett verklighetstroget sätt.

De bygger också om Zombies AI från början igen. De nya zombiesarna kommer ha egna liv där de utvecklas.

Handlingen nkommer få större bitar i spelet. Man kommer kunna lära sig om viruset, hur zombiesarna kommer till, hur man botar om man blir smittad, hur viruset spreds osv.

Dessutom arbetar de med CDC (USA's smittkontrollsmyndighet) för att skapa ett mer verklighetstroget virus. De pratar om möjligheten att bygga lab och skapa antivirus och hur sedan spelet får viruset att mutera in till något nytt.

Personligen låter det här som att de biter efter lite väl mycket och jag tvivlar på att ens en bråkdel av det här kommer finnas med. Så ta det hela med en gigantisk nypa salt då han som skapade DayZ uppenbarligen är en stor drömmare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En lite längre intervju där de förklarar bla planer på att man ska kunna gräva grottor och gömma sig i där man kan bygga basar, inreda och bygga affärer för andra spelare som sedan motståndare kan försöka erövra. Tanken ska vara att ovanjord så ska man explorera medans under jorden så bor man och de skulle vara seperata kartor.

De diskuterar också möjligheten för spelare att skapa saker med olika matrial fast på ett verklighetstroget sätt.

De bygger också om Zombies AI från början igen. De nya zombiesarna kommer ha egna liv där de utvecklas.

Handlingen nkommer få större bitar i spelet. Man kommer kunna lära sig om viruset, hur zombiesarna kommer till, hur man botar om man blir smittad, hur viruset spreds osv.

Dessutom arbetar de med CDC (USA's smittkontrollsmyndighet) för att skapa ett mer verklighetstroget virus. De pratar om möjligheten att bygga lab och skapa antivirus och hur sedan spelet får viruset att mutera in till något nytt.

Personligen låter det här som att de biter efter lite väl mycket och jag tvivlar på att ens en bråkdel av det här kommer finnas med. Så ta det hela med en gigantisk nypa salt då han som skapade DayZ uppenbarligen är en stor drömmare.

Tuffa idéer, men jag håller med dig fullt ut. Allt det där låter väldigt tidskrävande att utveckla, om allting hastas ihop blir det bara buggigt och irriterande. Bättre att börja lösa de mest fundamentala problemen och arbeta i vettigast riktning därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...