Jump to content

TV-nostalgi


Jacker
 Share

Recommended Posts

Anslagstavlan från 1987

SVT1 vinjett från 1995

Rapport 1994

Ballongdansen

Bullen 1995

På Rymmen 1998

Bolibompa vinjett från förr

På kurs med Kurt

Ringer det några klockor? Jag känner iallafall igen det mesta. Den här killen han postat en hel del sköna klipp från förr, som jag fick ovanstående ifrån. Välj och vraka, och dela med. Inte bara av de klipp som denna snubbe postat såklart.

Och så den stora frågan - Var TV bättre förr? Spamma inte bara en massa länkar nu, vi vill kunna disskutera och minnas med. (w00t)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg samtliga utom SVT vinjetten, Rapport och På Kurs med Kurt.

På Rymmen, det var ju där Hjalle och Heavy blev kända (w00t)

Kommer ihåg "Det kommer mera" länk.

Men har glömt vad programmet gick ut på.

Wimans :)

Söndagsöppet Ganska nytt klipp dock. Kommer bara ihåg när Uffe Larsson och Alice Bah var programledare. Fick dock med Svullo i klippet!

Tippen!

Kloak

Salve, hittade tyvärr ingen film.

Hajk. Så jävla roligt program egentligen, ett värmländskt barn i en vuxens kropp. Hade till och med några Hajk-böcker <ahttp://www.gtasajten.com/uploads/emoticons/default_wub.png' alt=':wub:'> Även Goliat kan få ett klipp.

Sen kan man ju bara nämna en massa program som, Skrot-Nisse, Farbron som inte ville bli stor, Kalles Klätterträd, Alfons Åberg, Fem myror är fler än fyra elefanter osv...

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, denna var riktigt kul att se igen. Har delen när barnen skriker "Barnprogram!" inspelad på ett gammalt kassettband, för av någon anledning skulle jag spela in signaturen till Skrotnisse och råkade trycka på record när Bolibompa-vinjetten kom istället. "Har ni sett kanal ett!" (w00t)

Kommer ihåg "Det kommer mera" länk.

Men har glömt vad programmet gick ut på.

I det programmet var det väl lite allt möjligt skoj? Minns i alla fall finalerna när olika familjer tävlade mot varandra i en "datorlabyrint". En familjemedlem fick styra en annan som sprang omkring i en labyrint och letade saker man kunde vinna, tror högsta priset var en stor TV eller något sådant. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg "Det kommer mera" länk.

Men har glömt vad programmet gick ut på.

Haha, för ett par år sedan så gick jag och nynnade på någon melodi, och jag kunde bara inte få ur melodin ur skallen och nynnade på den ofta. Tillslut blev jag tokig och frågade mamma var jag hade hört den melodin, och det visade sig att det var från ett program som jag sett när jag var liten. Det kommer mera... Sedan dess har jag lite nu och då försökt få fram vad det var för program, jag har, precis som du, glömt bort vad det gick ut på. Kommer bara ihåg just melodin (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den äldre versionen av Fångarna på Fortet var kung... speciellt Fader Fouras...

FAN, Dan Bäckman, han är inte rolig, hela han är ett skämt. Robinson var också roligt... när det gick på SVT. Minns På Rymmen, tyckte aldrig det var speciellt roligt... såg väl några avsnitt, aldrig riktigt intresserad.

Hehe... Gladiatorerna kunde också vara roligt tyckte jag. ^^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För inte så länge sedan tog jag mig igenom alla Rena rama rolf-avsnitt, de håller än. Väldigt förutsägbara skämt men ändå kunde jag inte hålla mig för skratt.

Sen får man ju inte glömma 18/24 karat. :shifty:

Rena Rama Rolf är alltid kul!

Känner igen 24 karat också. Var det barn som tävlade i det? Kom i alla fall ihåg nåt program som Harald höll i där dom skulle äta sockermunkar och man fick inte slicka bort sockret från läpparna.

Sen kunde man vinna flera kilo med godis.

Har också något svagt minne om den här serien http://hemsidor.torget.se/users/n/nozick/4for3.htm.

Man känner ju igen nästan alla av serierna på den sidan.

Måste också bara nämna barnprogrammet, Simpor och grodfötter. Seriöst det var ju helt sjukt egentligen :mellow:

Edit: Har hittat ett antal avsnitt utav Pappas Flicka. Kanske inte världens roligaste serie men det är nostalgi. Sen är ju Claes Malmberg med också.

Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt favoritprogram när jag var liten var Disneydags. :mellow: Sändes på lördagar 18.00. Gick alltid och bastade vid 17:30, och gjorde mig iordning för veckans höjdpunkt. :shifty:

Det var massor av program, DuckTales, Nalle Puh, en gammal Kalle Anka-film från 40-50-tal. Har det inspelat på ett antal VHS-kasetter, nästan så att man får lust att dra ner persiennerna och börja streckkolla.

Vet inte om jag anser att tv var bättre förr... har ju ingen aning om vad jag skulle tycka om dagens barnprogram som 4-åring. :blink:

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Och de som växer upp med TV-programmen som visas idag kommer senare att se tillbaka på dem och tycka att TV var bättre förr, alltså nu. Det kallas nostalgi och längtan, och jag tror snarare att det är tittaren och inte TV-programmen som förändras. :mellow:

Anyway, minns programmet där det typ handlade om en brud, och så hade hon en kompis som var uggla eller något och satt på ett bo på taket av ett hus. De spelades av människor i kassa dräkter. :shifty:

Gräv fram det, någon. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rena Rama Rolf är alltid kul!

Känner igen 24 karat också. Var det barn som tävlade i det? Kom i alla fall ihåg nåt program som Harald höll i där dom skulle äta sockermunkar och man fick inte slicka bort sockret från läpparna.

Sen kunde man vinna flera kilo med godis.

Har också något svagt minne om den här serien http://hemsidor.torget.se/users/n/nozick/4for3.htm.

Man känner ju igen nästan alla av serierna på den sidan.

Måste också bara nämna barnprogrammet, Simpor och grodfötter. Seriöst det var ju helt sjukt egentligen :mellow:

Edit: Har hittat ett antal avsnitt utav Pappas Flicka. Kanske inte världens roligaste serie men det är nostalgi. Sen är ju Claes Malmberg med också.

Om jag minns rätt så var 24 karat vuxna och sedan gjorde man en barnversion, 18 karat.

En 4 för 3 kommer jag ihåg, det var en som la upp det på ett ställe för lite sen, men det visade sig vara ett aprilskämt :shifty: såg fram mot att få ta mig igenom den. Så om någon hittar ett sätt att få tag på den serien idag kan ni ju hojta. :blink:

Simpor och grodfötter såg jag hos en kompis ibland, han tyckte det var hur bra som helst, själv tyckte jag mest det var äckligt och tråkigt.

Pappas flicka kommer jag inte håg mer ifrån än att han håller på att lära henne cykla i vinjetten, eller blandar jag ihop det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...