Jump to content

Modding guide till mafia


guardian
 Share

Recommended Posts

Hej! jag har sett att det är många som undrar hur man moddar mafia och skapar ett antal topicar om det. så därför har jag gjort en guide :ph34r:

1 ladda ner mafiadataXtractor och starta det, och stäng det igen (det patchar spelet) starta igen och extrahera models och textures. då kommer det två mappar i mafia mappen som heter models och maps. (om du vill ändra musik eller ljud i spelet extrahera music och sounds. KOM IHÅG!!! musiken MÅSTE vara i *.ogg format och heta EXAKT likadant som låten du byter ut :D )

2 ladda ner en bil. vi tar till exempel land rovern som finns på mafiamods.com.

du öppnar *.zip filen, tar ut *.bmp filerna och lägger dem i maps mappen, och *.4ds filen i models mappen. (OBS!i! den kan inte heta land rover.4ds, utan den måste heta nån av orginal bilarnas namn! det finns en lista med bil modellernas namn här! (det är samma sak om du ska byta ut tommy mot en annan gubbe, bara det att tommys spelar modell heter tommy.4ds. min favorit gubbe är osynlige mannen från freeride extreme, hans modell heter invisible.4ds så byt namn på invisible.4ds till tommy.4ds så spelar du som herr osynlig)

3 nu kollar vi så det funkar. starta spelet, gå till carcyclopedia, scrolla ner till den bilen du bytt ut, det funkar, spela med den bilen du valt!

en extra sak: vi säger att du har använt data Xtractorn och spelet dampar till så du måste installera om spelet, installer om då och sen fungerar det inte att lägga in nya bilar, även hur mycket du försöker använda data Xtractor igen, ta då och deleta filen med namnet RW_data.dll och öppna och stäng dataXtractor som första gången så ska det funka. ibland måste du även ta bort models och maps mapparna och extrahera om dem för att det ska funka igen. (när detta hände mig så tog jag bort hela mafia mappen och installerade om hela spelet)

Ändra texten i spelet: ladda ner text editerings verktyget här! (filen aldra längst ner av downloadsen) sen öppnar du mafiadataXtractor och extraherar tables mappen och sen öppnar du *.zip filen och lägger ut porgrammet från zip filen. sen klickar du på open och sen gå till tables mappen och där klickar du på den fil du vill ändra. (carcyclopedia.def är bilarnas namn)

LYCKA TILL!! :P

// made by guardian

hoppas den hjälpte. PM:a om ni får problem eller har frågor :D (tiitar nog inte här så mycket)

EDIT: la till hur man ändrar musik i spelet

EDIT2: la till hur man ändrar texten i spelet

Är det ingen som har nån kommentar till guiden? B)

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...