Jump to content

Tatuering


Roller_Girl
 Share

Recommended Posts

Funderar starkt på att tatuera mig nu när jag fått pengarna från sommarjobbet.

Men är lite saker jag funderar på då.

Är 17 och bor i Göteborg, någon som vet ett bra ställe jag kan gå till?

Har aldrig tatuerat mig förut så detta blir första gången, vill gärna ta armen, men vet inte om det blir fult om det inte är är så mycket tatueringar, vart rekomenderar ni att jag tatuerar som första tatuering? Mer smärta någonstans? :unsure:

Vet ni vart jag kan kolla på eventuella motiv och priser?

Lägg in bilder på era tatueringar om ni skulle ha någon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan till viss del förstå om du vill tatuera dig men tänk efter före när du är sjutio år gammal och sitter där med din tatuering kommer du att ångra dig skarpt ;) den kommer inte att gå bort efter ett år eller två nej du kommer att ha ett märke för resten av ditt liv :unsure: men jag ska inte lägga mig i ditt liv men jag vill bara ge dig ett råd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan till viss del förstå om du vill tatuera dig men tänk efter före när du är sjutio år gammal och sitter där med din tatuering kommer du att ångra dig skarpt ;) den kommer inte att gå bort efter ett år eller två nej du kommer att ha ett märke för resten av ditt liv :unsure: men jag ska inte lägga mig i ditt liv men jag vill bara ge dig ett råd

Men sluta att sitta och predika om det. Han är 17 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla seriösa tatuerare är med i den svenska tatuerings föreningen. Och de som är med där tatuerar ingen under 18 år, rasistiskra grejer, i ansiktet och fulla människor.

Surt kanske för tillfället men värt det. Vänta tills du är 18. Då jhar du en garanti på att de blir bra, det har du inte om du gör det svart. Gå inte till en "privat"

Fundera nu på vad du vill ha , när du vet, vänta ett halvår minst och känn efter om det verkligen är det du vill ha. Vill du fortfarande ha just den bilden efter ett halv år så tatuera den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för råden och länkar. Ska självklart vänta, och efter era svar väntar jag åtminstone tills jag är 18.

Smart, men fundera redan nu på vad du vill ha. Man utvecklas och ändrar smak så försök att ta och välj ett tidslöst motiv. Tatuera tex inte in en power puff pingla som du tycker är cool nu men inte när du är 35...

Jag ångrar inte min, men stör mig lite på att jag inte valde ett annat motiv i mitten på den. Jag var lite för snabb med att springa till tatueraren.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan till viss del förstå om du vill tatuera dig men tänk efter före när du är sjutio år gammal och sitter där med din tatuering kommer du att ångra dig skarpt ;) den kommer inte att gå bort efter ett år eller två nej du kommer att ha ett märke för resten av ditt liv :unsure: men jag ska inte lägga mig i ditt liv men jag vill bara ge dig ett råd

Vad jag vet går det att lasra bort efter rätt lång tid...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan till viss del förstå om du vill tatuera dig men tänk efter före när du är sjutio år gammal och sitter där med din tatuering kommer du att ångra dig skarpt ;) den kommer inte att gå bort efter ett år eller två nej du kommer att ha ett märke för resten av ditt liv :unsure: men jag ska inte lägga mig i ditt liv men jag vill bara ge dig ett råd

Okej så bara för att man blir gammal så kommer man att ångra sig? Vet ett flertal som fortfarande har kvar deras tatueringar och har inte tänkt ta bort dom. Så allt det snacket om att tatueringen kommer att se ut som skit när man blir äldre är ju bara bah, hela du ser ut som skit när du blir äldre.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...