Jump to content

GTA SA filmer


 Share

Recommended Posts

Här tänkte jag göra en lista på alla GTA SA filmer gjorda av GTAsajtens medlemmar. Tror också att det är lättare att hitta alla filmer om de är samlade på ett och samma ställe. Tråden kan även fungera som plats att diskutera filmerna, visa upp sina filmer och kanske betygsätta.

Guide om hur man spelar in en film finns också längre ned.

Här är listan av de filmer jag känner till nu:

____________________________________

Tackleberry:

Pure Insanity (7 min 38 sek - 87 MB)

*En stuntfilm.

____________________________________

Ufosxm:

Grand Theft Auto: Örebro

*En kort film med inte så bra kvalité.

Worst GTA-movie ever made

*Flygplans film...

En film, tre filer á 30 mb.

Fil1

Fil 2

Fil 3

För tillfället ur funktion.

Öppna länken

Klicka på free

Vänta ungefär 40-50 sekunder

Ladda ner filen

Vänta tills den är klar

Gör om samma sak med de två andra

Zippa upp .zip-filen när du har fått hem alla tre

____________________________________

Cyper:

Hot Shot PurChase -The Movie- (16 min - 35,7 MB)

För tillfället ur funktion, yousendit.com tillåter bara 25 nerladdningar.

*En stuntfilm med blandade stunts. Dock dålig bildkvalité...

____________________________________

Chs:

SA Sightseeing (2 min 42 sek - 39,7 MB)

*En stuntfilm

____________________________________

MJ THE GAMER:

Eye of the tiger (1 min 53 sek - 35,4 MB)

För tillfället ur funktion, yousendit.com tillåter bara 25 nerladdningar.

*GTA SA version på Rocky med Eye of the tiger (idé av Sikorka)

Minigun (0 min 59 sek - 18,9 MB)

För tillfället ur funktion, yousendit.com tillåter bara 25 nerladdningar.

*Leker med minigun...

SA Stunt Video (1 min 58 sek - 37,4 MB)

För tillfället ur funktion, yousendit.com tillåter bara 25 nerladdningar.

*Stuntfilm

____________________________________

Mikolan:

xstreems rutt (8 min 39 sek - 49,9 MB, fyra filer)

För tillfället ur funktion.

*Åker från LS till Back O' Beyond, där han filmar spökbilarna (idé av xstreem)

Alley oop (0 min 25 sek - 1,2 MB)

För tillfället ur funktion.

*Film när han klarar Alley Oop i bilskolan

____________________________________

Jocken:

http://www.tibproduktion.se/GTASA_By_Jocken.wmv (5 min 43 sek - 42,4 MB)

För tillfället ur funktion.

*Åker runt i LS

____________________________________

Visa:

klipp1 (0 min 26 sek - 1,88 MB)

klipp2 (0min 13 sek - 0,97 MB)

klipp3 (0 min 47 sek - 1,84 MB)

klipp4 (0 min 26 sek - 3,23 MB)

klipp5 (0 min 9 sek - 0,97 MB)

*5 klipp från spelet

____________________________________

Guide om hur man spelar in från PS2.

Förord:

Många här på GTAsajten är intresserad om hur man ska göra för att spela in från Playstation 2. Det finns säkert olika sätt, men här kommer jag att beskriva de vanligaste och de jag känner till. Jag kommer att använda förkortningen "PS2" för Playstation 2 i guiden, så att alla förstår.

Det du behöver:

Först och främst måste ni självklart ha PS2 och tillgång till en dator. Hit kommer de flesta, men man måste ju kunna koppla in PS2:an till datorn. Till detta behövs ett grafikkort med TV-in/Video-in, vilket inte är så vanligt. Många blandar ihop detta med TV-out. Ett grafikkort med TV-out kan endast göra så att du kan koppla till en TV som skärm till din dator, inget annat alltså. Som sagt är grafikkort med TV-in/Video-in inte så vanliga, och inte så billiga heller, men det finns ett annat alternativ. Det andra altrernativet, som jag själv använder, är att skaffa sig ett TV-kort. Jag har ett Pinnacle PCTV Pro (ca. 600 kr), men det finns också den billigare varianten Pinnacle PCTV Rave (ca. 300 kr. Dessa kort sätter du i datorns moderkort. Det finns även andra aalternativ som kan sättas direkt i USB uttagen. Krävs dock USB2, vilket de flesta nyare datorer har. När du skaffat något av detta alternativ, så har du allt som krävs.

Koppla PS2:an till datorn:

För att göra detta behöver du inga speciella kablar eller så, du använder de som hör till PS2. Den du ska använda är AV-kabeln, den som du vanligtvis har i TV:ns scartuttag. Vanligtvis använder du alla tre, (gul, röd och vit) men nu räcker det med den gula, video kabeln. Den gula sladden av de tre AV-kablarna sätter du i det gula uttaget, som kallas komposit-in, på TV-kortet eller grafikkortet. Det räcker med den gula om du inte vill spela in ljud från PS2:an. Nu ska allt vara färdigt kopplat.

Börja att spela in:

Nu har vi fixat hårdvaran, så då går vi in på mjukvaran. Om du beställer ett TV-kort, medföljer troligen mjukvara i form av inspelningsprogram. Annars går det att använda de flesta videoredigeringsprogrammen, t.ex. Windows Movie Maker som de flesta redan har. Annars finns det bra gratisprogram som t.ex. VirtualVCR, som du kan ladda ner från internet. När du ska spela in måste du välja källa, och eftersom PS2:an är kopplat till komposit-in, ska du välja det som källa. Nu är det bara att börja göra era filmer! Dock kommer ni märka att klippen blir kusligt stora, då kan det vara nödvändigt att komprimera dem. Men komprimering och redigering kommer jag inte göra någon guide till, finns säkert redan många...

Övriga tips:

När du spelar in kan det vara bra att ta bort radarn och HUDen för att få bättre filmkänsla. Detta gör du genom att gå in på "Start">"Display" när du är inne i spelet. Där kan du välja vilka inställningar du vill ha.

Jag tycker också att du ska strunta i att spela in ljudet. Det gör filen större, och i de flesta filmer lägger man ju till musik.

Kort sammanfattning:

*Du behöver ett TV-kort eller grafikkort med TV-in/Video-in. Ej TV-out!

*Koppla PS2:ans gula AV-kabel i kortets gula komposit uttag.

*Kom ihåg att välja källan "komposit"/"composite" i ditt inspelnings- eller videoredigeringsprogram.

*Läs någon annan guide för komprimering och redigering.

*Våga fråga om något är oklart.

Lycka till!

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...