Jump to content

GTA bojkottas av prostituerade.


FoxtroT
 Share

Recommended Posts

Tja!

GTA bojkottas av prostituerade

Det låter kanske som dagens skämt men en skara organiserade prostituerade i USA är arga på Rockstars succéserie Grand Theft Auto. Organisationen Sex Workers Outreach Project söker nu stöd från alla håll i kampen mot ett spelen de anser vara skadligt för sexhandeln. Det är givetvis våldet mot gatuflickorna i serien som står i fokus. Enligt en taleskvinna för SWOP är spelet inte lämpligt för minderåriga. Ingen tycks ha informerat organisationen om att spelet inte är avsett för en yngre målgrupp eller att de prostituerade i spelet knappast är ensamma om att bli måltavlor för skjutglada spelare. SWOPA vill förbättra arbetsförhållanden för sina medlemmar och tror att ett försäljningsstopp av GTA skulle göra susen. Förmodligen är det lite väl sent med bojkott nu.

Rockstar Games och Take Two är även måltavlor för fler hungriga advokater. I veckan har fler jurister försökt komma åt utvecklarna på grund av kontroverserna kring modden Hot Coffee.

http://www.rockstargames.com/

Kopierat från PCgamers nyhetsbrev.

Själv tycker jag det här är töntigt.

Kommentera och ha era diskusioner!

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är tufft när man är prostituerad i SA. Jag förstår hur dom känner sig dom stackars prostituerade kvinnorna i dagens samhälle. Sen tror jag att 95% av dagens "horor" inte alls var prostituerade för 13 år sedan, så dom vet nog inte riktigt heller hur det låg till att vara prostituerad på den tiden, det kanske var så?

Men om jag var en lien pallt, kanske 10-11 år. Så hade inte jag sprungit till affären på realesdagen för att köpa GTA och skjuta hororna i spelet. Det tror jag inte någon gör och det verkar de prostituerade i verkliga livet anta känns det som.

Edit: Frostic det där var inte prostituerade som ville bojkotta. Det var en grupp sexfjantar. Det här är mycket roligare när prostituerade går ut och ska bojkotta detta spel. Som dom sitter och ödslar hemma vid TV-soffan på vardagarna.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja!

GTA bojkottas av prostituerade

Det låter kanske som dagens skämt men en skara organiserade prostituerade i USA är arga på Rockstars succéserie Grand Theft Auto. Organisationen Sex Workers Outreach Project söker nu stöd från alla håll i kampen mot ett spelen de anser vara skadligt för sexhandeln. Det är givetvis våldet mot gatuflickorna i serien som står i fokus. Enligt en taleskvinna för SWOP är spelet inte lämpligt för minderåriga. Ingen tycks ha informerat organisationen om att spelet inte är avsett för en yngre målgrupp eller att de prostituerade i spelet knappast är ensamma om att bli måltavlor för skjutglada spelare. SWOPA vill förbättra arbetsförhållanden för sina medlemmar och tror att ett försäljningsstopp av GTA skulle göra susen. Förmodligen är det lite väl sent med bojkott nu.

Rockstar Games och Take Two är även måltavlor för fler hungriga advokater. I veckan har fler jurister försökt komma åt utvecklarna på grund av kontroverserna kring modden Hot Coffee.

http://www.rockstargames.com/

Kopierat från PCgamers nyhetsbrev.

Själv tycker jag det här är töntigt.

Kommentera och ha era diskusioner!

Tja, så länge hororna gör det de är bra på är omvärlden nöjd? :teehee:

*Cyniska vibbar*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...