Jump to content

Texturer i spel byter plats!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag bytte grafikkort tidigare i veckan (det gamla var trasigt). Nu när jag sätter igång Vice City eller San Andreas (de enda spelen jag har installerade för tillfället), så fuckar det loss lite grann. Menyerna ser lite småskumma ut, och inne i spelet så byter vissa texturer plats.

Exempel:

img983_gta_sa_2008-02-27_20-10-17-43.jpg

Och av någon outgrundlig anledning gjorde jag ett litet klipp med.

[youtube-old]k5Q6CA30lOA[/youtube-old]

Hur som helst.. Vad kan detta bero på? Jag har installerat de rätta drivrutinerna och allt.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är du säker på att du fick bort alla de gammla drivrutinerna innan du installerade de nya? Det finns annars en risk att det kan vara anledningen till att dina nya drivrutiner inte fungerar som de ska.

Just det, ja.. Det finns något program som ser till att man verkligen får bort ALLTING, va? Vad heter det?

Har du prövat att instalera om spelet?

Men det är väl knappast något så simpelt fel.

Nej, jag har undvikit det än så länge. :rolleyes: Men eftersom det rör fler än ett spel så känns det ju inte som att det är fel på spelen i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just det, ja.. Det finns något program som ser till att man verkligen får bort ALLTING, va? Vad heter det?

Nej, jag har undvikit det än så länge. :rolleyes: Men eftersom det rör fler än ett spel så känns det ju inte som att det är fel på spelen i fråga.

Aa, såg inte det var VC också. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ärligt talat kunna gråta en skvätt nu. Den här datorn jävlas med mig hela tiden. Det känns som att det alltid är något fel. Jag har nu tagit bort ALLT ATI-relaterat med flera stycken sådana där drivercleaners. Jag har installerat om VC. Fortfarande likadant. Vad finns det kvar att göra? Kan det vara tal om hårdvarufel? (På ett sprillans jävla grafikkort :D ). Inte för att jag kan så mycket om datorer, men känns det inte lite orimligt att omkastade texturer skulle bero på ett trasigt kort?

Usch, jag blir fan lite deppig alltså. Det vill aldrig gå som jag vill. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Formatera, installera nya drivers för allting. Men har du testat att installera ett ny installation på något spel, för jag antar att du spelar samma som du hade innan?

Vilket grafikkort btw?

Usch, det är bland det värsta som finns. :D Jo, jag testade precis att spela på ett nyinstallerat Vice City förut. Det gick inte bra. Det som (faktiskt) är så nedrans irriterande är att allting flyter på så bra, precis som det alltid har gjort. Allt är som det ska, förutom att texturerna fuckar.

Radeon HD2600 PRO heter kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket underligt problem, har försökt att googla lite men hittar inget om just ditt fall. Hursom, har du testat äldre drivers?

Snällt att du försöker hjälpa. :D

Att testa med äldre drivrutiner kan vara ett alternativ, jag ska se efter!

Jag har testat med Omega Drivers också, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett ganska färskt citat från annat forum:

"Supposedly 2600pro AGP support is not very good. Though there is a new catalyst driver (8.2) that may help. From what I understand, 2600pros in AGP form, are not officially supported by AMD, and that you have to either use old (7.1) drivers, or drivers supplied by the card maker."

Vetefan om det betyder något.

Här finns många catalystdrivers:

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&a...p;dwn_cat_id=18" target=_blank">http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&a...p;dwn_cat_id=18

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett ganska färskt citat från annat forum:

"Supposedly 2600pro AGP support is not very good. Though there is a new catalyst driver (8.2) that may help. From what I understand, 2600pros in AGP form, are not officially supported by AMD, and that you have to either use old (7.1) drivers, or drivers supplied by the card maker."

Vetefan om det betyder något.

Här finns många catalystdrivers:

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&a...p;dwn_cat_id=18" target=_blank">http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&a...p;dwn_cat_id=18</a>

Jag har 7.1, och lyckas inte installera 8.2. Det här kommer upp:

img907_skit.png

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till längre, har installerat/avinstallerat drivrutiner så många gånger nu att jag har gett upp allt hopp. Det får väl bli att skicka tillbaka skiten. :mf_doof: (Om man får det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa i annan dator, samma skit = då ska du garanterat få ett nytt kort. Kanske pengarna tillbaka, har ingen koll.

Du kan få mitt PCI-grafikkort för en symbolisk summa om du inte vill köpa ett nytt igen tills du skaffar ny dator. Klarade Vice City galant maxat i 1600x1200, Mafia på medel och grejer. Byta mot en DVD-spelare eller så... :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa i annan dator, samma skit = då ska du garanterat få ett nytt kort. Kanske pengarna tillbaka, har ingen koll.

Du kan få mitt PCI-grafikkort för en symbolisk summa om du inte vill köpa ett nytt igen tills du skaffar ny dator. Klarade Vice City galant maxat i 1600x1200, Mafia på medel och grejer. Byta mot en DVD-spelare eller så... :mf_doof:

Har ingen dator att testa på. Nej, nu gav jag upp och gjorde en returanmälning. Får hoppas att datorbutiken är lika snabba som de brukar vara. :wacko:

Tack för erbjudandet, förresten. :teehee: Men jag får nog ta och tacka nej den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen dator att testa på. Nej, nu gav jag upp och gjorde en returanmälning. Får hoppas att datorbutiken är lika snabba som de brukar vara. :teehee:

Tack för erbjudandet, förresten. :mf_doof: Men jag får nog ta och tacka nej den här gången.

Jag hoppas att det löser sig!

Att datorn inte fungerar korrekt är gör en verkligen frustrerad,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...