Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Jag undrar vad som menas med "idisslar". :">

Kor idisslar sin mat, alltså de tuggar ensilaget väldigt länge, sväljer ner det, tuggar i sig lite nytt och väldigt länge, sen så "spyr" de upp ensilaget och börjar tugga igen. Om man säger att en männsika idisslar så menas det att man tuggar på ngt väldigt länge, en seg köttbit till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill veta:

- Varför vill folk vara som alla andra och är redo att betala en himla massa för att uppnå detta?

- Varför skär sig deprimerade tjejer sig i armarna?

- Vad är tid?

- Hur uppstod jorden?

- Släcks lampan i kylskåpet helt garanterat när man stänger dörren?

- Gör det ont att dö?

- Finns det liv i naveln?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill veta:

- Varför vill folk vara som alla andra och är redo att betala en himla massa för att uppnå detta?

- Varför skär sig deprimerade tjejer sig i armarna?

- Vad är tid?

- Hur uppstod jorden?

- Släcks lampan i kylskåpet helt garanterat när man stänger dörren?

- Gör det ont att dö?

- Finns det liv i naveln?

1. De är 14isar, vi jobbar på att utrota dom. Men det verkar vara ett omöjligt uppdrag.

2. Vet inte... vissa korkade tjejer skär in "hjälp mig" i armarna/händerna... de söker antagligen sympatisex av nån kåt 20åring eller högre så länge han har en volvo eller högre.

3. Jordens påhitt för att tvinga folk till aktiviteter.

4. Inte var det Big bang teorin iaf. Den är lika trolig som att jultomten finns och besöker 100000 hus per sekunden, och lämnar deras julklappar under granarna, och tar sig upp och ner från deras skorstenar och landar med renarna och åker därifrån till nästa sekund så han ska göra lika många hus.

5. Ja.

6. Fråga dig själv när du kommer till den punkten.

7. Testa. Experiment är roligt.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. De är 14isar, vi jobbar på att utrota dom. Men det verkar vara ett omöjligt uppdrag.

2. Vet inte... vissa korkade tjejer skär in "hjälp mig" i armarna/händerna... de söker antagligen sympatisex av nån kåt 20åring eller högre så länge han har en volvo eller högre.

3. Jordens påhitt för att tvinga folk till aktiviteter.

4. Inte var det Big bang teorin iaf. Den är lika trolig som att jultomten finns och besöker 100000 hus per sekunden, och lämnar deras julklappar under granarna, och tar sig upp och ner från deras skorstenar och landar med renarna och åker därifrån till nästa sekund så han ska göra lika många hus.

5. Ja.

6. Fråga dig själv när du kommer till den punkten.

7. Testa. Experiment är roligt.

Ohh. Nu är jag en upplyst man!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill veta:

- Varför vill folk vara som alla andra och är redo att betala en himla massa för att uppnå detta?

- Varför skär sig deprimerade tjejer sig i armarna?

- Vad är tid?

- Hur uppstod jorden?

- Släcks lampan i kylskåpet helt garanterat när man stänger dörren?

- Gör det ont att dö?

- Finns det liv i naveln?

- Varför vill folk vara som alla andra och är redo att betala en himla massa för att uppnå detta?

Det västerländska samhället är uppbyggt på att en "högre kraft" talar om för oss hur vi ska se ut och hur vi ska bete oss, vad som är inne och vad som är ute. Varje dag så får vi en dos av deras "verklighet," från allt till morgonnyheterna, till H&M affischerna som hänger lite varstans runt i stan. Människor som helhet är veka och tillmötesgående. Vissa behöver och även kräver att någon ska förklara hur de ska leva sina liv, för att de helt enkelt inte har vad som krävs för att ta reda på detta själva. Vi har lärt oss att vi inte är lika värda som "det vackra folket" dvs. skådisarna, modellerna, musikerna etc. Vi är alltså avskum om vi inte ser ut och klär oss på ett speciellt vis, eller om vi inte har tillräckligt god ekonomi. Så för att svara på din fråga: veka människor skulle gå över sin egen morsas lik bara för att passa in, i ett samhälle uppbyggt med rädsla för det annorlunda som stöttepelare. Rädda medborgare är som sagt lydiga medborgare. Keep that in mind.

- Varför skär sig deprimerade tjejer sig i armarna?

Det är en sjukdom. Tro det eller ej. Depressioner kan urarta till den grad då du känner att du måste åsamka dig själv fysisk smärta.

- Vad är tid?

Tid är matematik; vilket är en "lögn" konstruerad av de "intellektuella" likaså vetenskapen. I slutändan så är det bara en massa siffror och teorier som egentligen inte har någon riktig betydelse, men då kan man ju också gå så långt att säga att språk också är en lögn. Avancerat tänkande tär på krafterna. Så visst är det väl bekvämt med att ha dessa saker utstakade framför sig, men det har också hämmat mänsklighetens utveckling i decennier då vi komprimerat vårat eget tänkande. Det finns bara ett direkt ögonblick, en verklig tid att ha i åtanke. Och det är just nu. Oändligheten.

- Hur uppstod jorden?

Umm.... karate?

- Släcks lampan i kylskåpet helt garanterat när man stänger dörren?

Jepp... jag har smygtittat :D

- Gör det ont att dö?

Själva processen kan vara plågsam, beroende på hur det tar fart. Men döden är väl menat som en befrielse. To anwser your question: badboll?

- Finns det liv i naveln?

Det beror på hur noggrann du är med din hygien. Det bildas smuts i naveln ifall du inte tvättar dig noga... och smuts består till viss del av bakterier och blågröna alger som är en encelliga organismer, vilket i lekmansterm är liv. Ha ho, vetenskap... ah good times.

Now get away from me kid, you're bothering me

- McDonalds

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill veta:

- Varför vill folk vara som alla andra och är redo att betala en himla massa för att uppnå detta?

- Varför skär sig deprimerade tjejer sig i armarna?

- Vad är tid?

- Hur uppstod jorden?

- Släcks lampan i kylskåpet helt garanterat när man stänger dörren?

- Gör det ont att dö?

- Finns det liv i naveln?

1. Man måste ju passa in och få respekt

2. För att dom är tuffa och goth med sina skärmärken och vitt smink, eller så vill dom få ut det onda, kass förklaring jag vet :D

3. Tid

4. Gud arbetade i 6 dagar :D

5. Ja

6. Testa?

7. Haha va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...