Jump to content

Jag Blir Så J**** Trött!


Toidi
 Share

Recommended Posts

JAg blir så trött på allt jävla skitsnack i det här forumet. Kan inte alla bara hålla käft med sina uppfattningar och inte skriva så mycket skit! I varenda jävla topic finns det med 2 sidor skit och onödiga kommentarer och annat.

Om alla bara höll sig on topic skulle detta göra tillvaron för många mycket enklare och slippa bläddra igenom sida efter sida med bull....

JAg vill bara säga att ni inte behöver bevisa något , skriv bara vad som ska stå där! Tänk på det,,, cheers Toidi

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det största problemet är kanske inte topic ???

Utan alla onödiga inlägg under.

Ex. om man frågar om något så är det väl skälvklart att ett rakt och enkelt svar är vad skaparen av tråden vill ha inte en massa inlägg "vem bryr sig", " har jag redan klarat" osv..

Inte heller är det lönt att skriva att man undrar över samma fråga eftersom frågan redan är ställd och dyker det upp ett svar får du ju också läsa det.

Om någon över förmodan skulle skriva något helt åt skågen onödigt eller med inställning till att provocera läsare är det inte ens värt besväret att skriva där och berätta att man tycker killen är en idiot eller liknande eftersom en tråd utan svar försvinner ganska snabbt i mängden.

Tänk efter innan ni skriver så får vi kanske ett trevligare forum och inte den lekstuga som jag tycker det är nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det ofta inläggen i olika topics som är det största problemet. Men det är även en kombination av de båda. T ex. alla nytillkomna (läs: efterblivna) forumiter som skapar en topic med texten:

"jaa blir så JÄÄÄÄÄVLA TRÖÖÖÖTTTT!11 på de jävla uppdrag när man ska skjuta ner heilkoptrana på zeros updrag!!!!! va fa nska ja göra???"

Sedan, efter att frågan varit obesvarad i fem minuter, så kommer de med det ännu mer igenomtänkta kommentaren:

"men vafan!!!!!! är det typ ingen som kan jhälpa mig eller??? 87 vievs och inte 1 enda svar!!!!!!!!!!!!!!11"

Anledningen till att ingen svarar är just det att du inte låtit någon hinna, idiotjävel! Ännu roligare är de som skriver:

"hej ja e på andra updraget på ls och undrar när man komer till sf?? när får man flyga helikopter? när får man ett vapne?"

Spela storyn och sluta var ett sån jävla inavlingsfall så skall det nog gå bättre! Alla liknande frågor, gällande de som klarat ett tiotal uppdrag och börjar fråga om varför man inte kommer in på alla klädaffärer, borde raderas omgående. Spela igenom storyn, sedan kan du börja fråga efter saker du ännu inte hittat. Frågorom storyn är självklart välkomna, så länge de inte ter sig med ett svar på sin egen post efter 5 minuter.

Sen har vi ju även favoriterna:

"JAAA!!!!!! NU E JAG PÅ LAS VENTRUAS!!!!!! DET VAR TYP ASVÅRT MEN DET ÄR GRYMT DÄR OCH JAG DOG NÄSTAN MEN JAG KLARADE DET TYP!!!!!!"

Vart någonstans, i din lilla, söndertrasade hjärna kändes det där som ett intelligent inlägg? Vi skiter fullständigt i hur långt du har kommit! Vi har ändå klarat dubbelt så långt som du och skulle hellre se våra familjer plågas till döds än att läsa ännu ett av dessa jävla inlägg!

Did I state my point clearly? Bra...

EB - The Master of The Universe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%

Vill också till lägga att folk som trackar ner på andra pga av dom råkat stava fel eller inte använt komma och punkt på rätt ställe, inte har stor bokstav efter punkt, inte ens behöver yttra sig.... så länge man förstår vad som är skrivet är det väl inget att gnälla om? fått för mig att många som hänger här inte gått ut skolan, alltså har dessa inte lärt sig stava korrekt än. Dessutom finns det folk med läs- och skrivsvårigheter...

