Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Skaffa ska man ju självklart. Men jag tänker inte köpa, tänker aldrig köpa något som säljs för 3 gånger mer än sitt värde.

Hursomhelst, det ser riktigt bra ut (spelmässigt inte grafikmässigt). Är ganska arg dock, att de sket ner grafiken så pass mycket. Det är betyldigt fulare nu, inte för att min dator lär palla det ändå, men :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur mycket är ett spel värt? Med tanke på att de har jobbat 15 timmar om dagen i 5 år för att göra spelet så tycker jag det är värt sitt pris. (Det är en annan sak med hast jobben) Dessutom skadar det verkligen spelföretagen som gör spelen men inte M$ och Sony så värst mycket och det är de som får priserna att vara så dyra. Det är de små företagen som gör spelen som får lida.

Att skaffa det på andra sätt ställer offtast i slutändan till det för oss. ID Software gjorde stora förluster med DOOM 3 (Pga att det fanns på internet och alla laddade ner det) som orsakade att de inte hade råd att ge ut XBox versionen fören långt senare.

Det är också orsaken att de inte kunde starta på DOOM 4 direkt efter som de hade först planerat.

Det orsakade också att Interplay gick i konkurs. Samt sätter stopp för en massa efterlängtade uppföljare. I slutändan stryper man sig själv vilket är varför jag alltid köper mina spel.

Plus allt coolt matrial man får till. :huh: Karta, 50 siders guide. Dessutom om man köper CE får man en extra DVD samt ett Elder Scrolls mynt.

Grafiken är det samma som i början. Det var nån jäkla Ryssk sida som släppte tidiga bilder med låg-kvalitets bilder som fick alla att skrika i panik. Sen dess har det ryktats om att de sänkte grafiken men det har visat sig vara falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grafiken är det samma som i början. Det var nån jäkla Ryssk sida som släppte tidiga bilder med låg-kvalitets bilder som fick alla att skrika i panik. Sen dess har det ryktats om att de sänkte grafiken men det har visat sig vara falskt.

Men på E3 videon hade dem väl massor av dynamiska skuggor på exakt allt har jag för mig, något som de tog bort senare. Har för mig att det var något sånt här ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men på E3 videon hade dem väl massor av dynamiska skuggor på exakt allt har jag för mig, något som de tog bort senare. Har för mig att det var något sånt här ändå.

Nix, bara i fängelse scenen precis i början. Resten av E3 videon saknade dynamiska skuggor förutom 1 som hade det på NPCer. I det färdiga spelet så kommer NPCer, varelser samt träd att ha dynamiska skuggor. Sedan kommer vissa saker ha fasta skuggor.

Orsaken till detta var att spelet var ospelbart (Frameraten var hemsk och spelet laggade helatiden) med hundratals dynamiska skuggor i varje rum.

De hade inte riktigt hunnit testa det än när E3 var vilket är orsaken de bara var med i en scen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta spel är något jag verkligen ser fram emot. Kommer spela så jäkla mkt ^_^

Ang. dynamiska skuggor "på allt": det tog de bort för att "majoriteten" kommer att sätta på detta och sedan fråga sig sälva: "varför ser jag 1-2 bilder i taget?". En sak som verkligen käkade upp prestanda i Morrowind var just skuggorna. Har vi tur så kan vi kanske sätta på dessa skuggor via något tweak i .ini fil/registret och testa hur det funkar (eller inte funkar).

Spelet verkar flyta (enligt en recesent med detta kort) på ett 7800GTX med maxxade inställningar. Vilket tar bort any worries för min del... med ett kort ~50-70% snabbare :lol:

128mb grafikminne kommer dock att vara minimum. Rekommenderade kort är 6800U och X850XT. Spelet kommer att utnyttja Dualcore och stor L2cache. Har man detta så får man "gratis extra prestanda".

Oh well, orka vänta.. ge migggg ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon berätta vad detta spelet går ut på? Kollade på några bilder, verkade snyggt.

In keeping with the Elder Scrolls tradition, players will have the option to experience the main quest at their own pace, and there will be plenty of opportunities to explore the vast world and make your own way. Numerous factions can be joined, such as the thieves or mages guilds, and each contains its own complete storyline and the chance to rise to the head of the faction and reap further rewards.

Howard commented, "Our games have always been about great depth and variety in creating any kind of character you want and going out and doing whatever you want." He added, "With Oblivion, we're taking the idea of a virtual fantasy world as far as it will go."

Oblivion features a groundbreaking new AI system, called Radiant AI, which gives non-player characters (NPCs) the ability to make their own choices based on the world around them. They'll decide where to eat or who to talk to and what they'll say. They'll sleep, go to church, and even steal items, all based on their individual characteristics. Full facial animations and lip-synching, combined with full speech for all dialog, allows NPCs to come to life like never before.

Oblivion is a single-player game that takes place in Tamriel's capital province, Cyrodiil. You are given the task of finding the hidden heir to a throne that sits empty, the previous emperor having been killed by an unknown assassin. With no true Emperor, the gates to Oblivion (the equivalent of hell in the world of Tamriel) open, and demons begin to invade Cyrodiil and attack its people and towns. It's up to you to find the lost heir to the throne and unravel the sinister plot that threatens to destroy all of Tamriel.

Freeroming RPG där man gör sin egen karaktär (God eller ond) och får göra precis vad man vill. Man kan göra en massa quests och göra huvudstoryn eller strunta i det och bara utforska den gigantiska värld det utspelar sig i (Och när jag säger gigantist så menar jag "World of Warcraft" gigantiskt) medans man letar skatter, hjälper folk eller rånar dem. Man kan vara krigare, magiker, tjuv eller lite av varje. Man kan jaga, bli handelsresande eller proffsmördare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, vad jag längtar! ^_^

Räknar dagarna kvar till releasen, och det känns som en extrem lång väntan, trots att det egentligen inte är så långt... men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :(

Jag ska lätt försöka få tag i Collectors Edition så man får en bonus-DVD, guldmyntet och en bok ^_^

Jag hoppas bara att det funkar okej med mitt GeForce 6600 på 256mb.. :lol: Annars uppfyller min PC det som rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...