Jump to content

Porrtidningar i skogen - ett svenskt fenomen?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Kom just att tänka på det här fenomenet (om man kan kalla det så). Det verkar precis som alla killar när dem var små hittade porrtidningar ute i skogen. Ibland någon utriven sida - ibland travar med hela tidningar. Man var väl sisådär 10 - 12 år när man sprang runt och letade guld. På den tiden var det väl inte speciellt upphetsande att sitta och bläddra igenom dem på en stubbe i skogen, snarare var det en känsla av spänning, förbud och äcklighet. Minns speciellt en tidning, som innehöll en artikel om en kvinna som stoppade upp penslar i underlivet och målade lite...

Den stora frågan - vem lägger ut porrtidningar i skogen? Är det folk som vill bli av med dem, eller är det pojkar som nyligen upptäckt sin sexualitet men inte vågar förvara blaskorna hemma? Och varför är dem strategiskt utlagda ikring skolor och villaområden? Berätta gärna egna historier.

Själv hittade jag ofta tidningar i skogen precis intill här där jag bor. Har även hittat i ett lägenhetsområde, samt i ett gruslager.

[Den här tråden handlar alltså inte om porr är rätt eller fel, eller porr i allmänhet. Den handlar om varför det alltid finns i skogen, och varför småpojkar alltid hittar dem. Tycker det här är ett roligt och intressant fenomen som kan disskuteras i en egen tråd]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

vikken tråd jacker ^_^

Jaja, har bara hittat en porrtidning en gång, de var när jag var 12 tror jag.

Fast jag hittade den inte i skogen, jag va på "äventyr" nere i källaren med en polare då vi bestämde oss att gå in i (va heter de, baracken, skyddsrummet ?), alltså om de skulle bli krig.

VI gick in där och hittade en porrtidning som vi började bläddra i ;) Härliga minnen......

Men nu när jag tänker tillbaks, vem fan lämnar en p-tidning i skyddsrummet eller va de heter :) ....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vid tre tillfällen hittat porrtidningar i skogen. Jävligt kul endå, det verkar ju ganska vanligt om man tittar i denna tråden.

Första gången var när jag gick i tvåan, jag och två kompisar hittade en ica kasse med några porrtidingar under en stor sten i skogen. Där fanns diverse "Polis och tjuv" lekar på bilderna.

Andra gången så var när jag gick i 4.an. Jag var med min kusin och hans mamma i skogen och vi skulle grilla korv. Påväg till grillplatsen hittade jag och min kusin en väska med massa porrtidingar, vi tog av nån anledning bort tidningarna till hans mamma och hon slängde dom direkt på elden, och påstog att porren var "satans" verk (Ja, hon tror på gud).

Den tredje gången var när jag gick i sexan. Jag hittade cirka 20 porrtidingar i ett bussskjul i närheten av där jag då bodde (ute i boschen). Jag tog tidningarna och gömde längre upp i skogen, och gick sedan dit med två vänner. Vi återkom ofta till platsen, tog varsin tidning, spred ut oss och gjorde oss "bekanta" med tidningarna. Härliga tider. Senare blev dom stulna av några snorungar, vars mammor brände upp dem. Förjävligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är onekligen ett fenomen, då i princip varenda grabb har på ett eller annat sätt hittat en porrtidning eller något motsvarande i skogen, eller i en annan favorit; Diket.

Har hittat en hel del i mina dar, men förstår inte hur dom lyckats komma dit.

En tidning i ett dike kan ju förstås. Personen i säga sitter i bilen och slänger helt enkelt tidiningen genom rutan. Men hur en tidning kan komma en bra bit in i en skog, och lägga sig på udda ställen som om den skulle förvaras.

Det kanske helt enkelt är så att det är män i sina 30-40-års krisar, som tar med sig en tidning ut i skogen, för käringen inte ger honom vad han vill ha där hemma, och han möjligtvis har barn hemma som han inte vill att dom ska hitta hans svarta guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jo det fanns vid min skola med (låg-mellanstadie)

Från början fanns det tydligen två kassar fulla, som alla sexor sprang iväg och kollade i på rasten :)

Sen var de borta i något år, men sen återfanns alla i en skog (som tillhör skolan) där de hade blåst ut över hela marken. Det var då jag såg dem för första gången. ;)

Sen blev det ett jävla liv, några riktigt små killar hade fått syn på dem och mådde jättedåligt, de förstod ju ingenting, stackarna.

Ett lärargäng gick och samlade ihop alla* och sen antar jag att de eldades upp.

*Alla utom en, som en i min klass tog och gömde inne på en toa ^_^

Det var dock bara en tidsfråga innan en lärare fick tag på den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt inte hittat så värst många här omkring.

Men jag kommer ihåg att jag och en kompis hittade en i trappuppgången till vår lägenhet en gång, vi gick i 5:an då, och morsan hade sett den när hon skulle ut till bilen och åka till jobbet (hon såg den där den låg i trappuppgången alltså, vi tog aldrig med den hem), och efteråt så ringde hon hem och var orolig för att jag skulle titta i den och gå in på en massa sidor som den hänvisade till. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har hänt mig sjukt många gånger !

Går man en bit in i slottskogen kan man alltid hitta gamla porrtidningar, inte minst vid bänkarna kring bragebacken. Jag och två kompisar var och rensade slottskogen på skräp förra våren med klassen, och vi fick just detta området. Det var sjukt varmt den dagen, så vi satte oss på ett par bänkar för att vila, och då hittade vi tre gamla blaskor. Vad jag tycker är extra roligt med dom tidningarna är annonserna, och numrena dom har tryckt, där det kan stå t.ex. "1-800 fucking guys ass" eller whatever i den stilen. Vi hittade ett nummer med en farligt rolig text efteråt, ska försöka komma på vad det stog, editerar in det isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, själv hittade jag porrtidningar dels under en upp-och-nervänd båt nere vid sjöbodarna vid vattnet, och dels i en container ute på Varvsholmen, innan det började bygga där.

Folk som bor i Kalmar fattar väl i alla fall ^_^

Har också hittat tidningar under nån båt :)

Fast för att motbevisa att det är ett svenskt fenomen så har jag även hittat på en stenstrand i Italien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...