Tror det skulle bli mycket bättre om alla som kan/vill svara gör det, då slipper vi alla onödiga inlägg! Tycker alla som skriver dessa onödiga inlägg kan fråga sig själv: "Vad tjänar jag på detta inlägg som inte ens har med topicen att göra?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det ofta inläggen i olika topics som är det största problemet. Men det är även en kombination av de båda. T ex. alla nytillkomna (läs: efterblivna) forumiter som skapar en topic med texten:

"jaa blir så JÄÄÄÄÄVLA TRÖÖÖÖTTTT!11 på de jävla uppdrag när man ska skjuta ner heilkoptrana på zeros updrag!!!!! va fa nska ja göra???"

Sedan, efter att frågan varit obesvarad i fem minuter, så kommer de med det ännu mer igenomtänkta kommentaren:

"men vafan!!!!!! är det typ ingen som kan jhälpa mig eller??? 87 vievs och inte 1 enda svar!!!!!!!!!!!!!!11"

Anledningen till att ingen svarar är just det att du inte låtit någon hinna, idiotjävel! Ännu roligare är de som skriver:

"hej ja e på andra updraget på ls och undrar när man komer till sf?? när får man flyga helikopter? när får man ett vapne?"

Spela storyn och sluta var ett sån jävla inavlingsfall så skall det nog gå bättre! Alla liknande frågor, gällande de som klarat ett tiotal uppdrag och börjar fråga om varför man inte kommer in på alla klädaffärer, borde raderas omgående. Spela igenom storyn, sedan kan du börja fråga efter saker du ännu inte hittat. Frågorom storyn är självklart välkomna, så länge de inte ter sig med ett svar på sin egen post efter 5 minuter.

Sen har vi ju även favoriterna:

"JAAA!!!!!! NU E JAG PÅ LAS VENTRUAS!!!!!! DET VAR TYP ASVÅRT MEN DET ÄR GRYMT DÄR OCH JAG DOG NÄSTAN MEN JAG KLARADE DET TYP!!!!!!"

Vart någonstans, i din lilla, söndertrasade hjärna kändes det där som ett intelligent inlägg? Vi skiter fullständigt i hur långt du har kommit! Vi har ändå klarat dubbelt så långt som du och skulle hellre se våra familjer plågas till döds än att läsa ännu ett av dessa jävla inlägg!

Did I state my point clearly? Bra...

EB - The Master of The Universe

CALM DOWN lite, det behövs inte skriva en sån stor kommentar, och lägga stor energi på den.

Du vet ju väl att det är 10-åringar på detta forum, så de lyssnar aldrig på dig =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CALM DOWN lite, det behövs inte skriva en sån stor kommentar, och lägga stor energi på den.

Du vet ju väl att det är 10-åringar på detta forum, så de lyssnar aldrig på dig =D

Vad har åldern med det här och göra? Klart en 10-åring kan lyssna

Jag håller med, håll er till topicen, vill ni snacka ngt offtopic så skicka PM till den du vill snacka med istället, finns andra som är intresserade på topicen, men inte när 2 snackar om något helt annat. Och sen så behöver man inte svara på varje inlägg som har skickats till ens topic. Och om frågan har blivit besvarad så är det onödigt att posta mer i den topicen för det leder bara till spam. Så om ni ser att frågan är svarad, så posta inget annat eller samma svar i topicen.

Sry om jag låter som en "mini-mod" men känns störande att läsa 10 inlägg som har samma svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte som att det finns några moderatorer här på

detta forum. Men om det gör det, så gör dom ett väldigt bra

jobb på att inte synas eller höras.

Hultan borde anställa några mogna människor med en ålder

lägst 20 år. De kunde kanske bringa ordning bland alla

felstavade, onödiga, dryga, uppkäftiga och meningslösa inlägg.

Så får vi ett bättre forum:

1, Fler Moderatorer (Med ett moget sätt)

2, Kicka folk som inte klarar av följande:

- Stava så att man förstår. Vissa inlägg är mer eller mindre oläsliga.

