Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hatar det...så jävla dålig grafik på ettan och så satans enformigt så jag dog första gången jag spelade det... :P

första metal-gear spelet är ju också ganska gammalt, typ 18 år tror jag.

Om du menar Metal Gear Solid, så är det från typ 97, och PC versinen (som jag har) är grymt mycket förbättrad. Om du dör direkt är spelet nog inget för dig, man måste vara taktisk och tänka i förväg på vad man gör.

Enformigt kan du knappast kalla det för, eftersom det är så varierat, testa bara att spela igenom hela spelet...

Antingen hatar man eller älskar Metal Gear Solid! B):P^_^

Redigerad av vigge89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hatar det...så jävla dålig grafik på ettan och så satans enformigt så jag dog första gången jag spelade det... :P

Men det säger de flesta om MGS när de spelar det första gången!!..... jag tyckte så med...... men när jag testa mitt demo sommaren 2001 och klara det så fatta jag vad grymt MGS var jag köpte det så fort jag kom till en spel butik!!! ^_^ och sen dess har jag ÄLSKAT DET!!!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aahhh, snyft! Jag har dock bara fått njuta av demot på ettan (MGS). Jag måste träffa mina kusiner i Täby nångång och låna det. Tvåan däremot har jag njuuutit av länge. Det är ett så vackert spel, särskilt musiken! Harry Gregson-Williams måste vara tidernas största kompositör. Fast att köpa Substance ligger inte för mig. Inte köpa, inte wareza. Bra spel ska köpas eller så ska man inte äga dom. (Gäller kanske alla spel, men ändå)

Och sen när Snake Eater kommer så ska man ju köpa det fortare än fan gör upp eld! Grafiken kommer ju vara nästan så perfekt den kan bli, tvåans var ju underbar så tänk vad treans kommer bli! Sen att man kommer vara i skogen låter lite jobbigt, men jag är säker på att Kojima-san gör ett bra jobb. B)

Om jag är ett fan? Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det säger de flesta om MGS när de spelar det första gången!!..... jag tyckte så med...... men när jag testa mitt demo sommaren 2001 och klara det så fatta jag vad grymt MGS var jag köpte det så fort jag kom till en spel butik!!! :P och sen dess har jag ÄLSKAT DET!!!! B)

Oj, vad sent du upptäckte det ^_^

Jag upptäckte det när det var nytt, en polare hade köpt det på PSX och jag testade lite.

Tyckte det va skitkul, men jag väntade med att köpa det tills det kom ut på PC...

The Big Vercetti: annars kan du ju alltid få låna det av mig när du kommer till Täby.

Nej, det skulle nog inte funka, men ändå :P

Redigerad av vigge89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, vad sent du upptäckte det :P

Jag upptäckte det när det var nytt, en polare hade köpt det på PSX och jag testade lite.

Tyckte det va skitkul, men jag väntade med att köpa det tills det kom ut på PC...

Jag hadde demon sen 99 men jag fatta inte hur grymt det förens då!!!! :P men spelar roll!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag varken älskar eller hatar spelte...

jag fick j uiof en attack när jag såg MGS2 för bara 250:-...

så jag köpte det och varvade det samma vecka... det var ju självklart en riktigt kul spelupplevelse då jag körde det... nu har jag dock inte kört det på långt över 4 månader...

får väll ta och spela det snart... skänner att suget kryper fram i detta skirvandets stund... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag varken älskar eller hatar spelte...

jag fick j uiof en attack när jag såg MGS2 för bara 250:-...

så jag köpte det och varvade det samma vecka... det var ju självklart en riktigt kul spelupplevelse då jag körde det... nu har jag dock inte kört det på långt över 4 månader...

får väll ta och spela det snart... skänner att suget kryper fram i detta skirvandets stund... ^_^

du kan ju alltid göra lite roligt, som att ta alla dog tags så får du stealth suit B)

Sedan kan du ju leta runt lite efter Påskö-statyer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju alltid göra lite roligt, som att ta alla dog tags så får du stealth suit B)

Sedan kan du ju leta runt lite efter Påskö-statyer :P

DET FASTNADE JAG FÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vadå Påskö statyer!???????????????????? Svara svara svara svara svara!!!!!!!!!!!!!

Jag har massa Dog Tags redan, behöver bara en peruk till på Plant, men jag vågar inte köra på extreme. :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vafför får man en kamera när man klarat spelet föresten ? B)

och vad menar du med "dog tags" är det kläder och sånt (glömt totalt) eller är det bara "namn" brickor som finns lite här och var ?

(som dom han kastar bort i slut filmen !)

Med kameran kan du ta bilder och spara på minneskortet.

Och Dogtags är såna som dom tappar när du "håller upp" dom och siktar på huvudet eller skrevet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu fattar jag inte riktigt !!

håller upp dom och siktar på huvudet eller skrevet ?

Men MOROT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! B)

Jag har en tendens att skrika helt vanliga saker när jag blir arg... :P

Smyg fram till en sån där ¤%&#&"#% ryss ochsikta med ditt vapen på honom. Du måste vara nära honom.

Då kommer han att hålla upp händerna, och du kan sikta på honom i första-personsvy. Sikta mot huvuet eller skrevet för at han ska börja skaka som en nakenkatt i frysen och han kommer att tappa en "dogtag". Detta kallas för "Hold Up" i MGS2-språk, därav "hålla upp". Banan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men MOROT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! B)

Jag har en tendens att skrika helt vanliga saker när jag blir arg... :P

Smyg fram till en sån där ¤%&#&"#% ryss ochsikta med ditt vapen på honom. Du måste vara nära honom.

Då kommer han att hålla upp händerna, och du kan sikta på honom i första-personsvy. Sikta mot huvuet eller skrevet för at han ska börja skaka som en nakenkatt i frysen och han kommer att tappa en "dogtag". Detta kallas för "Hold Up" i MGS2-språk, därav "hålla upp". Banan.

jaha !

det har jag aldrig testat förut... har alltid bara skjutit på ! ;P

men det är väll "Metal Gear Sold 2: sons of liberty" vi snackar om va ?

tänk att man kan sånt i det spelet ! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju ta gisslan B) Så fienderna inte skjuter.

Jag läste om MGS 1 i tidningar tyckte det värkade skit tråkigt...

och Några månader senare släpptes DEMO SKIVAN

Som förändrade mitt liv! :P Jag är glad att jag köpte

Svenska Playstation Magazinet.. Och sen dess

Har jag alla MGS spel. Jag är ett stolt fan..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...