Jump to content

Läxhjälptråden!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Japp, den andra försvann i "The big crash", och jag har märkt att det är många som behöver hjälp med sitt studerande, så..

Och så råkar det ju vara så att jag själv behöver hjälp, och det känns så meningslöst att skapa en ny topic för en enkel fråga. :wub:

'Nuf said.

Min fråga:

Vad är fördelen med att springa kort och snabbt (som 100-meters-snubbarna gör), samt att springa längre och i ett lite långsamare tempo (som maratonlöpare alltså)?

Det är ur träningssynpunkt jag menar, såklart. ;)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, den andra försvann i "The big crash", och jag har märkt att det är många som behöver hjälp med sitt studerande, så..

Och så råkar det ju vara så att jag själv behöver hjälp, och det känns så meningslöst att skapa en ny topic för en enkel fråga. :wub:

'Nuf said.

Min fråga:

Vad är fördelen med att springa kort och snabbt (som 100-meters-snubbarna gör), samt att springa längre och i ett lite långsamare tempo (som maratonlöpare alltså)?

Det är ur träningssynpunkt jag menar, såklart. ;)

Längre sträckor ger bättre kondition, och man klarar sig ifrån mjölksyra bättre. Men 100-meterssnubbarna får mer explosiva muskler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Perfekt kebab, jag hade själv tänkte starta en läxhjälpstopic för jag behäver lite hjälp nu.

Jag ska skriva uppsatser till på onsdag, om tre gamla uppfinningar.

Jag fick : Metallurgi, glas och keramik och camera obscura med lins.

Det är svårt att hitta fakta om sakerna, de enda fakta jag kan hitta är vad sakerna är för något och det vet jag redan.

Jag behöver fakta om vad de fyller för funktion, etiska problem/etiska positiva saker, vad de använde innan den tekniska företeelsen kom till, hur kom den tekniska företeelsen till etc etc.

Så om någon vt någon bra sida så skriv :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har MVG i matte, men jag kan inte hjälpa dig med det där talet

Meh, hade ett liknande tal tidigare som jag visst inte heller hade gjort.

8 : 3 Det ena talet här är nu 75 gånger större en det andra.

Har kollat i facit och svaret ska vara 45 och 120.

Någon hjälp till dig kanske?

Jag behöver fortfarande hjälp med båda talen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mattegrejer hemma, vi har jobbat med såna tal, ska se hur man löser dem, återkommer med svar snart.

Nej, talen var inte likadana, men jag skriver talet vi hade, det kanske kan hjälpa dig.

Två tal förehåller sig som 3:4. Vilka är talen om deras summa är 38 ?

Svar: 3+4=7 28/7 = 4

Sedan tar man bara 3*4 och 4*4 alltså 12 och 16

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Meh, hade ett liknande tal tidigare som jag visst inte heller hade gjort.

8 : 3 Det ena talet här är nu 75 gånger större en det andra.

Har kollat i facit och svaret ska vara 45 och 120.

Någon hjälp till dig kanske?

Jag behöver fortfarande hjälp med båda talen.

Tillag: 27 gånger större

Står det verkligen 27 gånger större? inte 27 större?

Y

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

27/3 = 9 = X

9*5= 45

9*8= 72

Där har du talen

Lättare förklaring: Det stod att ena talet var 27 större. dvs. det stora talet (8). Skillnaden mellan 8 och 5. Är 3 X. Då delar man 27 med 3 så får man ett X. Som är 9. Sen gångar man bara 9 med 5 och 8.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Perfekt kebab, jag hade själv tänkte starta en läxhjälpstopic för jag behäver lite hjälp nu.

Jag ska skriva uppsatser till på onsdag, om tre gamla uppfinningar.

Jag fick : Metallurgi, glas och keramik och camera obscura med lins.

Det är svårt att hitta fakta om sakerna, de enda fakta jag kan hitta är vad sakerna är för något och det vet jag redan.

Jag behöver fakta om vad de fyller för funktion, etiska problem/etiska positiva saker, vad de använde innan den tekniska företeelsen kom till, hur kom den tekniska företeelsen till etc etc.

Så om någon vt någon bra sida så skriv <_<

NE.se är sidan du söker, annars googla. Sista utvägen är Wikipedia men ta den som sista alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...