- Som inte svarar på topicens fråga - de som gärna förstör trådar med idiotinlägg.

- De som inte klarar av att, med sunt förnuft, sköta sig här på forumet.

3, Moderatorer sköter lagarna på forumet, inte du eller jag. Har ett ämne

varit på tal 100 gånger så är det inte våran uppgift att säga: "Sök på forumet istället för att skapa nya trådar".

4, Införa lektioner i "Vett & Etikett" redan på dagisnivå. För det är många

här på forumet som säkert aldrig ens hört talas om "Vett & Etikett".

Jag vet inte hur många medlemmar detta forum har - 6-7000 kanske?

När man läser inlägg så känns det som att Sverige är påväg in i en

stor katastrof. Ska dessa medlemmar växa upp och bli en del av vårat

samhälle? De som inte ens klarar av att stava eller sköta sig, ens här, på

en så okomplicerad plats som ett forum på nätet? :P

Redigerad av LuNk4n
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte som att det finns några moderatorer här på

detta forum. Men om det gör det, så gör dom ett väldigt bra

jobb på att inte synas eller höras.

Det håller jag med om.

Hultan borde anställa några mogna människor med en ålder

lägst 20 år. De kunde kanske bringa ordning bland alla

felstavade, onödiga, dryga, uppkäftiga och meningslösa inlägg.

Varför just 20 år? Räcker det inte bara med att personen är mogen och kan uppföra sig bra?

Så får vi ett bättre forum:

1, Fler Moderatorer (Med ett moget sätt)

Fler moderatorer vore bra, kan hålla forumet rent från spam och onödiga topics.

2, Kicka folk som inte klarar av följande:

- Stava så att man förstår. Vissa inlägg är mer eller mindre oläsliga.

- Som inte svarar på topicens fråga - de som gärna förstör trådar med idiotinlägg.

- De som inte klarar av att, med synt förnuft, sköta sig här på forumet.

Klart man inte kan kicka folk som har svårt för sig att stava! Tro inte att det är bara folk som går runt med MVG i svenska som ska få vistas här och svara/fråga.

3, Moderatorer sköter lagarna på forumet, inte du eller jag. Har ett ämne

varit på tal 100 gånger så är det inte våran uppgift att säga: "Sök på forumet istället för att skapa nya trådar".

Klart vi medlemmar kan hjälpa till att vägleda andra som är nya, inte vet osv. Varför ska moderatorer göra allt hårt jobb medans vi medlemmar tittar på?

Att hjälpa moderatorer kan vara underlättande för dem, men man hjälper på ett trevligt och vettigt sätt.

4, Införa lektioner i "Vett & Etikett" redan på dagisnivå. För det är många

här på forumet som säkert aldrig ens hört talas om "Vett & Etikett".

Ok, då kan du börja införa det då.

Jag vet inte hur många medlemmar detta forum har - 6-7000 kanske?

När man läser inlägg så känns det som att Sverige är påväg in i en

stor katastrof. Ska dessa medlemmar växa upp och bli en del av vårat

samhälle? De som inte ens klarar av att stava eller sköta sig, ens här, på

en så okomplicerad plats som ett forum på nätet? 

Varför klagar du på stavningen? Finns ju ingen LAG på att man måste ha bra stavning! Man kan däremot säga till att man kanske ska titta igenom stavningen innan man postar.

Redigerad av Macop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det största problemet är kanske inte topic ???

Utan alla onödiga inlägg under.

Ex. om man frågar om något så är det väl skälvklart att ett rakt och enkelt svar är vad skaparen av tråden vill ha inte en massa inlägg "vem bryr sig", " har jag redan klarat" osv..

Inte heller är det lönt att skriva att man undrar över samma fråga eftersom frågan redan är ställd och dyker det upp ett svar får du ju också läsa det.

Om någon över förmodan skulle skriva något helt åt skågen onödigt eller med inställning till att provocera läsare är det inte ens värt besväret att skriva där och berätta att man tycker killen är en idiot eller liknande eftersom en tråd utan svar försvinner ganska snabbt i mängden.

Tänk efter innan ni skriver så får vi kanske ett trevligare forum och inte den lekstuga som jag tycker det är nu >_<

ja, jag håller me, för när jag frågar en fråga då kommer andra och skriver skit som tex en kille kom och skrev skit om mig bara för att ja har stavat fel på 2 ord och kallar mig för invandrare fast min mamma e Svensk och pappa Turk, så ja pratar inte lika bra som er o.s.v, så ja tycker att ALLA SKA SLUTA OCH SKRIVA DUMMA SAKER I ANDRAS ''GB''. >;P

Redigerad av Giacomo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- De som inte klarar av att, med synt förnuft, sköta sig här på forumet.

Asså Visst behöver Forumet bättre tillsyn osv.

Men att klanka ner på stavningar är väl ändå att ta i.

Visst är det jobbit om man inte kan läsa vad det står men alla stavar ju fel för att man inte kan stava eller för att man skriver för snabbt.

Ett ex, som var ganska kul är ju SYNT förnuft >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naturligtvis får man ha stavfel. Själv hade jag IG i svenska,

men trots det stavar jag relativt bra, hoppas jag.

När jag pratar om att "kicka folk som inte kan stava" så menar

jag dem som har 20 stavfel på ett 30 ord långt inlägg - de

mer extrema felstavarna. Och de som i alla inlägg har sjukt

många stavfel.

Oftsat kan personen säkert stava, men de bryr sig helt enkelt

inte. Hur svårt är det att läsa igenom det man skrivit, och

tänka: Kommer folk verkligen förstå mig nu?

Klart vi medlemmar kan hjälpa till att vägleda andra som är nya, inte vet osv. Varför ska moderatorer göra allt hårt jobb medans vi medlemmar tittar på?

Att hjälpa moderatorer kan vara underlättande för dem, men man hjälper på ett trevligt och vettigt sätt.

Nej, det ska vi inte! Om jag, som ickemoderator, säger till någon, så svarar

personen oftast med någonting spydigt - sen är pajkastningen igång, och

hela tråden blir förstörd med värdelösa inlägg. Om en moderator däremot

säger till, brukar det bli ordning med en gång - eftersom han har befogenheter

att banna personen.

Det vi kan göra, vi vanliga människor, är att skicka ett PM till personen som

gjort fel. Då slipper vi förstörda trådar.

Varför klagar du på stavningen? Finns ju ingen LAG på att man måste ha bra stavning! Man kan däremot säga till att man kanske ska titta igenom stavningen innan man postar.

Det sista jag skrev var en skämt. Men jag håller med dig - det borde

vara självklart att läsa igenom det man skrivit.

Redigerad av LuNk4n
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför just 20 år? Räcker det inte bara med att personen är mogen och kan uppföra sig bra?

Jo, rent teoretiskt så kan personen vara yngre. Det finns såklart

mogna minderåriga. Men jag tror ändå att forumet skulle må bra

av äldre personer som lämnat ungdomstiden bakom sig.

Detta forum har en moderator vid namn Topp3 (född 1989) som skrev

följande idag:

"Men wtf. Jag kan inte stänga trådar än. Men öh... jag är farlig! Och kan

dela ut varningar (antar jag?)! Så beware. "

När jag läste det sjönk min respekt för de (obefintliga) moderatorerna

på detta forum. Jag kan säga att jag inte vet någonting om Topp3, eller

någon annan moderator för den delen. Men dom gör verkligen ett otroligt

dåligt jobb med att hålla forumet på en trevlig nivå. Sen när dom väl visar

sig, genom ett inlägg, gör dom det på ett väldigt omoget sätt. Fast det kanske

kan bero på den unga åldern, som sagt.

Hmm... undra om man får kritisera moderatorer på detta forum, som

jag precis gjort? Vem vet, jag kanske blir utsparkad här ifrån nu. Dom

är kanske så unga, så att de ännu inte lärt sig ta konstruktiv kritik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...